Gå til innhold

sandalius

Medlem
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tror det må være det! Hadde vært artig å vite hvor stor avstand det skal være fra senter av hjulet/nav og opp til hjulbuen. Da hadde man visst nøyaktig om bilen er for høy eller ikke.
  2. Byttet bare fjærene ja. Var ikke så mye jeg trengte å løsne for bytte faktisk. Men alt ble strammet til når den stod med full vekt på hjulene. Kan ikke se at det er noe annet enn fjæra som gjør høyden i dette tilfellet. Bilstein fjæra virket både lengre og tykkere enn de originale, var nesten for tjukk for fjærklemmene.
  3. Jeg har Bilstein 36-261475 som du nevner, men den er for høy med disse fjærene og er kanskje en "one size fits all"? Hadde sikkert vært perfekt om jeg hadde en tung 6er foran😉 Da er det nok original fjærer som gjelder om høyden skal bli riktig.
  4. Da er PM sendt. Tusen takk for at du gidder å sjekke dette!
  5. Det er såpass spesifikt for bilen ja, var ikke klar over det. Da er det nok fornuftig å ta kontakt med BMW for å få rett fjær. Takk for svar!
  6. Har en 2012 520D F11 msport som jeg byttet fjærer foran til Bilstein et eller annet som skulle være til Msport biler. Men bilen ble alt for høy foran. Har kjørt med disse fjærene lenge, så de har ikke satt seg med tiden eller noe sånt. Noen som vet hva slags fjærer denne bilen skal ha. Realoem får jeg ikke noe svar og ikke hos GS heller. Ser at det opereres med mange forskjellige lengder, hvis jeg eksempelvis ser på Sachs fjærer. Noen som har tips?
  7. Bilen har gått 107.000 km. Det er en 2012 F11, og bulletin det linkes til gjelder for E modeller?
  8. Takk for utfyllende svar! Bilen er trimmet, men kjøres ikke på bane, så ikke ekstrem bruk på noen måte. Kanskje jeg burde prøve en runde med mobil1 3000 5w40, den er LL01 også ser jeg. Skal se om jeg rekker å sende en mail til mobil1 og få en bekreftelse på hvorfor "high performance diesel" har forsvunnet fra den nye olja.
  9. Skal bytte olje på bilen og ser at mobil1 Peak Life 5w50 har forsvunnet fra markedet. Den nye heter, så vidt jeg ksn se, Mobil1 fs x1 5w50. Her står det derimot ingenting om at dette er olje for Bmw High performance diesel. Noen som kan bekrefte at den nye oljen er lik den gamle? Skal brukes på en m47 motor uten partikkelfilter, så om det er andre oljer som anbefales, er det også flott. Bilen har nesten rullet 300.000 km, så vil helst ikke ha så tynn olje.
  10. Det viste seg å faktisk være slakk i registerkjede likevel!
  11. Har en relativt kraftig tikkelyd ved pådrag når motoren er skikkelig kald (stått over natten). Tikkingen kommer bare under akselerasjon, og ikke ved rusing av motor på tomgang. Tikkingen følger turtallet. Etter 5 minutters kjøring forsvinner tikkingen. Har googlet og lest masse, men alle ulyder i N47 motoren gir treff på registerkjede feil, og det tror jeg ikke er problemet i dette tilfellet. Bilen er en 2012 F11 520d. Noen som vet hva dette kan skyldes? Bilen har greit med olje på motoren, så det skal ikke være problemet.
  12. CCC eneheten i min 2005 1-serie har tatt kvelden. Jeg ønsker meg egentlig god gammeldags bilstereo som i 2xDIN skjerm. Problemet er at CCC enheten er integrert med bilen som f.eks ryggesensor, service info, lys. osv osv. Er det mulig å kode bort hele CCC enheten og få en bil som er lik bilene uten CCC enhet?
  13. Har lest noen steder at det er skjulte menyer i navigasjon og generelt på CCC enheten. tenkte kanskje det var veien å gå for feilkoder?
  14. Det var jo et godt tips. Trodde ikke man fikk sånne feilkoder via OBD porten. Har ikke utstyr til å ta Diagnose, så da må jeg eventuelt på verksted.
  15. Nei, det har jeg ikke. Tenker du da via ECU eller på selve CCC enheten?
×
×
  • Opprett ny...