Gå til innhold

Btrygve

Medlem
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw f11 M550XD

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Btrygve's Achievements

  1. Heisan! Holder til på vestlandet. Takk for tipset med tanke på TRF, skal sjekkes opp i. Egentlig kunne eg tenke meg og få den tilnærmet original igjen, da selfølgelig uten Egr og partikkelfilter. Så noe chipping blir det nok uansett. Bilen er gått langt, og eg tenker den skal få de beste forutsetninger for og ha et godt liv de neste årene 😊
  2. Heisan! Takker for gode svar. Ja er inne på tanken på og få den tilbake til noe lunde opprinnelig. Filteret som står i er helt nytt. Så ingen tettheter der. Da sparer eg heller de få kronene på kn filteret og går rett for og chipe den noen hakk ned 😊 bilen går som sakt mer en godt nok originalt.
  3. Heisan folkens! Har en F11 550d 2014 mod. Hatt bilen i ca 5 år nå og er meget fornøyd. Men har begynt og lure på noen småting i det siste. Bilen er Chipet. Har prøvd og finne ut hvor dette er gjort uten noen fremskritt. Grunnen er at den røyker en del (sort røyk), ikkje unormalt mye men litt over hva eg mener er akseptabelt. Røyken har verken blitt bedre eller verre siden eg kjøpte bilen. Eg har hele tiden tenkt at dette er dårlig utført programmering. Hjelper det muligens og hive på KN filter som er tilpasset luftboks? I mitt enkle hode vil den med dette få mere luft, og med det bedre blandingsforhold. I annonsen sies det at den skal ha 480hk og 970Nm. Eg tenker mer realistisk kanskje 420/890. Hva tenker dere? Ser det ligger i ny og ne 550 ute med oppgitt 480/970 oppsett, men synes dette virker mye. Litt vanskelig og bedømme også, da disse går utrolig godt i original tilstand også. Kan nevne at det sitter downpipe på, oksygen sensorer er nylig byttet,derav ingen feilkoder på avgass system eller turbo. bilen bruker ikkje noe unormalt mye olje.( kanskje 1/2 liter i året). Og ingen svetting som eg kan se. Håper noen har noen tips før eg kjøper inn filter, evt leverer den på ny programering.
  4. Hehe ja håper eg og, sendte den i dag i retur, så får vi se 😉
  5. Ja var det, kjøpt på skruvat for et par måneder siden. Lagd mye hodebry siden eg tenkte at den nye var iorden, menmen lærer så lenge man lever. Enkelte ting er best og kjøpe "originalt" 🙂
  6. Hehe nja er litt for slegge mekaniker for sånne småting desverre, i tillegg fargeblind så er ikkje det så god kombo🙈 fekk det nye spjeldet i dag, og foreløbig kommer ikkje det opp noen nye feilkoder. Spjeldet lukker fint når motoren går av også, så det ser lovende ut. Da blir det og sende det gamle i retur som defekt. Tusen takk for all hjelp 😉
  7. Oki, takk for svar 😉
  8. Da kan vi vel konkludere foreløbig at spjeldet er defekt til en viss grad og håpe på at nytt spjeld vil fungere 😉 gir en tilbakemelding så fort eg har fått det installert. Når du sier styring otis, mener du da styringsplaten på huset eller styringen kabelen kommer fra? Takk for god hjelp.
  9. Da har eg sett litt på det. Måler 12/14v mellom 3 og 4, og ca 2,6v på 2 og 4 dette både med motor av, tenning på og motor i gang. Ingen forskjell med motor i gang eller avskrudd på effekt. Spjeldet sto åpent når motoren var av og bare en liten bevegelse når eg startet den. Prøvde og gi litt gass og spjeldet var uten noe merkbar bevegelse. Lagt ved video av dette. Kjente på spjeldet og kjenner en viss vibrasjon i det ved forsiktig bevegelse. Mye tyder vel egentlig på at det er spjeldet som er defekt, eller er eg helt ute og sykkler her? VID_20230124_160242.mp4
  10. Ja det var ikkje dumt nei. Skal få sjekket det i kveld 😉 har bestilt nytt spjeld av merket dere ambefalte også, så får eg se hvordan det fungerer når den tid kommer.
  11. Det er lest ut og slettet, kan kjøre bilen sammenhengende uten at de kommer opp igjen, men slår eg motoren av og på igjen får eg opp 483D og ikkje den andre, den kommer ved oppstart på kald motor. Takk for bildet, dette skal sjekkes opp i. Mulig det er fortsatt det nye spjeldet som er noe galt med enda da...
  12. Febi var det eg kjøpte ikkje delphi 🙈 men hva spenning skal kabelen inn på spjeldet måle og hva av kontaktene skal ha spenning?
  13. Ble montert et nytt spjeld av typen delphi mener eg det var, kjøpt på skruvat hvertfall. Eg har bimmercode og bimmerlink samt icarsoft og delphi på PCen... Trur ikkje eg får sjekket dette med noen av disse eller? Ista og de programvarene der fekk eg aldri til og fungere... Mulig eg kan få sjekket dette hos ein bekjent.
  14. Heisan! Har byttet gass spjeld på ein e61 525d etter kortslutning inni styringen på spjeldet. Får opp feilkode : 483D og 4687. Prøvd og Google litt men ikkje blitt heilt klok. Det eg lurer på er om bytte av gasspjeld må kodes inn i bilen? Bilen fusker litt på kaldstart og går i nødmodus. Slår på og av tenningen og bilen går fint. Kobler til diagnose og får slettet feilkodene. Kan kjøre med bilen helt fint så lenge den er varm uten at feilkodene kommer opp igjen. Når eg skal starte den på lunken/kaldt så går den i nødmodus igjen og feilkoder er komt tilbake... Noen som har vært ute for dette før?
  15. Gode poeng og meninger alle sammen. Eg gikk for og sende den på reprasjon. Taper kansje de kronene det vil koste, men kan selge bilen med god samvittighet 🙂 Tusen takk for alle svar og meninger 🤠
×
×
  • Opprett ny...