Gå til innhold

ajenssen

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ajenssen

  • Bursdag 04/09/1974

Contact Methods

  • MSN
    jenssen7@msn.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    stavanger
  • Interesser:
    Bil, damer, musikk, data, mat, gaming,
  • Kjøretøy
    2001 e39 525da stv

ajenssen's Achievements

  1. sjekk bensintrykk...Symtomene er klassiske for lite trykk til dysene. Det er nok til å starte bilen men det er ikke mengde nok til å gi gass. gir dårlig eller normal tomgang, men dør når du gir gass. Gir i de fleste tilfellene ingen feilkoder, ev kan gi feilkode på mager blanding eller feiltenning..
  2. Jeg har hørt en del på den videoen og heller faktisk mer og mer over på rådelagre da lyden ikke er der før etter at du starter motoren, og den ble mer markant da du ruste den litt.Uansett så må du belage deg på å skru en del for å få ordnet problemet. Hadde vært hjelpsomt med en video med litt høyere turtall enn tomgang, gjerne gradvis høyning av turtall men hadde ikke gått over 2500 hadde jeg vært deg. Trodde først det kunne være ventil men etter å ha sett videoen et par ganger støtter jeg forslaget til otis med rådebank.
  3. Jeg ville ha sjekka ventilløfterene for å se om en av de var defekte. Det hender at de slutter å virke og klarer ikke å justere klaring mellom kam og ventil og du får da en veldig tikking. Mens motoren går ta av oljepåfyllingslikket og hør om lyden er verre nedi hullet, er den det så er det bare å begynne å skru. Tviler på at det er ei dyse da lyden er ganske metallisk og for meg med 15 års erfaring i bilbransjen går tanken med en gang til ventilsystemet.
  4. Lite oppdatering.Problemet funnet. Det var verken oljekjøler eller toppakning, vannet kom fra vacumsiden, næremere bestemt fra bremsekraftforsterkeren.Oppdaget klart vann da jeg tok av slangen til vacumpumpa og da var det bare å nappe av dekselet over bremsevæskebeholderen og finner at rommet der nede var fylt opp av regnvann til midt på bremsekraftforsterkeren. DEt kan og stemme med det jeg så når jeg tappet av vann ra motor, da de første desiliterene som kom var klart vann, ikke kjølevæske. Så nå er det bare å tømme av all olje på motor, få tak i oljefilter og ny olje og flyshe motoren noen ganger så skal den være good Sjekka turbo og sånn og det ser ut til at motoren ikke har naua veldig, stoppet heldigvis med en gang jeg oppdaget det. Ved nærmere ettertanke så har bremsekraftforsterkeren oppført seg rart de siste dagene med litt surkling og sånn...lurer på hvorfor??? hehe. Mulig jeg må ha nu bremsekraftforsterker men skal prøve bilen så ser jeg hva som skjer. Takk til de av dere som kom med forslag
  5. har lest litt og funnet ut at jeg skal sjekke oljefilterhuset og oljekjøleren, det er en pakning der som er kjent for å ryke på eldre biler. begynner der hvertfall, tar en trykkprøving av hele kjølesystemet for å se hvor lekkasjen er
  6. Nei diesel vanner bare ut olja, den lager ikke grøt av den så diesel er det ikke
  7. stemmer det du sier, Har fått mer volum i olje, men det er uforandra i kjølevæske, den er enda rød og fin(ble bytta for litt siden) Har lukt fra eksos, men ikke trykk i kjølesystemet eller ujevn gange. Starter og går helt normalt,For mye olje kan gi lukt i eksosen, den er jeg klar over, det jeg lurer på er om det er andre plasser det kan komme vann i motorolja enn fra toppakningen?Dette for å utelukke andre feil. Jeg er selv bilmekaniker men har enda ikke åpnet en slik motor eller har rett data over kjølesystemet så ejg spør de av dere som har en del erfaring fra disse dieselmaskinene...525d/530d
  8. Hei folkens.I går oppøevde jeg at bilen min plutselig begynte å ryke mer enn normalt og den luktet brent olje.Bilen har ny turbo så det er ikke den som er problemet. Bilen starter og går normalt og har ikke hydrolock,Jeg stoppet bilen og sjekket olje og det var kommet en 2-3 liter ekstra og olja var grå(tegn på vann/kjølevæske)Men jeg ser ikke tegn til olje i kjølevannet og ikke hat det minket noe der heller. ER det noen andre plasser på disse motorene kjølevæske kan havne i vannet? tenker på f.eks oljekjøler? er det noen som har opplevd tilsvarende?
  9. Hei Skulle hatt høydejusteringsføleren for luftfjæring bak. Min er gåen og det er noe kjedelig å kjøre rundt uten fjæring bak;) du når meg på 45804900
  10. Hei Jeg er på jakt etter luftmassemåler til e39 525D 2001 samt nivåsensor bak høyre side(til luftfjæringa) Hvis det er noen som har dette liggende så hadde jeg satt stor pris på en mail. jenssen7@msn.com
  11. ja det er tatt diagnose. finner ingen feil i motor annet enn at airflow ikke stemmer med faktiske tall så luftmassemåleren virker ikke slik den skal, samt permanent feil på høyre høydenivåsensor bak. ellers div ghost
  12. opp med seg....
  13. Nope kun salg nå. Har fått meg annen bil
×
×
  • Opprett ny...