Jump to content

23732

Members
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

About 23732

  • Rank
    Løytnant
  • Birthday 07/14/1996

Contact Methods

  • AIM
    peterwilamowski@gmail.com
  • Skype
    peewees4

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Interesser:
    Cars n' stuff
  • Kjøretøy
    E30 316i Touring

Recent Profile Visitors

945 profile views
  1. Sendt søknad til BT? Fått svar? Flott arbeid 👌
  2. Greit med fri i påsken 👌 Tatt den årlige oljeskiften, prøvde Rymax denne gangen siden jeg fikk god pris på det. Fikk endelig byttet eksosdelene etter å ha hatt dem liggende i ett år. Anbefaler ikke å handle fra Ecotune, dårlig passform i forhold til pris. Vi får se hvor lenge den sensoren varer. Fikk også byttet slitasjevarsleren som var gått i stykker bak, så slipper den irriterende varsellampen i dashen. Fant samtidig ut at bremserørjobben som.verkstedet hadde tatt for forrige eier, var bajs. Brukt kobberrør, ikke festet opp, unødvendige bøyer, gnager i karosseri samt lakkert, av en eller annen grunn, i blåfarge. Bruke bilen litt nå, før det skal byttes termostater, vannpumpe etc. Tar alt samtidig, siden det er trangt og fanger sannsynligvis må av. Skal også prøve med nytt kløtsjet reimhjul på dynamoen og se hvordan lydnivå osv. blir med det. Har også gjort litt smått på E30en, blåst litt av delene som skal i bakstillingen. Skrapt av alt av asfaltmatter, blir erstattet med epoxy, raptor og tynne dynamatten på de utsatte stedene. Har også sjekket passformen på glassfibertakluken, og ser tålelig bra ut altså, litt arbeid blir det på den uansett.l
  3. Maxx har kjørt 1000nm på standardkløtsjer, kun oppjustert oljetrykk til kløtsjene, men det er gjerne ikke på en bil på 1600kg, så kan fort begynne å slure Hehe, fikk samme pris for forsterkning til 1000nm, samt 98000 og 160000 for 1100 og 1200nm. Helt latterlig opplegg, vet ikke om man skal le eller grine, RATS skulle ha 58000 bare for en overhaling. For å sette det i perspektiv, så skal ZF ha 38000 pluss moms for en fabrikkny kasse med converter. Er bare å kjøre på, er en helt annen verden med xHP!
  4. Ikke som jeg vet, har kontakt med en finne som har cracket tcuen på F8x kassene, så man kun trenger dobbel CAN for at kassen skal fungere. Satser på 900nm i motor, så en orginal DCT-kasse blir litt knapt uten clutchkit fra Dodson eller SSP og da snakker man kronerulling. Blir uansett å kjøre bilen slik den er nå denne sesongen, mulig han finnen har en ferdig løsning på DCT ila året. blir ikke gjort noe med kassen før neste sesong uansett. Finnene som tar seg av forsterkning av automatkassen skulle ha 2400€ eks. moms for ny converter og forsterkning, så ikke noe avskyelig pris. Har xHP fra før av og godt fornøyd med det, så frister veldig å holde seg til automatkassen og
  5. Jess, kjører ca. 9000mil i året med manuell kasse, så vil ha noe sekvensielt uten klutsj i morrobilene 😊 Så sitter å debatterer for meg selv om jeg skal få automatkassen i E60en forsterket, eller om jeg skal ha DCT i den og 🤔
  6. En kompis har brukt Dynavin i E39en sin i alle år, stornøgd!
  7. Takker! Må bli litt flinkere å oppdatere ser jeg, greit å ha litt tilbakemeldinger. E30en er satt litt smått på vent for øyeblikket. Vil ha svar fra svv før jeg egentlig gjør noe mer 😣
  8. Gir deg en pm når det nærmer seg 👌
  9. Takk du! Ville ha en sekvensiell kasse, men det fins ikke som jeg har funnet, sekvensielle kasser uten dogears, så kassene blir ødelagt ved gatebruk. Så da ble det dct istedenfor, så får vi se hvordan det virker i praksis. I tillegg er jeg drittlei manuell 😅
  10. E60en fikk seg en liten luftetur, da det var en kveld med nærmere 10 plussgrader og den fortsatt står på sommerhjul. Montert Quaife-enheten i huset. Har ikke noen bilder av huset, men det ble grunnet med brunox, mattet lett ned, så grunnet 3 strøk med 2k epoxy på sprayboks, så tre strøk med raptor, så får håpe det holder noe lunde. Difflokket ble glassblåst, så grunnet 3 strøk med 2k epoxy og deretter tre strøk med titangrå felglakk. Selve diffenheten gikk veldig greit å montere sålenge man har riktig verktøy. Backlash ble målt til ca. 0.07-8mm, det er innenfor spec, men kan kanskje bli litt tight, får se om det blir noe ulyder etterhvert eller om det går greit. Diff fikk også nye utgående lagre, veldig greit priset hos drivlinjespesialisten. Gripeflaten på tennene så ganske grei ut og trykker ganske jevnt utover hele flaten, så endrer ikke noen shims ennå. Vet verken kjørelengde eller tilstand på denne diffen, så pinjong kan være bra eller kjempedårlig 😅 Motor til E30en ble tatt inn i huset pga. at lokalet som eg leier er så utrolig fuktig, spesielt nå på vinterstid. Dukket også opp noen glassfiberdeler til touringen, bakluke og funksjonibel takluke. Takluken må måles litt først og se at den passer noe lunde. Om alt går greit, så kommer det en rustfri takluke for salg
  11. Såpass, håper de går nøye gjennom bilen! Kan fort bli litt av hvert når det gjelder gnagere.
  12. Flott arbeid! Du har ikke tilfeldigvis et ekstra sett med ytre medbringer/nav for salg?
  13. Mtp. hvor mye som faktisk trengs for å bygge om en 4er, til 6er, så er 10000 ikke en upris. Fikk sjøl solgt en strøken M20B25 for 13000, men da var alt på stell, dokumentasjon, lav km-stand, kasse/clutch/mellomaksling, filterboks, viskosevifte etc. Alt som trengtes for å få den satt over i en 4er bil og godkjent.
  14. Spørs litt på stand, men en lav, dokumentert km-stands motor som er godt vedlikeholdt, så er 10000 ingen upris 👌
  15. Bilen var ifølge forrige eier tunet med noe greier, men enten så har han blitt lurt eller et forferdelig dårlig map, da bilen holder fint følge med 325d steg 2 fra ecotune, men siger ikke ifra noe særlig. Biler ikke 100% orginal, satt i et KN-panelfilter og magnesiumfelger (vekten på en 8.5 og en 10 felg kombinert er ikke langt unna vekten på en orginal 7eiket 9" bmw felg. Men ja, den nevnte 325d-en har også parkert T8er uten problem, så dem er ikke så spreke som folk skal ha det til.
×
×
  • Create New...