Gå til innhold

Spisepinne

Medlem
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Spisepinne's Achievements

  1. Usenket med 17" Hvor store felgene ser ut har mye med designet å gjøre. Selv syns jeg disse ser noe små ut.
  2. W123 ser, pga. den lave hjulbuen bak, ut som om den henger nedpå selv om den er helt original. den ser lav ut fordi hun derre dama står og lener seg på bakluka...
  3. Det er en mulighet. Det er ingen måte å feste fangeren ved hjelp av boltene til støtfangerhornene, men det har vel ikke så mye å si så lenge det er klaring mellom fangeren og til boltene slik at bjelken kan skrus fast som vanlig. Da gjenstår det bare å få tak i en slik bjelke til en rimelig penge hos en hugger eller liknende i trøndelag.
  4. De 2 på sidene fungerer nok. Ser likt ut. Tenker hovedsaklig på de 2 store skruene v/ grøftlysene (går inn i staget til tauekrok bl.a.) og de 4 små skruene under. Originalfangeren skal beholdes som den er. Trenger jeg deler til den nye får jeg evt kjøpe en fanger hos hugger for å ta deler av.
  5. Er enig i at det vil bli kulere, men den originale er fin også. Er interessert i tips og triks vedrørende montering av denne fangeren iom at stålbøylen i den originale ikke vil passe, og man derfor mister 2 skikkelige festepunkter, hornene og taper sikkerhet ved kollisjon. Sjekket merkelappen i dag, og der stod det at fangeren er til sedan. Et lite søk på forumet sa meg at sedan og touring har samme fanger.
  6. Heisann! Kjøpte bilen i vinter, og planen er å ha den ett par år selv om det frister med mer motor (330d). Dette er, og blir ikke noen showbil. Som tittel sier så er dette en ren bruksbil, derimot får den nok bedre behandling enn mange andre tilsvarende biler ettersom jeg er glad i å pusle med ting, og har blitt litt hekta på bilpleie. Er fornøyd med bilen selv om den har veldig lite ekstrautstyr annet enn hva jeg selv har kastet inn På onsdag spurte en kompis om jeg ville ha en frontfanger han hadde. I kveld ble fronten prøvemontert for å vurdere om jeg skal gidde å skaffe innmat og koste på meg lakkering slik at jeg evt. har den som sommer-front. Rieger m3. Overraskende bra passform, og tror det kan bli bra med litt sort lakk. Derimot er jeg usikker på hvor enkelt det blir å feste den skikkelig iom. at det ikke er tilrettelagt for å montere original innmat med "sikkerhetsbøyle", horn osv. Om noen har gjort dette selv, er jeg interessert i å høre om hvordan det gikk, og hvordan dere løste det.
  7. I dag begynte jeg å teste rensing av interiøret med nyinnkjøpt utstyr. Tydelig behov for rens 50/50 passersjersete etter tørking. Kan vel konkludere med at utstyret var verdt pengene.
  8. I dag ble det en runde med rustfjerning. Det var noen rustbobler/striper på dørene bak og underkant av panser. Dette ble skrapt bort, pusset over og malt med hammerlite. Neste steg blir våtsliping etterfulgt av en enkel lakkering og klarlakk før en runde med polering og sprøyte litt tektyl i dørstokker osv.
  9. Er det noen form for anbefalt km-stand man bør bytte på uavhengig av kjørestil, selv om den ikke har tatt kvelden? Ingenting varer evig.
  10. Hei, Etter hva jeg har hørt virker det som at en del opplever at toppakningen ryker på rundt 170k km, er det slik på alle m43-motorer eller er det forskjeller på årgang/serienummer? Vedlikehold og bruksmåte vil jo påvirke dette i stor grad. Min bil har nå gått 173k km, og vurderer derfor å bytte toppakning før den evt ryker for å slippe ekstrakostnader ved å måtte slipe/bytte topp osv. Er det nødvendig når bilen ikke viser tegn på at det er nødvendig? Siden oljebytte 09.02.11 på ca 166-167k km har jeg etterfylt 8dl olje, som ikke uroer meg pga at motoren svetter litt olje. Hadde lekasje i ekspansjonstanken til kjølevesken tidligere i vinter/vår, men etter bytte av denne har jeg kanskje etterfylt 1dl kjøleveske, så det er ikke noe forbruk/lekasje å snakke om. En annen ting jeg lurer på er hvordan toppakningen ryker på disse motorene. Går det litt over tid slik at man får forvarsel, eller skjer det plutselig mens man kjører? Bilen er en 2000 318i touring 118hk m/ 5-trinns manuell. Kort om min kjørestil mtp slitasje. - Sjeldent harde pådrag. - Aldri høyt turtall eller hardt pådrag før motor er varm. - 70% bykjøring. - Ved langkjøring får motoren alltid stå i 3-5 min på tomgang for å kjøre seg ned før jeg slår den av. - Sjekker olje og kjøleveske omtrent ukentlig slik at nivåene aldri skal synke under minimum. Håper noen kan gjøre meg litt klokere.
  11. Alt i en boks ja. Jeg har 8" og det spiller bedre enn jeg hadde trodd med tanke på effekt, vandring og plassering. Det er ikke noe å råne med, men fyller ut lydbildet veldig bra.
  12. Danny: sjekk linken i signaturen min, der ligger det bilder av mitt oppsett Ang. størrelse så er min kasse med 8" litt større (men tynnere/lavere) enn en skoeske. Med 10" blir det litt større.
  13. Hva med en liten aktivsub fra f.eks. focal? Små, spiller greit og lette å plassere i reservehjulsbrønn, under sete osv
  14. Polerte bilen i dag, og da er det jo obligatorisk med bilder.
×
×
  • Opprett ny...