Gå til innhold

BMWE39turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    2159
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av BMWE39turbo

  1. thermostat og viftereim er tatt for ikkje lenge sida, vannpumpa derimot er eg usikker på med forrige eier, men burde kanskje tenke på å bytte den Trur eg hive på powerflex og strammehjul / rullehjul, er det einaste eg veit som burde byttast, ellers er alt friskt og tight, so får eg sjå kva som dukker opp på eu-godkjenninga
  2. Det blir hvertfall ikkje sammenlagt seier på han så lenge loeb er med.. Loeb er rett og slett i en klasse for seg sjølv, helt utrulig kas kjøreferdigheta den mannen har.. Men for all del, hyggelig å sjå at petter er tilbake i "form" og kan konkurrere mot toppen!
  3. Bur på vestlandet i et lite byggefelt, er en del vind her når det først starter.. ka du ville gjort, brukt et slikt trekk eller berre la den stå uten noke, altså ka som kjem til å slite minst på lakken? EDIT: slår fra meg ideen å håper på tidlig vår!
  4. Tenkte eg skulle kjøpe biltrekk fra biltema mot snøen, men lurer på om det berre er noke drit? Riper det opp lakken osv eller går det an å bruke for 1 vinter..? Bilen står nedsnødd no og vil helst spare den for det... Denne eg har planer om å kjøpe: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbe ... ter-37264/ formeninger om kas størrelse eg burde kjøpe?? Skal trekkes over en E39 sedan.
  5. Min E39 tipper snart 200 000 (193 000 nå) og i tillegg skal eg ha eu-godkjenning i juni og like greitt å få bilen i tipp topp teknisk stand til lappen om ca 2mnder Så lurer egentlig på kva som ryker ofte ved denne km-standen / burde byttes når eg først skal begynne? Gjerne vansklig spørsmål å svare på, men lurer på kva andre har opplevd å måtte bytte ved denne km-standen? Kan si at bilen fikk en service 2 i tyskland på 178 000. Casterstag, tårnlager, knirkeforinger, styrestag, powerflex i stabstag, bærearmer, nye dempere (coilovers), og et par andre ting i understellet som eg ikkje helt hugser kva var, men en ca oversikt, vart byttet på ca 170 000. Bilen fikk nye bremser rundtom ved ca 150 000. Også blitt skiftet termostat og reimene i motorromet. Ting som skal byttes: Powerflex foringer i casterstag og bærearmer, strammehjul og rullehjul, oljeservice hos BMW (til våren igjen) Noke eg burde tenke på å tilføye denne lista? Alle tips og hjelp taes imot med stor takk!
  6. Har en kunde på jobben som har en a6 2.7 biturbo som har gått ca 191000 nå, hvor hun på forhånd hadde insistert på at vi skulle prøvekjøre bilen med de nye hjula før hun hentet den pga risting.. Men idet vi skal ut og prøve den merker vi høyt turbosus og null drag i bilen, og forklarer det til kunden når hun kom, anbefalte henne å ikke kjøre bilen i det heletatt, men heller få den fraktet til møller/Erik arnesen, det som nå har skjedd etter at hun har brukt bilen et par dager etter også, er turbohavari og hun truer med å saksøke oss for 50 000,- for å ha rast turboene hennes:s skal også sies at når hun har levert/hentet bilen har det ikke vært noe tegn til nedkjøling eller oppvarming før pådrag, makan til dame! HAHA kødder du? faen for eit kjerringsvin At det går an..
  7. Sjå der ja, ser meget bra ut med senk! Ser du kjøpte samme coilovers som meg, fornøyd sålangt?
  8. neineinei,,, ditta får vere framtidsplana, lakk i speila i bilens farge! Skal kjøpe noke slitedele so e da slutt på pengebruken..!
  9. Veldig lyst å foliere speila og taket svart! slik som dette: http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... c09237.jpg / http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... g_1063.jpg men en får vel ikkje slik glans med foliering?
  10. AWT; helt enig, det ser jo meget bra ut egentlig.. Menmen, får eg ikkje solgt det så blir det hengende på, men må få det 100%, litt skeivt nå... Forresten meget pen den touringen din! Liker rødfargen Skeie; no vart eg usikker igjen haha liker forsåvidt at leppa er diskre, + liker at det er litt svarte detaljer på bilen.. so spørst om den forblir i carbon
  11. Ja, vurderer det, skal sender leppa sammen med speila til han so skal lakke det
  12. Takk for det! mangler berre å få lakka M5 speila og få sota bakrutene, så er alt klart til våren og lappen
  13. Er vel stortsett for utsjånaden vil eg truu.. Meen, så skal jo M5-en og forsåvidt m3-ene skille seg litt ut utseendemessig fra de normale modellene
  14. Skjønte det men fann et raskt bilde.. men er ikkje sååå stor forskjell på 80mm og 90mm da.. luksusproblem, er da berre å velge en haha!
  15. Ville tatt 90mm , pga E39 er en ganske stor bil så da går det greitt med "store" enderør også.. Tror dette er 90mm rør, ser forsåvidt ikkje kjempestort ut så syns de passer fint http://www.abload.de/img/p1000042smallv7h.jpg
  16. Syns dette kitet var litt tøft faktisk, http://www.bodykits.net/body-kits/bmw/5 ... 39/161134/
  17. Om du liker den så gå for den Men mi meining er at den ser ut so jallaplast fra japan Men så er eg og så teit at eg kun liker Mtech og orginal..
  18. Hullene i fangeren er jo drittøft lyden er egentlig ingenting å snakke om hehe.. Fremdeles en diesel, men litt meir turbosus, og "dieselbrumming" på lavt turtall / pådrag Bedre enn orginalt om ikkje anna
  19. Min første bil, E39 520d 2002 mod. Største feilen er traktormotoren.
  20. Visst det er lov å skyte inn et spørsmål; blir det ikkje slik plystrelyd om det er hull i downpipen også?
  21. Hehe, var et impulskjøp egentlig.. Men prøver å selge det
  22. Ja? må vel vere lov når vi har kjørt 2 runder?
  23. Haha, skjer ikkje men kanskje selge 4 rørs og få 2 rørs no! Nye skilt og grill med luftehull på plass! Har sendt M5 speila med "arizonapie" så får han lakka dei
  24. Kan dessverre ikkje handle felger nå.. I tillegg får eg ikkje hentet felgene på sikkert 4 veker pga jobb i helgene.. Men ønsker deg lykke til med salget! Råe kantfelger!
  25. Gjerne selge det ja, vil ha 2 rør isteden! gi meg en pris du! obs obs, ene overgangsrøret er et hull i (kuttet hull i dette for å prøve å få litt mer turbosus) men har et annet liggende + man får overgangsrøret overalt, biltema osv ellers er eksosen fin og tipp topp stand, rustfritt, kanskje litt skittent , men blir polert før evt salg. Diffusoren kan også medfølge om det er ønskelig
×
×
  • Opprett ny...