Gå til innhold

Trondbrandsen

Medlem
  • Innholdsteller

    188
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Trondbrandsen's Achievements

  1. Jeg nettopp ble den lykkelige eier av en 09` E61 530 xdat M sport, og koser meg stort. Men skjønte så fort jeg begynte på denne tråden at det kommer til å bli en F11 om ikke veldig mange år Helt utrolig treff på komboen av alt mulig, unik fremtoning! Digger felgene også, er dette originale BMW hjul? Regner med at de i så fall er spacet ut, og at bilen er senket?
  2. Vil aldri komme til å spare på kronene på kvaliteten på den lille kontaktflaten bilen faktisk har med bakken, sommer eller vinter Kjører du BMW har du råd til skikkelige dekk! For min del går det for øyeblikket i Brigdestone, Nokian og Toyo på mine biler, en 2009 E61 530 xdat og en i3
  3. Mekanikeren min bekreftet at o-ringene som ble byttet ut med Beisan, var helt forsteinet og ubrukelige. Var også svært lett å kjenne forskjell på draget på lave turtall, som ble MYE bedre. Ble også helt slutt på jaging/dropping av turtall som innimellom endte med at motoren stoppet. Min 2,2 ble som en silkemyk BMW sekser skal være igjen
  4. Ta et søk på Vanos mtp stopping, min ble bra, og gikk også mye bedre etter å ha oppgradert til settet fra Beisan systems.
  5. Ja, er det ikke rart, og ganske irriterende å ikke kunne bli sikker? Kan love deg at det subbet hos meg ihvertfall, hjalp ikke å valse skikkelig som jeg skrev tidligere. Ble aldri banekjøring med denne bilen pga subbinga Dette var med Cooper Zeon dekk. Jeg hadde ihvertfall gått for 255 dekk, da tror jeg det hadde gått akkurat med valsing hos meg
  6. Det er jo også ganske så stor forskjell på hvordan dekksidene på de forskjellige merkene og modellene skråner og bygger ut. Altså dekkskulderen. Irriterende egentlig, at ikke engang dekkprofil og bredder etc, er en eksakt vitenskap
  7. Jeg hadde Beyern Multi i 9,5"x19" ET 45 bak, med 265/30-19. Dette var en org. M-Tech senket E46 touring. Dette subbet som f.., enhver fartsdump syntes jeg var pinlig. Hjalp ikke å valse skikkelig heller, mulig det hadde gått litt bedre med 255 dekk bak, men fikk ikke fatt i det hos sjappa jeg handler hos. Subbing suger! Skal nå putte samme hjula på nyinnkjøpte brukte E91`en min, og heller space perfekt ut, uten subbing. Den har jo 15 mm lavere innpress, tipper 10 mm spacere gjør susen.
  8. Imponert over arbeidet ditt Erik, gleder meg til å se denne på ringen, banker sikkert mange
  9. Bare glem det, fant en grom Sachs Performance oppgradert clutch, som dere ikke kan skaffe uansett. Bestillte via Protrim, blir bra det
  10. Og jeg må bare si rå bil, og takk for hjelp og info med 3M Carbonfolie! Clutch får vi komme tilbake til
  11. Ja, dette høres litt "farget" ut. Jeg er for øyeblikket så heldig at jeg eier en E46 320i 2,2 med MYE utstyr, og en E91 330XD med alt utstyr. Må si jeg opplever E91 som en definitiv seierherre, selv om E46 ikke er langt etter. Men for all del, E46 er konge, elsker den bilen! Men jeg får mer av absolutt alt i nye bilen...
  12. Da skjønner jeg litt mer, begrepet KOMBI sa meg ikke så mye. Forøvrig har jeg fått bekreftet at verkstedet som faktisk skal ta servicen har generelt diagnose utstyr, og visste hvordan man gjør dette. Takker for svar.
  13. Dette høres jo veldig trist ut, siden jeg akkurat har anskaffet meg en E91 330XD, som skal erstatte mitt gullebarn av en E46 320iT med M54B22 sekseren som jeg elsker Til salgs, alt for billig tydeligvis... Må si at 3.0 diesel twin turbo sekseren går og låter helt supert forøvrig, men den delen er jo ganske naturlig, men bensinsekseren låter uansett best. Fantastisk kjøreglede er på plass i denne 330XD`en føler jeg, er den biten på plass i fremtidens BMW`er i det minste? Men at BMW ikke lenger tilbyr gromt 6 sylindret maskineri til OK penger er mere skremmende. Er vel silkemyke seksere som er varemerket? Er det ikke mulig å lage 2.0 liter sekser med gode miljøtall alà 320i før 2002 i det minste?
  14. Har på min E46 hatt sotede LED sideblinkers, som jeg synes er helt konge. Nå har jeg fått meg en E91, og mente å huske at disse også skulle passe på E91. Skjekket på siden jeg bestilte de fra, som bekreftet det jeg mente å huske http://www.cargym.com/bmw-smoke-led-sid ... -1830.html altså at disse skal passe en hel haug med BMW modeller, inkludert E91. I praksis fikk jeg montert de, men da kun slik at et hull i skjermen bak blinkersene ble synlig Sendte mail til sjappa, som mente de skulle passe. Sammenlignet rent fysisk, og ser at festene på blinkersene er plassert ganske annerledes, samt at de ser ut til å være plassert omvendt vei på E46, kontra E91. Noe jeg roter med her, der jeg har stått i 10 minusgrader å knota? Har prøvd alle kombinasjoner tror jeg(mtp retning, side osv), og ender opp med å få synlig hull bak blinkersen synlig, hvis de skal sitte ordentlig
×
×
  • Opprett ny...