Gå til innhold

FCBayern

Medlem
  • Innholdsteller

    479
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

FCBayern's Achievements

  1. Girspak for automatkasser, i svart høyglans (pianolakk) Den har et par hakk på toppen, som man ser på bilde nr 2, men det synes ikke i hverdagen Original BMW vare dele nr: 25161423500 passer: E39 5 serie E46 3 serie E53 X5 Selges 500 ink frakt i hele norge.
  2. Man har jo tåkelys bak også da Joachim
  3. Har shadowline dørlist til front-fører og passasjerdør til e39 sedan/stasjonsvogn. med M5 emblem. Listene er uoriginale, men identisk. Plug and play på alle E39 ! Som ny, selges samlet for 550 ink frakt i hele norge.
  4. Det er litt flere ting enn bare motor som må byttes dersom man skal inn med en tung V8'er da gutter Sekserne har jo andre forstillingsdeler, tannstang, bremser, you name it. Også kommer saksgang med biltilsynet for godkjenning av bil. Da er det bedre å kjøpe en E39 med større motor enn å bygge om. Men større motor = tyngre bil og dårligere i svinga. så hvorfor ikke ESS-presse da Joakim?
  5. What? Det var jo den råeste bilen på treffet, har du et bilde?
  6. litt sent, men her er mine bilder, noen litt photoshoppet. fint treff og bra tiltak
  7. Kan hende det hjelper å bytte klossene og smøre på kobberpasta. Men bytt skiver i samme slengen, jeg byttet til GS Performance skiver i helgen. Jeg har 523ia selv. GS Performance skivne er ikke ment for banebruk etc. som K sport. Men de er slissa og borra og ser veldig bra ut. Gir bilen et løft. Du skal ha ventilerte foran og vanlige bak på din modell. Her er skivene:
  8. Dersom hverken rulleomkrets blir overskredet med 5 prosent eller innpress med 7,5mm på hver side og felgene ikke utgjør en stor forandring på bilen trenges det ikke godkjennes/føres inn i vognkort. I instruksjonsbok/dørterskel står de forskjellige felg/dekk dimmensjonene BMW anbefaler og dekktrykk. Hvis man er usikker så har vegvesenet en teknisk telefon som svarer på sånt. Jeg snakket med dem i går om en lignende case og de er ikke interessert i å føre inn for mye i vognkort dersom det ikke er strengt nødvendig. Ps! Innpress på bilen din står i vognkortet!
  9. Ja det stemmer. Men delen du fikk er riktig i følge BMW og ETK. Hvis det ikke passer hos deg også så gjør som meg, kjøp 3 stk klips av den typen som fester støtfanger i bjelke. Fungerer fint det altså
  10. Er vel ingenting galt med det. Du får jo veldig mye ut av dieselmotorer. Dersom jeg skal ha diesel vil jeg at den skal være ny. (garanti) Min preferanse Det kan jo være at jeg har litt fordommer. Men jeg er livredd for turbohavari etc. Jeg har ikke lommebok som kan dekke det
  11. De er fylt med "livstidsolje" så det byr på problemer før eller senere. I utgangspunktet kan du kjøre i 10 år før den skal skiftes. Min E39 har gått i 14 år uten oljeskift. X5 3.0d (gjerne chippa) er kjent for å vrenge disse kassene pga høyt dreiemoment. Men en 520ia som har vært brukt normalt og ikke kjørt rundt med henger hver dag burde holde såpass lenge at du slipper å tenke på det innen du har solgt bilen. Personlig hadde jeg ikke kjøpt E60 pga prisfallet og "kast" mentaliteten som er på disse bilene nå. Også hadde jeg styrt unna diesel om garantitiden er gått ut.
  12. E6 går ikke igjennom vålerengatunnelen nei det blir Ryen --> Bryn ---> ulven ---> alnabru som er e6
  13. Hendene er det beste verktøy. Dra rett ut. Start på en av kantene så spretter resten ut. Bare pass på at det ikke blir for stor bøy på lista da de lett sprekker. Utvendig er også bare å dra rett av. Start på en av kantene og bøy forsiktig. Legg en hånd under ca der klipsen sitter. Det som er litt dritt er av man ofte drar med litt lakk fra hullene. Greit å smøre inn litt tectyl ved hvert hull før mann dytter på lista igjen. Utvendig altså
×
×
  • Opprett ny...