Ved nærmere inspeksjon av internett, så har jeg funnet ut at det er et overveldene flertall som har hatt trøbbel med akkurat det samme.
De fleste har fått smurt opp Y-leddene helt øverst og nederst på ratt-aksel-stanga, med stort hell.
Det finnes tilogmed en løsning som innebærer å helle på et spesialmiddel oppi servooljen på 60 grader, forså å varme opp servooljen til 100 grader, og da er problemet løst.
Mens noen har fått skiftet ut hele ratt-aksel-stanga, med stort hell.
Det er nesten ingen som har skiftet ut hele tannstanga, men såklart de finnes.
I en tråd jeg fant, så fikk en kar med seg delen igjen etter rep, og han fant ingen slakke på delen, men lyden var borte.
Håper dette var litt oppklarende.
Om det ikke var det, så er min konklusjon at du kun trenger å skifte ut del nr2 på dette bildet.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... unt_parts/
Det må eg sjekke på min . for mekanikeren på jobben finner ikkje slakk på tannstangen. så planen no er å koble fra rattstammen fra tannstangen så vi kan finne ut av dette . sykt irreterende med klunkelyd i rattet.