Gå til innhold

Beke

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Beke's Achievements

  1. På grunn av garasjebygging blir jeg nødt til å selge min Bmw 520dat touring e61 2010 modell. Bilen er svært pen, ser nesten ny ut innvendig. Ingen skader eller mangler. Kan gjennomgå verkstedkontroll før salg. 20000km eller 18mnd garanti hos norsk bilgaranti følger bilen. Kan møte evt kjøper på østlandet for visning. Se finnkode 58103404 for mer informasjon Bud ønskes. Ta kontakt på PM eller 41602943 ved interesse.
  2. Bmw merkeverksted skulle ha 10 000,- Bilextra skulle ha 5600. Nesten halv pris. Bunnpannen kostet 1600 hos bilextra, samt at jeg fikk 20% avslag på jobben. Vil anta at Bmw også tar en langt stivere pris for olja enn hva bilextra gjør. Oljen bilxtra sal bruke heter Comma MVATFL.
  3. Neida, skal ikke gjøre dette selv. Fått en god pris på et stort Bil-xtra verksted. Nesten halv pris av merkeverksted! Er det software på girkassa som skal oppdateres ved flushing?
  4. Hei! Skal flushe og bytte bunnpanne på min automatkasse. Bilen er en 520d e61 2010 mod. Noen som vet hvor mye olje det går på kassa? Hvilken type olje skal benyttes?
  5. Takk for svar. Fant delenr du har tidligere lagt ut og sjekket de opp i mot min bil på realom. Der kommer det opp et 4 alternativ:) Disse delene kommer opp: 11 Breather 1 11127799224 15 OIL SEPARATOR 1 11127799367 Link; http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ31&mospid=48808&btnr=11_3668&hg=11&fg=15&hl=13 Siden delen heter oil seperator kan jeg vel tolke dette som at bilen ikke har filter? Samt at innmaten i filterhuset ikke ligner på syklonfilteret.
  6. Hei! Nettopp kjøpt meg en 2010 520d e61. Kjempe fornøyd med bilen og tar nå service på alt slik at jeg vet at bilen er up to date:) Ved service ba jeg verkstedet også skifte veivhusventilasjonsfilter da jeg har lest at dette kan bli tett og igjen forårsake turbohavari. Bieln har gått 100k km. Verkstedet mente da at denne modellen ikke hadde behov for å skifte filter, fordi konstruksjonen var endret fra tidligere e60 modeller der dette var et problem. Jeg var noe tvilende til informasjonen og prøvde derfor å finne info om dette på nett, uten å lykkes. Noen andre som har kjennskap til dette? Er det vært en oppgradering av ventilasjonen på veivhuset slik at det ikke lenger er behov for å skifte filter? Er motoren i denne bilen mer lik motoren i F serien? Klar over at dette tema er blitt skrevet mye om på forumet, men fant ikke svar på mitt spørsmål om ventilasjonen kan ha vært endret og om behovet for skifte forsvant.
  7. Fikk også 2er feil på slitt hjullager høyere bak på samme eu. Leser at denne inneholder en abs-sensor?!?!? Kan dette ha betydning for at lampa ikke tenner 2 gang jeg vrir om tenninga??
  8. Takk for svar. Kan utelukke pæra. Viser seg nå etter litt testing at lampa noen ganger tenner og andre ikke. Hvis jeg venter omlag 10 sek før jeg skrur på tenninga på nytt, eller når bilen har stått litt lyser abs-lampa og slukker igjen raskt. Om jeg derimot slår på og av tenninga, for så uten å vente slår den på igjen lyser ikke lampa...... venter jeg ca 10 sek begynner lampa å lyse når jeg slår på tenninga... Erdette virkelig en feilmelding? Hva kan det evt være?
  9. Hei. Har en E39 sedan 520i 97 mod. På eu fikk jeg bla 2er feil på at ABS-lampa ikke tenner når motor startes. Noen kjente feil dette kan skyldes? Er det vanlig pærer eller led i dash? Kan det være en pære som er gått? Prøvde å finne en DIY på dette uten å lykkes. ABS fungerer som den skal ellers. Noen tips? På forhånd takk:)
  10. Hei! Har du vindusviskermotoren og delene til de foran fortsatt?
×
×
  • Opprett ny...