Gå til innhold

EvoFivo

Medlem
  • Innholdsteller

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Førde

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

EvoFivo's Achievements

  1. Snakka med en som hadde relativt god peiling igår ang det her og han seie det samme, med 204hk frå e46 vil eg ikkje få problem med bunnpanne, og motorfester er vel likt? Hadde ihvertfall en m54b30 frå e46 som eg satt nedi en e36 316, der passa motorfester frå e46 rett på e36 putene.. So med takk for god informasjon blir det nok heller en e46 Men ang understell, noken som har tips til bra coilovers? Som sagt so skal det her bli bruksbil so må vere noke med komfort i, då sleppe eg å investere i nyrebelte til meg sjøl og familien!
  2. Stilig bygg, følger med her;)
  3. Lite action her men har fått tak på felger som skal pussest opp og brukes i første omgang. Ikkje akkurat etter planen men har alltid hatt sansen for style 135 så fant noken replica til en billig penge! 18"x8,5" et35 Motor som eg skulle handle hos vrakhandler var totalt feilopplyst då det var en m57d30 med over 300k på telleren.. Så tenker å importere en e6x over nyttår slik at det blir lettere mtp at då kan eg bere flytte alt over, då slepp eg og å klø meg i hauet om eg mangler deler
  4. EvoFivo

    -

    Wohooo! Følge med her og eg! Stå på;)
  5. Takker for info!
  6. Spennende og bra jobba! Følger med her Veit ikkje om du har lakka endå men tenkte eg kunne råde deg ang sliping og klargjering til lakk! Etter sandblåsing, epoxy grunning og sparkel ville eg slipt med høvel p80-p180-p240 deretter bruke noke som heite kontrollsvart (mirka/3m svart pulver som legger seg i sliperiper) og gå over med sliperrondell p240-p400. Etter filler slipe med høvel p400 der du har sparklet/lakkoverganger etc. Bruk så kontrollsvart igjen og slip med rondell p400 og matt evnt plasser med klarlakk med p800. Avslutt med p1000, våtslip for hånd. Eg har ikkje tal på kor mangen biler som har fått denne prosessen av meg der resultatet har blitt strøkent(uten å skryte for mykje). Men det skal ha seg sagt at det er fleire metoder og ingen er fasit, meir smak og behag:) Håpe det var til hjelp;) PS: porno struktur!
  7. Beklager det er en tud30 eg skal hente ifra e46! Går litt i surr når ein sitter å sender mail på mail med forskjellige motorkoder men btw tu2d30 kommer i e65, e90 og e91 Er gs6-53dz koden på 6trinnskassa?
  8. Var 6trinns som var planen ja, usikker på om manuell kassene til tu2 kom i 5 trinns? Men ang diff og kasse tenker eg at det er greiest å kjøre på med det som ble levert ilag med motor slik at som du sier utveksling og alt stemmer. Blir vel kanskje mellomaksling som blir litt vanskelig. Har ikkje sjekka opp i lengde men kanskje eg kan bruke e46 330d aksling? Men i bunn og grunn skal målet med bilen vere å få en daily driven bil som på samme tid skal vere mulig til å ha det gøy med går jo alltids å oppgradere i senere tid! Akkurat no sitter eg å ser på felger og sikler etter Fikse Profil 10, disse er (etter det eg har lest) vanskelig å få i 5x120 og rett impress då disse er vanligvis til Porsche.. Og koster flesk Har kikket litt på Varrstoen og men holder fingeren på mykje eiker  Slenger med noken bilde for en liten meningsmåling! 
  9. Etter nedprioritering pga andre prosjekt har eg tatt tak å fått ut motor og gir idag. Har klart å forhandlet meg fram til skampris på en M57TU2D30 som eg kjem til å hente så snart som mulig. Når det kjem til understell lure eg på kva mellomaksel og diff eg skal bruke? Passer alle bmw differ og akslinger om en annen eller er det noken spesielle kombinasjoner eg bør ta i betraktning? Håpe på litt hjelp på denne biten sia mekanisk har eg lite peiling på bremser tenker eg å hente i frå e46 M3, meiner å hugse at dei er plug and play på e36? Men det er ikkje heilt sikkert det blir det mtp godkjenning av ombygging ( om det blir noke av)
  10. Skal tenke litt på det. Har du åpna motoren i og med du sier den ikke er nedsota? Og hvorfor skulle spesielt norske motorer vere det? I mellomtiden: opp!
  11. Hei! Beklager seint svar, har vert forferdelig opptatt i det siste! Eirik:meget interessant tilbud du gir meg her! Allikevel må eg sei at om eg legger 4000 på tilbudet du gir meg får eg samme pakken bere med N57D30O0 med 181kkm og ei kasse frå 330 med svinghjul,trykkplate og lamell.. Eg skal allikevel vurdere det sterkt! Er dette 184hk forresten? Jan Erik: har du et nummer eg kan nå deg på? Vil gjerne ha pris av deg før eg vurderer noe videre.
  12. Veit det men en del av poenget med dette prosjektet er at det ikkje skal vere kverdagslig;) har flere motorer på hand no so er ikkje lenge før eg henter en av dei! Treig start på tråden men mye jobb for tiden og bruksbiler som tar tid:( kommer snart bildeoppdatering!
  13. Haugee - meget pen men blir litt for mye for min del eg må ha mindre hjul og meir profil! Bilen skal brukes yppig såg en som har brukt e60 interiør og det fikk meg på ideen å eksperimentere litt innvendig! Skal prøve å komme med en oversikt over hva som skal gjøres Shattered - Eg får nok ikkje prøvd denne lille dieselen da eg tipper den er skjært Strevde noe voldsomt med å få start og måtte dra rundt motoren med latmannsarm for at starteren skulle klare det så der var noe som satt fast.. Fikk start omsider og det var som et orkester med stål bøtte og 42mm fastnøkkel..
  14. Ønsker å kjøpe komplett 3.0l diesel og tilhørende manuell kasse. Om hvilken serie det er fra spiller så og si ingen rolle. Om du har drivverk er det også et pluss! Skriv hva du har og gi meg en pris! Er også interessert i komplette skadet biler. Kan også nåes på 97727018
×
×
  • Opprett ny...