E61 2006 modell.
Kona er på tur og får varsel om kjølevæske. Kan hun svinge innom nærmeste bensinstasjon og fylle på?
Hvilken type i så fall, og må den blandes ut?
Takk for svar! Joda, vet hvordan CA virker. Jeg hadde samme feil på en annen dør før i år, og da måtte håndtaket byttes. Når det er låst opp og jeg står ved døren høres hele tiden klikk-klikk-klikk i dørmekanismen, så tipper det er en kortslutning som gjør at systemet tror jeg tar i håndtaket.
Derfor håper jeg at det var mulig å bare ta ut en sikring inntil jeg kom meg på verksted.
Comfort Access (CA) på min F11 har begynt å fuske - denne gang dørhåndtaket på v.s. bak, forrige gang var det h.s. foran (garantibytte). Arter seg slik at bilen ikke lar seg låse med trykk på den riflete delen på håndtaket, pluss at bilen låser seg opp automatisk når nøkkelen kommer ca. 2 meter eller nærmere håndtaket. Av og til fører dette også til melding om økt batteriforbruk ved parkering. Trolig kontaktfeil i sensormekanismen i håndtaket.
Dette sikringskartet til BMW er det umulig å skjønne noe av, men skulle tro eller håpe at det finns en sikring som gjør det mulig å kople ut hele CA systemet inntill jeg får det reparert??? Noen som vet?
Oppdaget nettopp noen sprekker i lykteglasset på den ene baklykten (på "hjørnet"). Litt merkelig, for hvis noen hadde vært borti bilen skulle man tro at det var skader på støtfanger osv - men ikke en ripe å se noe sted. Heller ikke riper på lykteglasset, bare noen sprekker altså.
Spørsmålet er hva er minste del som eventuelt må skiftes? På GS bildeler finner jeg delen "Bakljus sidovägg vänste" www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/336/63_1264/1680051 til den nette sum av kr 2262 - er det hele denne som må skiftes? Eler er det mulig å gå mindre drastisk til verks og skifte bare det ytre plasdekslet?
Hei, ønsker å bli kvitt kondens i tåkelys foran på min E61 2006-modell.
1) Noen generele tips om hvordan gjøre dette?
2) Har tenkt på å komme til lyktene og få tørket ut med hårføner e.l., og sjekket hvordan man best kommer til.
3) Fant en DIY på å løsne panel på innsiden av hjulbuene og under støtfanger (http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/my-diy-5-min-fog-light-install-5912/ ) - er dette måten å gjøre det på? Eller:
4) Noen anbefaler å løsne skruer til hovedlykten og løfte ut denne for å komme til tåkelyset. Litt skeptisk - redd for å ødelegge en eller annen justering ...
Takk for innspill!
Hey!!! Etter 14 dager med oljing, til slutt en plastpose rundt hele greia som ble fylt med blanding av white spirit og motorolje så løsnet mekanismen. Går nå som varm kniv i smør. Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet altså
Ja, det er nok originalnøkkel. Tabben min er nok at den er brukt for lite, dvs at festet har sittet på for lenge. Har begge nøklene, så kan jo for skams skyld prøve den andre også.
Tror jeg venter med Dremel og skrujernvarianten
Satser heller på kjemien...
@ogee1: ja, manualen sier lås opp, dra ut og vri. Får vel prøve å vri nøkkelen MED klokken da.
Kanskje en god rustløser gjør jobben? Noen anbefalinger?
Sliter med å ta av hengerfestet. Det har stått på bilen noen år, og først slet jeg med å få inn nøkkelen,men med en del olje og litt forsiktig press kom nøkkelen inn i låsen. Men ikke snakk om å få vridd rundt!
Har pøst på med crc 5-56 nå i flere dager men nøkkelen er fortsatt ikke til å rikke, og er redd for å ta i for hardt. Er heller ikke sikker på HVILKEN vei nøkkelen skal vris. Bruksanvisningen sier heller ikke noe om dette. Noen som vet?
Andre tips om hva som kan nytte?
Nylig importert en F11 med runflat dekk, og da mangler jo bl.a. jekk. Hvor får jeg kjøpt en egnet jekk, som forhåpentligvis er kompakt nok til å stue bort et eller annet setd bak? Trenger jo også dette når det skal skiftes sommer/vinter-hjul. Anbefalinger?
Takk, den Defa'en skal jeg se på.
@Otis: nei, batteriet ligger under filten, der.er man før kunne finne reservehjulet.
Men denne filten ser ut til å være festet med skruer og nagler. Fins sikkert en DIY om hvordan man kommer til batteriet et sted, men det har jeg ikke rukket å sjekke