Gå til innhold

BMW 325 td

Medlem
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BMW 325 td's Achievements

  1. Hei, ser at han ikke er interessert i en 325td, men tenkte jeg skulle høre allikevel. Jeg har en E36 325td sedan med manuell fra 1991. Den er chippet, og skal ha ca 140 hk. Såvidt jeg vet er det ikke så vanskelig å konvertere den til en 325tds, ved å sette inn intercooler ++. Kan det være av interesse?
  2. Ja, hadde tenkt å gjøre noe lignende selv, takk for tipset.
  3. Det skal jeg huske på. Da håper jeg det skal gå greit, takk begge to!
  4. Okey, det høres jo rimelig greit ut. Takk for tipset!
  5. Jeg skal til å bytte et hjullager framme på min E36. Det jeg lurer på er om det er noen som kunne lånt meg det spesialverktøyet du skrur inn på akseltappen for å presse inn lageret? Jeg bor i Vestby i Akershus og kan godt kjøre et lite stykke for å hente verktøyet hvis det er noen som vil låne det ut. Eventuelt, er det noen som vet om en god metode for å presse inn lageret som ikke involverer for mye slåing? På forhånd takk!
  6. Hehe Ja, jeg sender. Du får en pm
  7. Ja, nyrene har jeg fortsatt. Er usikker på hva pre-face betyr, så kan ikke svare deg på det. Er det ikke mulig å se fra bildene?
  8. Sett med originale sidespeil brukt på E36 92 mod. Begge har elektrisk speiljustering som fungerer. Det ene har litt missfarging i kanten av speilflaten. Selges som sett. Pris 200,- SOLGT Grillnyrer, sort, passer fram til -8/96 mod. Kjøpt på koed.no, men selges ikke der lenger. Er ikke brukt. Et par festeklips er knukket av pga. prøvemontering, men nyrene sitter bra allikevel. Pris 50,- Jeg holder til i Grimstad. Kan sendes med frakttillegg i prisen. Ta kontakt for mer info.
  9. Har du sjekket ledningsnettet inn til hjernen? Om det kanskje kan sitte en powerboks eller noe lignende der som kan tulle med effekten. Har opplevd noe lignende på min bil (325td), og da viste det seg at det var en powerboks som var lodda på ledningene som går inn til pluggen på hjernen.
  10. Noen som vet om en billig og god plass der de overhaler blant annet m51 motorer? Helst i sør norge
  11. Nei de gjorde ikke det. Skal prøve å bytte den, så håper jeg at lyden forsvinner for godt, takker for svar!
  12. Hei Har en bmw E36 325 td fra 1991, som jeg har hatt i ca 2.5 år nå. For ca 6 måneder siden fikk jeg byttet viftereima og to ruller på et merkeverksted fordi reima rauk midt i en tunnell på E18... Men uansett for ca 4 uker siden etter jeg hadde vært på butikken en tur og skulle starte bilen så kom det en veldig rar og høy lyd fra motoren. Det var nesten en skrapelyd av noe slag. Lyden varte i 2-3 sekunder så gikk den vekk igjen. Akkurat som om den gikk vekk når oljetrykket kom opp... Etter det så gikk bilen fint i en uke til. For da etter jeg hadde vært på en lengre tur, og hadde tatt meg en 5 min pause og skulle starte bilen igjen kom akkurat den samme lyden, bare at denne gangen forsvant den ikke. Det hørtes ut som om motoren gikk akkurat som den pleide hvis man ser vekk fra den høye skarapelyden. Jeg slo av bilen og startet den igjen, men lyden forsvant ikke. Så lukket jeg opp panseret og kikket litt. Det meste så normalt ut, foruten at dynamoen durte mye mer enn den pleier å gjøre.. Noe som var veldig rart.. Jeg daua bilen igjen, og da så jeg at viftereima var VELDIG løs. Er sikker på at jeg kunne tatt av hele reima fra rullene hvis jeg hadde villet. Så prøvde jeg å jekke opp bilen for å se om jeg så noe som kunne være galt under motoren. Men kunne ikke se noe spesielt. Og så kommer det rareste av alt. Reima ble plutselig helt stram igjen av seg selv! Jeg gjekket ned bilen igjen og prøvde å starte den igjen, da gikk den helt fint. Siden da har jeg ikke hørt noe til den lyden. Har heller ikke kjørt så veldig mye med bilen etterpå heller, men noe. Skal nevnes at bilen nesten har gått 300.000km og har vært kjørt gansk hardt av en tidligere eier. Men er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være galt? Snakka med en som trudde det kanskje kunne være vannpumpa, men skjønner ikke helt hvordan den kan gjøre at reima blir så løs.. Lurer også på hvordan man egentlig løsner å strammer viftereima.. om det kan være noe galt med den mekanismen?
  13. Høres ut som om du har en "halveis" kortslutning en plass. Er nok mest sannsynlig at det er ledningene til spilleren din. Prøv å ta ut spilleren, å se hvordan ledningene ser ut..
  14. På frontfangeren tar man bare av listene på begge sidene av holderen som skiltet er skrudd fast i. Der er d to muttere på hver side som du må skru ut. Deretter er d bare og dra hele fangeren ut mot deg. Tror d skal være sånn man gjør d. Bakfangeren har jeg ikke peiling på..
  15. Returslangene har jeg byttet ut for ikke så lenge siden, og jeg er sikker på at det ikke lekker fra de. Det lekker heller ikke fra selve dieselrørene som er skrudd fast i dysene. Men d kommer rett og slett ut diesel fra selve dyseholderen. Der den er skrudd sammen på midten, og der den er skrudd ned i toppen. Men selv om d ikke kan ha noe å si for effekten sin del, kan d ikke ha noe med fuskingen da? at timingen på innsprøytningen blir litt galt når den lekker noe? Har allerede bestilt dysene gjennom et verksted. Og jeg kan få gjort d for 8000kr har de sagt. Så kan egentlig ikke gå tilbake på d. D er vel uansett bra å få skiftet de når de har gått så langt. D hadde vært veldig fint om du kunne sett litt på bilen min Passer egentlig veldig bra på onsdag eller torsdag. Kan du ikke sende meg en PM, så kan vi avtale litt nærmere. Hmm, jeg heller egentlig mer og mer til at den går i et slags nødprogram.. mange ting som tyder på d egentlig.. Siden den får for lite diesel og at turbotrykket er så lavt
×
×
  • Opprett ny...