Gå til innhold

Leo

Medlem
  • Innholdsteller

    330
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Leo

  • Bursdag 01/05/1972

Contact Methods

  • AIM
    rundtomkring@hotmail.no
  • MSN
    rundtomkring@hotmail.no

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

Leo's Achievements

  1. Som nevnt tidliggere er det en del oppdateringer på de første seriene pga at pakninger ikke er gode nok. Det lekker vann inn! I dag pakkes det inn i plast sammen med nytt sett med pakninger. Har måttet inn 2 ganger med dette. Husk det er 5 års garanti fra butikk på elektronikk, "ment for å vare lengre". Hvis det er skiftet tidliggere så er det 5 år fra sist det var skiftet. Sjekk forrige eier Det beste er å bruke forhandler pga koding av boksen du evt må skifte.....de tar betalt for det også. Samt at du får 5 års garanti på delene og jobben gjort slik BMW mener det må være for at det skal funger.
  2. Klikker det bare i startereleet? Surrer starteren uten at motoren tenner? Klikker det bare så bør du se på starteren. Surrer starteren så må du se på plugger, pluggledninger, fordelerlokker (der pluggledningene henter strøm fra) om det er fukt, skitt eller utslitt.
  3. Fikk 2 feil på mine lys en gang - samme bil som deg. Da var det den automatiske justeringen som hadde "falt" ut. Det ser du godt, for da justerer den ikke lysene når du starter bilen. Hvis du ahr adoptive lysene på og de har svingt på dekkene dine så kan de ha justert lysene dine langt bort i skogen hvis de har justert. Bremseklosser er bestandig kjekt og skifte før de når sensor for utslitt. Greit å vite at "jeg" kan stoppe!
  4. japp..har hvert der,, setter dein på kaldt men funker dårlig 40 pund.. skal se på det i morgen..tnx fikk til dekkene..tror jeg.. nulla ut i I drive.. Det må gjøres i I-driven hver gang du fyller luft og skifter dekk Men på mye småkjøring er det ikke sikkert at du får beskjed om at dekkene har seget luft, til og fra jobb 15 min hver dag. Så det lønne seg og sjekke trykket innemellom likevel
  5. hadde lignende problem på min E61. Da var det en jordfeil. Jordledningen var ikke festet skikkelig. BMW verkstedet fant den tilfeldig når de hadde skiftet alt fra antenner til navi/steriosytemet...... døktig
  6. Jeg fikk samme problem når glødepluggene og styringen til glødepluggene røyk. Kan det være ett av problememe?
  7. Hvis du har vært ned med dørtrekkene på innsiden er det lett at vairer og fester kan hoppe av ned montering igjen. Evt. at de knekker Beste løsning er faktisk å ta av dørtrekkene på nytt og se om noe er ødelagt eller ikke på plass Hvis du ikke blir klok på det, ta bilde og poste med spørsmålet der problemet er
  8. Oppdatering: Nå har jeg nettverk som takler opplasting
  9. Bremslys bak kan være sokkelen som har brent kontakt, den du setter pærholderen i. Den hadde blitt svidd til meg, tok lang tid før jeg fant det. (venstre side til meg). GS tok 45 kr for delen til meg. Har sett pdc til 30 € på Ebay.de ferdig lakket i rett farge. http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=pdc+bmw+e60&_sacat=See-All-Categories For setebelte kan det være en kontakt eller bryter som er gåen i forbindelse med fastsettingen av beltet som forteller at du har det på, samt setesensorer som forteler at du sitter i setet med ikke gjør det (PS nok med en melkboks..... irritabelt når en skjønner det dagen etter...)
  10. Leo

    Kan slettes

    Plukket hut hele greie på min E61 her for noen dager siden. Kan være litt vanskelig å få ut, så ta det litt rolig så går det bra. Denne delen sitter på undersiden av glasset, den har en mutter som holder den på plass, og på oversiden har du mutteren til vindusviskeren og en stor en. Begge må av. På grunn av et hakk/spor i handtaket så er det litt vanskelig å få av, en får ikke vridd, men bekke fram og tilbake. Bruk WD40 ol og løse opp. PS pass ledningene når du åpner, kan være de som har ett brudd, eller kontakten som sitter i bakluka som har falt av. Hvis kanppen ikke funke vil jeg ha sjekket om kontakten i bakluka er på plass. Den sitter rett bak BMW merket og er relativt lett og komme til når en plukker ned. Se på manualen her i tillegg, kan være til help med bilder ol. http://www.mediafire.com/?jlrwlqnuveut1sw,ieavjeda33t6x02,avbkmfdin5xipds
  11. Gjorde det ligger på linken over Er det likt på E39 og E34????
  12. Eneste jeg har funne er hvordan å installere det i E90, mulig det ikke er så langt unna sannheten?? http://www.mediafire.com/view/?lbsr6g37qqbosip Men du får se, håper den hjelper deg litt
  13. Har slete lenge nok selv nå, til slutt ble hele gjennomføringen demontert helt Var ikke lett med tanke på ledninger til bryteren og glasset skulle være helt etterpå. Men dog, når ferdig fant jeg ut at halvparten av jobben trengte jeg ikke og gjøre, og defentlig ikke og ødelegge noe som helst. Derfor har jeg laget en enkel DIY - send gjerne tips til endring på den. Sørg for å ha tiden på din side - er viskeren helt rustet fast - ta deg god tid. Start med å la smøringen WD40 virken en dag eller to først http://www.mediafire.com/?jlrwlqnuveut1sw,ieavjeda33t6x02,avbkmfdin5xipds http://www.mediafire.com/view/?5c2n18uuv4urmnh som er en PDF fil
  14. Hadde feil i det området en gang, da var det jord kabelen som hadde dårlig kontakt, dvs den var nesten helt løs. Da funka det ikke så bra. Den sitter ved konsolen en plass. Strandveien auto loddet ledningen fra passasjersiden.
  15. Hei Googlet det og fant disse i england http://www.motorguarduk.co.uk/product.asp?id=1567 Da kaller de den for "Hornet Maxx 1 Thatcham Approved Cat 1 Car Alarm" Håper det kan gi deg en tråd vidre, evt. hør med Bilradiospesialisten
×
×
  • Opprett ny...