Gå til innhold

blå528bergen

Medlem
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    bergen

blå528bergen's Achievements

  1. Har tre stk nye zender lipper til e34 med monteringsanvisning. Må hentes Bergen. Gi bud .
  2. velholdt 520 selges til fordel for f30 . 139.000,- inklusiv omreg http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43349122
  3. du som har diesel f31 Bruker ann lang tid på å bli varm ? tenker om vinteren. Lenge siden eg har hatt diesel bil no . mvh erik
  4. takk for svar . Så e i teorien forsvarlig å chippe en 316 vis man ikkje går for noe jalla greier ? kan ikkje finne webasto på utstyrslisten på bmw.no men får se igjen
  5. Hva er forskjellen på 316/318/320 diesel i siste generasjons 3 serie ? Det er vel i utgangspunktet samme motor ? Vurderer å bytte ut femmeren i noe nyere og ser at det er helt klart rikest utvalg i 316d i maks 400k klassen . Og er det ingen som blir levert med webasto lenger ? Beklager visst dette er feilpostet erik a
  6. har fått feilkode p04444 på min 04 mod e60 520 (m54). Etter det eg har funnet ut er det en ventil som sitter i forkant av innsuget . Har slettet feilkoden men kommer igjen . Når eg kobler fra stikket på ventilen kommer samme feilkode opp . Så må vel i teorien være denne ? Det typiske var at dette kom etter etter eg hadde bilen på stor service i tyskland , var komt til Danmark så kom feilkoden Men er vel bare tilfeldigheter . Etter litt søking på nettet er dette delen eg trenger http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/610507 Noen som har hvert borti dette eller har noen innvendinger ? på forhånd takk erik
  7. Ved nærmere inspeksjon av internett, så har jeg funnet ut at det er et overveldene flertall som har hatt trøbbel med akkurat det samme. De fleste har fått smurt opp Y-leddene helt øverst og nederst på ratt-aksel-stanga, med stort hell. Det finnes tilogmed en løsning som innebærer å helle på et spesialmiddel oppi servooljen på 60 grader, forså å varme opp servooljen til 100 grader, og da er problemet løst. Mens noen har fått skiftet ut hele ratt-aksel-stanga, med stort hell. Det er nesten ingen som har skiftet ut hele tannstanga, men såklart de finnes. I en tråd jeg fant, så fikk en kar med seg delen igjen etter rep, og han fant ingen slakke på delen, men lyden var borte. Håper dette var litt oppklarende. Om det ikke var det, så er min konklusjon at du kun trenger å skifte ut del nr2 på dette bildet. http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... unt_parts/ Det må eg sjekke på min . for mekanikeren på jobben finner ikkje slakk på tannstangen. så planen no er å koble fra rattstammen fra tannstangen så vi kan finne ut av dette . sykt irreterende med klunkelyd i rattet.
  8. noen som vet om det er mulig å få tak i uorginal vippearm/ bærearm bak ? 04 mod 520 Går jo ikkje ann å få tak i bare foringene . Litt drit å kjøpe ny når den koster nesten 5000 kopiert fra gs sin delekatalog : 08 33326754558 VIPPARM HOEGER 11/09 4,597.56
  9. meningen var ikkje å bumpe falt bare inn på denne tråden når eg søkte etter noe annet. Måtte bare svare siden prisen var så langt fra ka det ville kostet i virkligheten .
  10. 1500 inklusiv moms må være kun for lakkingen . så kommer rettingen i tilegg . e vel ingen som jobber gratis
  11. hvordan fungerer lyktespylerene på 04 e60 ? går de på intervall etter vindusspylerene ?
  12. utrolig bra tråd dette vil spare meg for mye ekstra arbeid og feilsøking keep on the good work
×
×
  • Opprett ny...