Gå til innhold

Concep

Medlem
  • Innholdsteller

    1012
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Slemmestad/Østlandet
  • Kjøretøy
    2011 F11, 2020 EQC

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Concep's Achievements

  1. Sjekk ut denne; Demonteringen er ganske rett frem. Kompressoren sitter under ett deksel omtrent der hengerfestet sitter, midt under bilen bak «hjulbrønnen». Kompressoren sitter i 4 skruer i hvert sitt hjørne, 10mm hode. så må du ta av 3 kontakter og skru løs blå og så rød luftslange, også 10mm hode. Så sitter det en tjukkere slange inn på en nippel. Denne bare drar du av. Resten bare følger du videoen.
  2. Da var bilen i drift igjen, så det var faktisk dette som var problemet. Kompressoren maler som en katt igjen. Kostnad; 4,90,- for en sikring😎🤘
  3. Da har jeg demontert kompressor og tatt den med inn. Selve demonteringen tok ca 15 min. Og nye 5 min å pelle kompressoren fra hverandre. Her var filtere og absorberende kuler helt frossent. Ikke mulig for luft å passere her. Legger ved bilde av disse kulene før og etter tørking. Har stor tro på at dette var problemet. satser på å få satt det sammen i løpet av dagen.
  4. Den ryker ganske umiddelbart. Hvis kompressoren butter med en gang fordi stempelet omtrent ikke får beveget seg pga for høyt trykk så kan det jo tenkes at den ryker, det skjer innen 5sek fra tenningen skrues på.
  5. God ide, det kan jeg prøve. Hvis det ikke fører noe sted så får jeg bare gå til innkjøp av ett multimeter! Takk😁
  6. Jeg gjør dette da jeg fant en youtube video av en med samme problem, at sikrings bare røyk. Han demonterte kompressoren og tørket de vannabsorberende kulene inne, da det meste var altfor fuktig og antagelig blokkerte luftstrømmen og overbelaster kompressoren slik at den ikke får startet å komprimere luft og sikringen ryker. Det er i det minste gratis å sjekke og moderat med jobb.
  7. Takk for info. Jeg demonterer kompressor imorgen og tar denne fra hverandre til å begynne med, da jeg hverken har multimeter eller forstår betydningen av verdiene jeg får ved en ohming. Eller mener du ohming i den forstand at jeg skal sjekke etter brudd i kabel?
  8. Hei. Handlet meg på søndag en bil til samboeren min, en 2011 F11. Da hun idag kjørte hjem fra svigers, kom det opp feilmelding på nivåregulering. Level Control Failure. Begge demperne bak står altså i bunn, men bilen er kjørbar, noe også feilmeldingen indikerer. Etter en kjapp feilsøking fra min side, ser jeg at sikringen til nivåregulering, nr 182 om jeg husker riktig (40a) er gått. Kjøper inn en ny og setter den inn, men den ryker igjen med en gang. Hva kan problemet været? Belger/kompressor ble byttet sist i 2018. Noe jeg kan gjøre for å utelukke diverse feil før jeg kjøper ny kompressor og belger?
  9. INGEN som vet ? Det er ikke svar å finne noe sted. tilogmed bmw vet ikke..
  10. Ønsker girkasse til e39 530d 99 modell, med betegnelse GM a5s360r-wn. Haster veldig. Kontakt på 40176262 om du har.
  11. Jeg er nødt til å bytte girkasse på min 99 530d. Girkassen som sitter der heter GM 5l40e, eller A5S 360R-WN. Når jeg søker etter girkasser finner jeg ingen som heter WN på slutten, kun andre som YT, VT osv. Etter noe søk finner jeg ut att denne koden ( WN ) er noe som heter broadcast code. Så spørsmålet mitt er: Hva vill dette si ? Kan jeg bruke en kasse som heter VT på slutten ? hvis ikke, hvorfor ikke ? Om jeg flytter over Styreenhet, kan den brukes da ? Har søkt meg ihjel, spørt på diverse forum på facebook osv, så ikke henvis til google, jeg finner ikke svaret. Håper noen kyndige her vet, og vet du ikke, ikke svar takk
  12. Hele bilen, med fuelsystem og pedalboks blir hentet i løpet av uken.
  13. Kun karosseri kan gå for 4k. 10 000 får du ikke bakstillingen for heller ikke 12 og heller ikke 14
  14. Opp. Jeg drar på ferie tirsdag og når jeg kommer tilbake er jeg på jobb til 18 august. Så er det noen som vill ha, må de handle raskt
×
×
  • Opprett ny...