Gammel tråd ja! Men er jo fortsatt aktuelt. For å presisere hva som ble gjort på bilen min den gangen:
Det stemmer ikke at clutch hadde blitt byttet 5 ganger. Jeg ble feilinformert av verkstedet. Både clutch og svinghjul ble byttet (bør uansett gjøres når man først har skrudd opp clutchhuset) en gang, så kom problemet tilbake. Deretter ble det byttet en gang til, med revidert del.
Det er dobbeltmassesvinghjulet som er problemet. Det er denne det er revidert del av.
Har nå gått 60.000km uten antydning til problemer. Så det hjalp veldig. Men det er klart at det er en dyr reperasjon. Min gikk på garanti.
Aldri hatt problemer med min kjøremåte tidligere, og har kjørt en del BMW og andre bakhjulsdrevne biler. Jeg slurer ikke unødvendig på clutchen. Det var helt tydelig at det var komponentene. Ga seg helt, og har ikke kommet tilbake.
Enig i at det belaster dobbeltmassesvinghjulet mest ved lave turtall, og at man bør ta seg bryet med å gire ned.