TRF Racing: Vanvittig bra den innledninga di! Ikke visste jeg at D51 var en forkammermotor...
Artig å se at lekk på dyse nr 4 var vanlig, for den har jeg også hatt, fikset lekkasjen med å dra til så mye jeg turte, men hvordan fikse den i følge læreboka?
Min E39/525tds har nå rundet 330k. er det da på tide å bytte kamkjede/drev/strammere?
Har ikke byttet vannpumpe, men byttet strammerulle på viftereima på ca 180k
Ser det er mye snakk om intercoolere, store og små, men hva med plassering? på E39 er den jo plassert i skjermen- hvor den fort fylles av gjørme og dritt.
Hva kan anbefales av motorolje på en motor som har gått så langt? JEG synes det er jåleri å bruke 200,- på ei 5-40 olje- på en såpass slitt motor.
Motoren har også "hikke" en gang i blant: Idet den starter så ruser den opp et sekund eller to, for så å roe seg, men da fortsetter den med DDE lampa tent. Når jeg stopper motoren og slår av tenninga, for så å prøve på nytt (svenskerep) er alt ok.