Gå til innhold

The-Edge

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Ja, derfor jeg funderer på å finne en metode for å operere den hendelen på girkassa (som tvinger den i fri) inne fra kupeen eller annet sted hvor man slipper å krype under bilen. Også på facelift er det jo mulig å ta ut dekselet nedi koppeholderen hvor man opererte denne på preface, burde vært mulig å koble på noe slags wiresystem eller noe der..
  2. Tro meg, jeg har prøvd da dette som jeg kan ha nevnt lenger oppe irriterer meg noe grenseløst. Kanskje det er noe feil med min, men funker det på andre e70 facelift??
  3. Motor må være i gang for å få tatt den ut av park,slik er det iallefall på min. Er jo enkelte tilfeller der det ikke er ønskelig å måtte starte opp eller la motor gå bare for å få dyttet den og om nå så skulle være at jeg har fått havari så den ikke starter i det hele tatt så vil jeg ha en løsning ala preface. Kan da virkelig ikke være bare meg som irriterer meg over mangel på sånn løsning på facelift når de fikk det til på preface..??
  4. Som tittel sier, 2011 E70 Det irriterer meg grenseløst at ikke bmw har giddet lage til en enkel måte å tvinge girkasse i nøytral på uten å måtte kravle under bilen og skru ned et panel og skru inn skruen. Dette er for meg helt uakseptabelt og uforståelig når de jo hadde en helt ok løsning for dette på prefacelift. Greit nok at det er en annen girkasse og løsningen er annerledes, men her kunne bmw fint fått til noe dersom de hadde giddet.. Det er jo helt uforsvarlig at man skal måtte kravle under bilen dersom man har fått stopp mitt i trafikken et sted og pokker ikke får trillet bilen ut av veien. Og det er heller ikke alle som har så stor garasje så når jeg har kjørt den inn på bukken der den må stå for å få løftelabbene på plass, får jeg knapt nok opp døren såpass at jeg kommer meg ut av bilen. Og kanskje man har behov for en ørliten finjustering, dette blir jo helt gauda med den løsningen som er på disse i stedet for å kunne tvinge den i fri og gå ut av bilen og skubbe den frem siste 40 cm til den er på plass.. Så før jeg begynner å prøve å klekke ut en løsning selv kan jeg jo høre om noen har laget seg en løsning hvor man kan gjøre dette fra kupeen noe ala preface metoden.. Noen gode ideer?
  5. Skof1, nå to år etter, er du fortsatt fornøyd med plassering og lys? Jeg har samme ledbar og tenker å montere på e70..
  6. Kjøpte en 2011 e70 med adaptivt understell for 2,5 år siden, den var da nettopp eu godkjent. Når jeg sjekket over bilen før jeg skulle på eukontroll i vår oppdaget jeg at begge fjærene fremme var knekt(uten at jeg hadde merket noe til dette). Begge på eksakt samme sted hvor nederste halve coilen var knekt av. Bestilte nye fjærer og byttet de, eksakt samme som stod på fra før https://www.skruvat.no/show.aspx?k=1086828 Nå i dag, kun 3000 km senere så knakk den ene fjæra igjen fremme med et smell, ser ut til å være knekket igjen på samme sted nederst. Jeg har da aldri hatt knekte fjærer før jeg kjøpte E70'en, er dette et svakt punkt på e70? Jeg kjører da ikke offroad og tilpasser farten til fartsdumper og ellers kjente uhumskheter i veien så kan ikke forstå at det skulle knekke igjen så fort. Er sachs fjærer søppel? Forslag til fjærer av bedre kvalitet dersom sacsh er drit? Noe vits å forsøke å reklamere på fjærene i og med de ikke ble byttet på verksted?
  7. Kanskje bittelitt offtopic, men fikk nettopp denne tilbakekallingen nå angående airbagene. Hva skjer ved utbedring av en sånn tilbakekalling, vil bmw også kjøre oppdatering av diverse moduler og sette evt. tuning (N57D30) tilbake til standard?
  8. Ser meget bra ut, må bli noe sånt
×
×
  • Opprett ny...