Gå til innhold

Baker

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Baker's Achievements

  1. Da er vi enige og du har rett med at det kun er manuell som har forskjellig utveksling på diff. Kan legge til at jeg opplever min 114i som veldig høyt giret. Mener 6 giret skulle holdt til langt over 300 km/t Har også lest fra tester at 118i manuell oppleves som høyt giret selv om denne altså har noe lavere utveksling. Til seight:Du må absolutt teste ut det med barneseter og om det er noe du kan leve med. Når jeg unntaksvis har to barneseter i min (F20) så er det skikkelig trangt i passasjersetet med et bakovervendt setet bak. Takhøyden gjør det også litt pes med å sette på belter. Vet ikke helt hvordan i3 blir på dette. Hadde i3 som lånebil et par dager. Lettkjørt og hendig i trafikken. Sikkert morsommere en det meste av elbiler. Men for meg blei den ikke virkelig underholdene slik jeg synes min F20 er
  2. Med forbehold om at jeg har missforstått noe så tror jeg det du sier er helt feil om en har planer om å trimme. Jeg har oppfattet at 114 og 116 er helt like untatt mappingen. 118i har ekstra olje kjøler/varmeveksler, større eksos etter cat, større bremser og lavere utveksling på diffen.
  3. Har kjørt med ESS tuning på min114i i ca et år. Fungert fint det. Ikke hatt noen problemer. Noe turbolag er det, men mener ikke det ble nevneverdig endret av tuningen. Effekten skal være den samme i alle moduser, men gassresponsen er helt håløs i alt untatt sport (var slik også før tuning) Ikke merket store endring på forbruket. Synes denne bilen er artigere å kjøre enn mange langt dyrere og raskere biler.
  4. Tror heller det er antenne enn varmetråder. Min antenne krysser også disse trådene. Mottaket er bra selv om jeg har litt andre problemer med kufatecen. Har også orginal soting.
  5. Bavaria puttet oppi en tablett i spylevæsken på min F20. Fungerte etter det. Skjønner at på nyere biler der sensoren måler ledningsevnen til væsken kan de være følsome for forskjellige typer spylevæske. Mye sprit gir mer problemer. Jeg hadde hjemmeblandet biltema fra konsentrat. Tror den tabletten er værdt et forsøk for de som får prblemer på nyere biler. Orginal BMW delnr 83122298202. Mulig andre (rimeligere) tabletter fungerer også.
  6. Da har jeg jobbet mer med Fistune montering i min E61 CCC. Får det ikke til å funke skikkelig. Når jeg velger autostore er det som den søker men viser kanalene bare et øyeblikk før de forsvinner og ender da med å lytte på den første kanalen i katalogen. Blir mye NRK jazz.. Har lagt ved en snutt som viser hva som kan skje når jeg trykker på en av katalogene. Unntaksvis så blir kanalene stående og da fungerer alt meget bra med fin lyd og kjappe kanalskift. Klarer da også å lagre kanaler. Trodde først det var dårlig antenne, men har forsøkt med en annen (fakra) som hang utenfor bilen (med god jording) uten at det blei bedre. Har også forsøkt med en annen fistune modul med samme resultat. Noen som har noe tips om hva som kan være problemet? Ville vært kjempetakknemlig. Knotet lenge med dette nå. Er en 525 E61 produsert mars 07 (aller første facelift) Har koblet meg på bluetooth modul bak .20170512_151236.mp4
  7. Nettopp gjort det på min E61. Er vel helt likt mener jeg. Grei jobb. Utrolig så tregt armen gikk. Sikkert lurt for alle med touring å sjekke at armen går lett innimellom. Så slipper en at viskermotor eller noe annet ryker.
  8. Har lagt merke til at det finnes flere installeringsveiledninger som avviker fra hverandre Den på GS inneholder ikke dette med å bruke denne fiberloopen. Det fungerte ikke for meg. http://www.gsbildeler.no/dokumenter/vare/3776256/40148 og 40148-1.pdf Her brukes fiberloopen slik som jeg gjorde. https://www.bilkomponenter.no/users/kufatec_mystore_no/Image/Fistune/40148_-_FISTUNE_BMW_E-Series_CCC_without_DAB_Tuner_with_factory-installed_DAB_Tuner_englisch.pdf PDFn fra GS er nyest, men merkelig nok var det ikke den som virket enda min fistuneboks er produsert for bare en måned siden. TIH: kan jeg spørre hvor du tok strømmen fra?
  9. Ja. Jeg koblet opp strøm og antenne på fistune boksen og koblet fiberloopen på enden av fiberen som skal inn i fistuneboksen. Skrudde på spilleren, ventet litt, tok av fiberloopen og satte den inn i fistuneboksen. Da så jeg at skjermen slukket og tente igjen og så fant jeg DAB i menyen.
  10. Fant ut av det med strømmledningen. Så Fistunen fungerer nå. Men synes ikke mottaket var så bra det jeg har prøvd så langt. Har montert en glassantenne i venstre sidevindu bak. Sånn med jording mot c-stolpen. Får bare inn NRK kanalene uten problemer. Har brukt samme type antenne i frontruta på en gammel Seat og der fungerte den mye bedre. Kan det være et problem om antenna krysser noen andre tråder i sideruta (tror det er fm antenna)? Ellers fortsatt i tvil om hvor jeg skal ta strømmen fra. Kun gjort det midlertidig nå.Punktet på pluggen til TCU(bluetooth enheten) som jeg tenkte å bruke har jo strøm hele tiden. Dere som har gjort dette før, har dere koblet til konstant strøm eller? Takknemmlig for tips.
  11. Driver å monterer Fistune 40148 i min E61 CCC. Tanken var å montere den bak ved TCU enheten. Har klart å surre til hva som er + og hva som er jord på den medfølgende ledningen. Skulle kutte av litt for å lage alt så ryddig og fint. Ytters stod det merket tydlig med + og jord men lenger inn står det bare kufatech.de Er vel pin 8 og 9 i pluggen der jeg ikke vet hva som er hva. Hadde vært konge om noen som har en slik ledning kunne sjekke. (må nok fjerne tapen) Den bør ha strøm fra et punkt som bare er på når tenningen eller radioen er på ikke sant? Om den står med strøm hele tiden vil den tappe batteriet??
  12. Sikkert ikke viktig men tror du har tatt feil her. Dette er varmeveksler for kjøling av automatkassen. Den for motoroljen sitter som en del av oljefilterhuset på 118i. Ser den pkt 4 på bildet her: 118i: mangler på 114i/116i
  13. Kan legge til at 118i har litt større bremser og litt lavere utveksling på diff(2,814 vs 3,077) Har skjønt at 14i/16i bremser holder til en god del banekjøring før det går varmt. (og Nürburgring er vel ikke det værste med lengre kjølestrekker) Om radiator eller intercooler er litt "krøllete" etter spyling er det vel ikke sikkert de er helt ødelagt. Men noe redusert gjennomstrømning er det sikkert.
  14. Uten at jeg er noen ekspert så er det vel en varmeveksler mellom olje/kjølevæske som sitter ved oljefilterenheten som er forskjellen mellom 14/16i og 18i. Neppe denne du har ødelagt med høytrykkspyleren. Radiator og intercooler er vel lik. Går ann å bytte til oljefilterenheten fra 18i motor på 14i/16i. Men spørs om det er noe poeng om ikke bilen skal brukes på bane eller svært hard i varme strøk. Dette har jeg fra noen timer på tyske nettforum. Gjelder F20 med N13 motor(4 sylinder før facelift). Tror det er likt på F30.
×
×
  • Opprett ny...