Gå til innhold

JohnnyTouring

Medlem
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JohnnyTouring

  • Bursdag 01/27/1983

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    E91 320D 2009

JohnnyTouring's Achievements

  1. Ah! Høres bra ut. Jeg er selv på utkikk etter et bra karosseriverksted. Tar gjerne imot tips om du vet om noen som er flinke.
  2. Kult prosjekt! Tenker du å gjøre karosseriarbeidet selv?
  3. Om det kommer en aksjon på den motoren i fremtiden, så vil jo mest sannsynlig den aksjonen også gjelde for motorer med opp til 200.000km. Så fremt den ikke er chippet med noe annet enn BMW perfomance kit.
  4. Det der er en med N47-D20C motor. Har selv en fra 02.2009 med N47-D20C hvor tilbakemeldingen fra BMW-verksted (Bilia Skøyen) er at den versjonen av motoren ikke har feilen, og at det ikke ligger inne noe aksjon på de. Min har 160000km og rasler ikke.
  5. Har vært i tvil om puma'n og nå denne aksjonen som pågår i disse dager gjelder for min N47D20C fra 02.2009. Fikk beskjed fra Bilia Stenshagen Skøyen at det ikke ligger inne noe teknisk aksjon på VIN nr. Heller ikke mye rasling å høre. Noen med N47D20C som har fått utbedret dette?
  6. Har du fremre del av midtkonsollen enda? Er interessert i den om den er hel og uten hull til elektriske vinduer.
  7. Sånn:
  8. Ja, det var hjullager som var problemet. Ulyden ble borte etter at hjullager på venstre side bak ble byttet.
  9. Frontfanger: mangler begge hovedfestepunkt, og har en sprekk under. Trenger reperasjon og lakkering. Se bilder. Pris: kr 2000,- Sideskjørt: mangler bakerste festepunkt på høyre side og har en langsgående sprekk. Rester etter at noen har prøvd å lime til bil (fugemasse). Kan fjernes. Begge sider trenger lakkering. Se bilder. Pris: kr 1500,- for begge. Sender helst ikke, men kan vurdere det om mottageren betaler porto. Det beste er å hente de selv.
  10. Original m-tech 1 frontfanger (hvit) og originale sideskjørt (grønne, h+v) til salgs. Kan hentes i Oslo.
  11. Gammel tråd ja! Men er jo fortsatt aktuelt. For å presisere hva som ble gjort på bilen min den gangen: Det stemmer ikke at clutch hadde blitt byttet 5 ganger. Jeg ble feilinformert av verkstedet. Både clutch og svinghjul ble byttet (bør uansett gjøres når man først har skrudd opp clutchhuset) en gang, så kom problemet tilbake. Deretter ble det byttet en gang til, med revidert del. Det er dobbeltmassesvinghjulet som er problemet. Det er denne det er revidert del av. Har nå gått 60.000km uten antydning til problemer. Så det hjalp veldig. Men det er klart at det er en dyr reperasjon. Min gikk på garanti. Aldri hatt problemer med min kjøremåte tidligere, og har kjørt en del BMW og andre bakhjulsdrevne biler. Jeg slurer ikke unødvendig på clutchen. Det var helt tydelig at det var komponentene. Ga seg helt, og har ikke kommet tilbake. Enig i at det belaster dobbeltmassesvinghjulet mest ved lave turtall, og at man bør ta seg bryet med å gire ned.
  12. Jeg har 4 stk Brock B2 4x100 som du kan få kjøpe. Dekkene er utslitt, men felgene er ok. Holder til på østlandet da. Kan sende deg bilder så snart jeg har fått tatt noen dersom det er interessant.
×
×
  • Opprett ny...