Gå til innhold

Anterialis

Medlem
  • Innholdsteller

    225
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hamar.
  • Kjøretøy
    BMW 330e (prod. 06/16)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Anterialis's Achievements

  1. Hei! Jeg er interessert i å bli en bedre sjåfør og har alltid vært lysten på å melde meg på kurs av typen BMW xdrive experience el.l. Er det noen her som har vært på kursene til BMW? Kan de anbefales, eller er det andre kurs som kanskje er bedre? Pris og kurslengde? Kontaktinfo? Min "erfaring" Jeg har vel en aktiv kjørestil. Kjørt BMW siden jeg fikk lappen som 17-åring (usa), nå 32år. Jeg ligger nok på gjennomsnittet hva gjelder "evner", som flere av oss er det jo gøy å leke seg litt på veiene når man er alene. Mao. er jeg ikke nybegynner, og har ikke lyst til å lære enkel "sladding" i vanlig fart. Jeg er mer interessert i en slags intro til avansert kjøring og spesielt mhp. xDrive (mindre erfaring med AWD). Vinterkjøring mer enn raske hastigheter på tørr bane (tror jeg får mer bruk for førstnevnte her i Norge). Men, jeg tar veldig gjerne imot tips fra dere som kanskje har vært på kurs allerede!
  2. Nettopp!! Ikke en god følelse i det hele tatt Godt poeng, men i mitt tilfelle så gjelder det en hybrid (X5 45e), og el-motoren kommer relativt raskt. Det er selvsagt et alternativ - og føles vesentlig mindre "ille" - å tappe forbi kick down punktet raskt, så slippe, bare for å se om det vil funke 😃 Er vel kanskje den beste løsningen...
  3. Det er flere enn to kriterier som må være oppfylt. Jeg synes ikke tråden trenger et slikt (mangel på) svar. Ja, det kan hende tid også er et kriterie, men jeg mener å ha lest at man må ha kjørt 10 km, altså at avstand med motor i gang er et kriterie. I grunn litt rart at avstand betyr noe, temperatur er vel viktigere.. I tillegg må girvelger være i Sport (ikke manuell) og DSC klikket av, ikke trykket og holdt nede i 3s, etter min forståelse. Det er spesielt med hensyn til avstand og/eller tid det er vanskelig å vite om alle kriteriene er utført, syns nå jeg. E.g. er det lett å tenke seg at man har kjørt >10 km i hybrid-modus, hvor motoren kanskje har slått seg av og på flere ganger. Til tross for at motoren er varm, er det vanskelig å vite om kriteriet er oppfylt. Dumt å trykket gassen i bånn bare for å merke at bilen jobber hardt mot låste bremser :/ Jeg syns at "om det funker, så er det riktig" er vanskelig å forholde seg til. Jeg skulle gjerne hatt et flagg el.l. som kom opp i displayet når bremsen var i bånn som indikasjon på at launch controll aktiveres ved gasspådrag forbi kick down. Min mening =)
  4. Hei, på G-generasjonen av BMW (i alle fall G20 og G05) med sportsautomat, har man mulighet til launch control. Den aktiveres som de fleste av dere vet med å aktivere "traction" (ett kort rykk på DSC-knappen), sette girvelgeren i sport, samt at motoren må være kjørt siste 10 km og være varm. Du presser bremsen hardt inn med venstre ben og trykker gasspedalen forbi kick down punktet. Et flagg vil nå komme opp i instrumentpanelet sammen med teksten "launch control" eller lignende. Vel og bra, når det funker. Noen ganger forsøker jeg å launche, men har glemt ett punkt (e.g. sette girvelgeren i sport). Det resulterer i at bilen jobber voldsomt da den jo forsøker å gasse hardt (bånn gass) fremover, men jeg bremser hardt med venstre ben. Det virker ikke "godt" i det hele tatt... Mitt spørsmål er, er det noen måter å vite at launch control vil aktiveres, FØR jeg presser gasspedalen til kick down? Jeg vet jo ikke om jeg har gjort tingene riktig (og alle kriteriene er møtt) FØR jeg trykker gassen i bånn, og da er det jo for sent om launch control ikke aktiveres... Takk for svar =)
  5. Forsøkt flere ting, bl.a. som nevnt. Kortet har trolig skill ned inn i dashboardet og ligger blant ledninger og elektronikk. Helt bak mål spør du meg å lage noe slikt, burde jo være en enkel sak å lage en slaks stopper :/ Folk flest legger jo både kort og p-lapper i dette området... Vel vel, det lager ingen ulyd og jeg har snakka med forhandler, lar det bare ligge til det skulle skape problemer (les: ulyder). Da må man visstnok skifte hele ruta først... Evt. kan man forsøke skru ut pollenfilteret og se om det ligger her. Jeg lar det være inntil videre, må lære meg å ikke la meg irritere over tanken på at det ligger der........ ikke lett.. Takk for hjelp =)
  6. Hei, et kredittlignende kort i plastikk har sklidd fremover og landet laaangt ned imellom dashboard og frontvindu midt på dashboardet. Jeg kan ikke se det, kun såvidt skimte refleksjonen fra innsiden av frontvinduet. Det ser ut til å ha sklidd rett ned mellom dash og frontvindu og også nedover inn i dashbordet. Dette er en F30 2016. Er det noen større åpninger ned i dashboardet midt på som kortet kan ha sklidd ned inn i? Ventilasjonsrom? Eller er det kun åpning inn i dashen gjennom disse mindre firkantete hullene som er synlig fra førerposisjon? Jeg har forsøkt å pirke det opp med forskjellige gjenstander, men har ikke nubbsjans. Hva kan jeg gjøre for å få dette opp? To årsaker til at jeg ønsker det opp; 1) viktig kort 2) sykt irriterende... Takk for svar=)
  7. At det vil se rart ut er jeg helt enig i, spørsmålet ble stilt i et forsøk på å forstå dette med impress litt bedre =) Takk for info!
  8. Hei! På min 330e valgte jeg alarm (ønsker helst ingen diskusjon på hvorfor man ikke trenger alarm, jeg kjenner til argumentene). Under har jeg listet opp noen spørsmål. I utgangspunktet så er jeg interessert i svar som jeg selv kan utføre i bilen, dvs. utenom koding. Dersom det må koding til informer gjerne om det =) 1) Kan man endre alarmlyd? Hvordan? 2) Ved normal låsing (ikke deaktivere bevegelsessensorene) når takluke og vinduer er åpne, er bevegelsessensoren da aktiv? Jeg forsøkte i går å låse bilen, vente 30s, og så lene meg langt inn i bilen for å "stjele" statoilkoppen fra koppholder sentralt i bilen. Alarm ble ikke utløst. Dette skjønner jeg ikke?? Dette "innbruddet" har utløst alarm på tidligere biler(Feks. På min E92). 3) Er det andre måter jeg kan utløse alarmen på uten å skade bilen? Jeg ønsker høre hvordan alarmen låter så jeg kan kjenne igjen min bil dersom alarmen skulle utløses. 4) Hvor lang tid tar det fra bilen låses til alarm (inkl. bevegelsessensorer) aktiveres? Takk for svar =)
  9. Hei jeg er på let etter fine ikke-kantkjørte felger til min F30. Må være 18 tom. Kan være 8 bredde foran og 8,5 bak. Gjerne med piggfri vinterdekk. Gjerne M-sport felger.
  10. Takk for info! Jeg glemte selvfølgelig å sjekke dette i går, skal sjekkes i dag jeg holder dere oppdatert.
  11. Når jeg skal bruke Siri trykker og holder jeg knappen 1 s (ca.) til det kommer en lyd, da slipper jeg knappen. Dernest snakker jeg til siri. Altså: 1) Trykk og hold knappen på rattet (voice command) i ca. 1s. 2) "Bipp bipp"-lyd fra Siri 3) Slipp knappen på rattet 4) Snakk til Siri. Jeg kan forsøke og kun trykke raskt på "voice command" knappen på rattet, kanskje den da bruker BMW-kommandoene...?? Andre forslag?
  12. Min iphone kobler seg automatisk opp når jeg starter bilen. Har Bluetooth proff. Trykker jeg på "voice commands"-knappen på rattet aktiveres Siri. Dette er jeg fornøyd med da dette er hva jeg ønsker 90% av tiden. Dog leser jeg i manualen at BMW commands kan brukes til å styre idrive, feks når man skal legge inn adresser. Dette ønsker jeg få til da det virker enklere kg muliggjør adresseendringer etc mens man kjører. Hvordan får jeg brukt bmw commands samtidig som Siri er aktiv? Takk for svar
  13. Jeg har nettopp oppdaget dette på min. Jeg har saumfart Internett og ovenstående linker uten å helt forstå hvordan dette fungerer på 330e. Verken varm bil eller sport mode åpner spjeldet. Ei høyt turtall (dog kun halvvarm bil og i Park). Hvilke forutsetninger må til for at spjeldet er åpent? Og hva er poenget? Noen sier økt back pressure gir lett økt bunndrag, andre sier dette er tøv og at det kun er for å dempe eksoslyden. Noen sier det også er for å varme opp motoren raskere noe jeg syns høres veldig logisk ut. Hva stemmer for akkurat denne bilen, 330e? Forøvrig kunne de ha malt spjeldet sort slik at det ikke er så synlig for folk bakfra...
  14. Bump: Noen som vet om det er klare visuelle tegn til at et hjul har en lufttrykksensor? Tegn på ventilen? 2: Har det noe å si hvilket felgpar jeg har foran og bak mtp. at en felg er 8,5 ET 47 og den andre 8,0 ET 34? Dekka er de samme, 225 i bredde. Kan jeg ha de brede felgene foran (sånn at jeg kan bytte fra sesong til sesong for å få jevn dekkslitasje)?
×
×
  • Opprett ny...