Gå til innhold

Nekronos

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nekronos's Achievements

  1. Jeg hadde lignende oppførsel på min e34 540 jeg hadde for noen år siden. Noe ujevn tomgang og en god del lugging ved pådrag. På diagnose fikk jeg feilkode kun på LMM som jeg ser du også fikk. Bytta LMM, tennplugger og div pakninger rundt om uten at det hjalp. Men fant ut tilslutt at det faktisk var tett bensinfilter som hadde skadet bensinpumpa. Etter at jeg byttet pumpa og filtrene ble bilen helt frisk og var som ny igjen. Vet ikke om dette er relatert til hva du opplever, men nevner det om du ikke har feilsøkt dette området
  2. Har bytta bensinpumpe og bilen går som normalt igjen. Da jeg bytta bensinfilter så var dem jo propp tette og har sikkert ikke vært bytta på lenge lenge. Antar at den forrige pumpa kan ha fått en svakhet eller skade, noe sånt, av å måtte presse bensinen gjennom filtrene.
  3. Jeg syns ennå min e34 540 drar bra etter å ha fått kjørt Corvette Z06 med 550hk og sitti på i en Dodge Ram SRT10 med 1260hk med skikkelig automat kasse fra USA-ett eller annet. Syns det er formange som glemmer hvor viktig dreiemoment er egentlig. I den Dodgen jeg satt på i var det fokusert nesten mer på en bra dreiemoments kurve enn kun mye mye hk. e34 540 har en ganske så bra dreiemoments kurve, starter med 280NM på 1000rpm. I andre ord, jeg har dratt fra flere 200sx med 300hk++
  4. Hmm.... Ja jeg får prøve meg på bensinpumpe da, er jo ikke dyrt med brukt.
  5. Effekten er normal opp til 4000rpm. Hva kan katalysatorene ha med dette å gjøre?
  6. Hei! Min e34 540iA har begynt å oppføre seg svært merkelig. Nå som vinteren satte i gang har den fått en utrolig dårlig "gange". Symptomene er litt til veldig risting når den sviver på tomgang, ristinga minker litt når motoren er varm. Også ved akselerasjon ved full gass så dauer motoren ut når den når høye turtall som 4000 til 4500, det som sjer er at motoren stopper helt opp, dvs den stopper feks på 4000 rpm og står fast der. Letter jeg litt på pedalen så hopper den gjerne opp til 5000rpm. Har søkt litt rundt på forumet og vært i kontakt med en BMW mekaniker. Her er noe av det jeg har funnet ut/gjort: - Sjekket/byttet coiler og plugger (bare for sikkerhetsskyld) - Byttet bensinfilter, har fått tak i det som trengs for å måle bensintrykket - Byttet LMM - Diagnose Diagnosen viste at bilen får for rik blanding, formye bensin, slettet feilmeldingen, bilens tomgang endret seg litt, men ellers lik. Og det er her jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre nå, leste her i en post at ved bytte av LMM så kan det være at man må slette feilen for at bilen skal oppfatte at den nå er "i orden". Er det noen som vet sikkert om dette er/kan være tilfellet? Mekanikeren jeg var hos sa at han trodde ikke det var lambdasondene siden de i diagnosen ga like verdier. Leste også noe om "membranen til veivhusventilasjonen", er det noen som kunne forklart meg hva denne gjør, hvorfor dette kan være årsaken? Her er tråden jeg har lest mye av dette viewtopic.php?f=11&t=62798&start=45 Takker veldig for svar EDIT: kan også nevne at ved bytte av LMM så virker motoren mer responsiv, ellers er den lik + LMM er kjøpt brukt
  7. er det noe poeng i å kjøpe ix hvis drivverket ikke tåler så mye? eller vil "mye" si mer enn 250hk osv?
  8. Hei! Vurderer sterkt kjøp av e30 325ix, men har hørt fra folk at firhjulsdrift systemet skal være veldig bra, men noen sier også at det er noe dårlig. Er det noen som har erfaringer eller har generelt greie på dette? Og disse viskøsitets koblingene, funker disse slik at jeg kan feks spinne med bakhjul + brems trykt inn? Hvordan er det å bygge turbo på M20B25? Om det blir aktuelt så blir det nok kun for å nå 250 hk +/-. Har generelt lite peiling på dette. Har kun vært borti 200sx og ford sine power stroke motorer. Anbefales det å skifte kam? Råder? Stempler? Eller funker orginal motoren greit med ca 250hk? Holder det med chip, eller bør jeg gå for datasprut? Takker meget for svar!
  9. hehe takker. Håper det er noen som vil ha denne og holde den videre. Er mye liv igjen her
  10. Ligger nå på finn!! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23889641
  11. Hei! Konverteren på min e34 540iA røyk/gir en vanvittig lyd fra seg, den er nok slitt osv osv. Har du en komplett automatkasse av typen 5HP30 med konverter så kjøper jeg den mer enn gjærne!!!!!
  12. hehe, ja denne har fått godt med stell Hadde jeg hatt tid og penger hadde jeg aldri solgt denne bilen :/
  13. Bump nå er bilder her
  14. ,
  15. Jeg skulle hive på sommerfelgene, bilen var låst og alarmen på. Ca 5 cm etter at jeg hadde begynt å jekke opp bilen så hylte alarmen Kjekt å vite at da blir låsebolter ikke så nødvendig alikevel. Jeg har også opplevd at bilen gir beskjed om at den vil ha mer olje på motoren og at den vil ha mer kjølevæske. e34 540-en passer godt på seg selv! Ryggesensoren gav meg også en støkk
×
×
  • Opprett ny...