
TheEspenK
Medlem-
Innholdsteller
622 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om TheEspenK
- Bursdag 07/01/1970
Profile Information
-
Interesser:
Litt på utsiden av kartet i Buskerud
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
TheEspenK's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Uten å vite hva som har skjedd på forumet eller om annonsen er kommentert, jeg kom akkurat hjem og kikket litt på Finn. Jeg anser denne som bortimot en sikker vinner om det finnes noe 10 på topp I tråden. Bilen som skal selges er så dårlig skrudd sammen at det best kan betegnes som en bil I deler der du må montere selv. Stort sett ingenting passer på bilen og blir den solgt for prisforlangende vil jeg automatisk tenke lottomillinær med førerhund. Jeg skriver dette slik at du som eventuelt nå tenkte kjøpe den vet hva du kjøper. Bilen på bildet under står nå på finn til 250t kr. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36427185 Hva er det som selges? Vi er alle enige om at det er en spesiell bil og fortjener en riktig prislapp I dagens marked men I mine øyne er det ikke en bil men noen nylakkerte deler som en må sette sammen selv. I lys av innlegget på den gamle e28 til orginalpolizei der jeg ordla meg slik at alle skjønte munnen kom før hjernen skriver jeg mer konkret her. Hele fronten på bilen står skakt og H-dør må mest sannsynlig rettes og dermed lakkes på nytt. Begge lister rundt front-lykter ser ut til å være bøyd. Panseret passer heller ikke, det ikke bare gaper på H-side men er også trykket ned på V-side. Det ligger også for langt bak men her kan du velge om det er for langt frem-montert front eller tilbake-trukket panser. H-dør er montert skjevt og utfra bilde ville jeg mistenkt bulk under listen fremme, den er også montert for langt opp bak. Det er også en liten bulk på begynnelsen av H-bakskjerm rett bak dørlåsen. V-dør er enten montert for slapt eller sigen, uansett står den for langt ned I bakkant. Bagasjelokk er montert for langt ned I forkant V-side, ergo spriker det I bakkant V-side. Baksete på den er revnet I midtdelen I bunn og hornknappen henger løst, intreøret ellers ser ikke ut til å ha vært gjort noe med. Jeg greier ikke se det eksakt utfra bilder men mistenker at V-hjulbue fremme er ørlitt lavere enn H-hjulbue fremme. Den ser ut til å stå tåelig plant men jeg er som sagt ikke på stedet. Dette har jeg ingen problem med å tro at er en bil som er solgt som et billig rep-objekt og etter en noe hastig sammenrasking av de nye delene skal den selges. Uten å vite eksakt hva en E9 fabrikk-ombygd Alpina omsettes for ville jeg utfra det jeg vet om pris rundt 3.0CS tippet reelt rundt 110 for denne. Det finnes greie E9 objekt fra 40 og oppover I Europa. Jeg synes ærlig talt jeg tar I på pris da det ikke er noe som indikerer at bilen har fått noe annet enn en hellakering og noen nye platedetaljer. Kan jeg se dette utfra bilder kunne det nesten vært moro om selger er regget her. Legg gjerne ut bilde av motor-rommet. Personelig ville jeg neppe hatt min firmareklame på en så åpenbar bil. Plusset med bilen for meg er at det ser ut til at bak-fangeren står der den skal, bagasje-rommet så også ryddig ut men jeg hadde ikke kjøpt denne uten å løfte på matter. Så ja dette må være et kupp..... ihvertfall for selger
-
Det mer jeg ser på bildene til dirty jo mer tenker jeg at e30 må være den perfekte bilen å kjøre disse veiene, jeg kan trygt si jeg ikke hadde tenkt regler men kun kjøreglede her. Så ellers ut som sjåføren trivdes under den nye hatten Hehe
-
Hansh, jeg tar av meg hatten og sier at der gikk det for fort for meg, beklager Lese feil kan alle gjøre men siden du formulerer det slik svarer jeg tanta t en jeg kjenner osv.Jo jeg har drevet med motorer og biler siden jeg i 1978 demonterte min første industri-motor, sånn kan vi alle skryte på uten at jeg ser at min alder er relevant....? Men nei dere misforstår nok noe. Bilen i dag mener jeg bestemt ikke er så driftsikker den burde vært av den enkle grunn at det er unødige ting på den. tar du en ny bil i dag og piller vekk det undødige vil du se at motoren kan fint fungere på samme nivå uten det tvilsomme systemet jeg opplever. En motorlampe som lyser ved stopp..., Vel at noe er feil merker alle, bilen kan i de fleste tilfeller kjøres men ikke pga programmet som sitter i den. Men kanskje jeg kan si at en ny bil bør masseres jevnlig for å være driftsikker mens en gammel kan stå i en mnd for så å virke like fint. Det gir jeg deg rett i, vi bytter i takt med lommeboken selv om veistandaren er den samme Såvidt meg bekjent viser undersøkelser at veteranbestanden i norge øker og nybilsalget består av 70& firmabiler.... Men det er vel avgiften som er den største synderen her. Denne nye teknologien din er vel strengt tatt fra 80-90tallet, alt du har i din bil er brukt i industri/sjøfart/mek tekonolgi en stund men nå er komponentene så små at vi greier plassere det i bilen.Ellers lurer jeg mye på faktumet 2012. Det står også det på min kalender mens utsiden viser nettopp 1960. Du har så rett fredrik 90. Min gamle brukser Opel Omega B med 300 på meteret var mer eller mindre støyende inni, knirk, løse/ knekte detaljer osv. Her om dagen fikk jeg 19 mil i en e39 aut med 293km og denne føltes "ny" i forhold til opelen. Intreøret i både MB og BMW har en veldig høy kvalitet. Men ja tar du en nybil og en nygammel utfra fabrikkgulvet og kjører de slik som fabrikantene tester, mer eller mindre 100t km i et strekk vil de kjøre akkurat like langt. Det er pålitligheten jeg ikke ser hos en ny bil da den er forutbestemt av komponentene rundt det. Mao er det ikke opp til BMW men en liten gul fyr i rishatt.
-
Jeg vil nok hevde at om du skal kjøre en tur rundt jorden i selskap av en tang og en teiprull ville jeg nok valgt en gammel mekanisk bil, gjerne BMW e3 eller lign med gassere. Biler fra 60 - 80 er også de som står på museer verden over med utslitte km-tellere. Mercedes har 1mill bilen sin, Volvo har postbilen fra finland med 1mill og det er sikkert non fler. Tanken er så enkel som en gammel Harley. Mer dill, mer som går i stykker. Nei jeg tenker på fra 80 og oppover Ser en oppbyggingen av en e3 kontra e39 er det enkelt å hevde at e39n har vært mer på verksted en den gamle. Men ja en nyere bil er beregnet til 400-600t km, desverre går det mange av disse km frem og tilbake til verksted. Så jeg ville nok med tanke på driftsikkerhet heller valgt pluggbytte hver 5000 fremfor utlegg lign 30000 osv for en eu. Men at BMW kommer noe dårligere ut på denne evige flyten til verksted enn andre tror jeg ikke da de fleste merker ser ut til å bytte de samme delene. jeg glemte nesten kommentere denne Svar meg på hva sivilstatus har med bilkunnskap å gjøre? Får en mer kunnskap etter kirkebesøk? Hm det besvarte seg vist selv Men thewiz har et poeng, jeg burde sagt 70-80
-
Takk for bildene Dirty. Minna meg på at det er en stund siden Europa. grei førstetur med nyinnkjøpt, så ut som du og bilen trives. Greier ikke dy meg men legger en komentar siden alle liker cab Selv må jeg ha tak og lurer ofte på hvorfor andre ikke sparer lenger slik at de får råd til HELE bilen
-
ER BMW en dårlig bil? Ja det mener jeg. Jeg liker 5ere og e39 er den første BMWn der BMW satte lavere krav til komponentene. Men er den noe dårligere en andre? Nei! De fleste biler i dag er sjelden inne pga mekanikk men problemer som mange ganger skyldes elektronikk. Som fredrik 90 sier. Bare tull med sånne tester. Ene året er Auda årets bil, ja jeg så tilmed en Kia på en sånn plakat. Kjøper en ny bil i dag får en ikke driftsikkerhet alla 60tallet men en bil som går like langt som el-komponentene i den. Akkurat som vaskemskinen på elkjøp er ikke bilen ment å vare lenge men er blitt en forbruksvare.
-
Så enig!!!! Oskar..... Gjør som ved alle andre handler. Du betaler cash ved oppmøte mot en kvittering utferdiget på motornummer. Dette gjør at du går fri om det er noe muffens men politiet kan hente motoren igjen uavhengig av din kvittering om den viser seg tilhøre en stjålet bil. Tenk på at biler har nomalpris i østeblokken, i andre land er en 1999 en ganske gammel bil og da blir jo delene billigere, selv ville jeg ikke betenkt meg om det finns kvitt på motornr.
-
Litt for tidlig på morran å tenke eksoslyd men les disse ang senk viewtopic.php?f=1&t=227706 viewtopic.php?f=1&t=219106 viewtopic.php?f=1&t=214949 Så ellers greie ut de i annonsen men vil du ikke bytte dempere samtidig?
-
Så var det no også bare en dag siden ///M power løste gåten. La mannen få tid til å finne noe Sden det står Gemballa bak er det vel noe som kommer derfra men Gemballa finnes også som ettermarked for Porsche så jeg vet ikke.
-
Hehe jeg skal ikke "mase" mer om de. Synes det var artig at det sto BBS-felger på den, ble alle "stor-sekser" levert med disse? Ellers synes jeg du var heldig med intreøret, lagt merke til at en del e34 og e39 også har lys topp på dashbordet. Denne var som den skal være: Svart. Jada detaljer vettu
-
Hm..... uten å være noen guru Turbotrimmer du er det stort sett momentet som knekker en motor. Org 3.5 tåler jo fint oppmot 400hk men se litt på bor å slag og legg oppsettet ditt derfra. Hvor mye eksakt.... Vel er du entusiastik nok finner du det ut, selv hadde jeg ikke betenkt meg for å lade 1kg på org motor. Men det har jo skjedd før, ivrige som fullgasser på 2000 og trykker råder til siden mens motoren fint ville tålt trykket på turtall.
-
Det eneste du må sjekke er at hjulene på en e46 står på samme sted i forhold til motorn i e34n. Det regner jeg med de gjør, regner med BMW gjør som alle andre og bruker det en har men ikke umulig at fremdiff-festet sitter noe lenger frem i 3eren. Donorbil....? Uten at jeg vet spesifikk mener jeg det billigste er øst-blokken men sverige og tyskland byr på rimelige høggere
-
De gamle mariniserte motorene hadde enten tykkere blokk eller tykkere sylindre men disse var ment for å opprettholde varmen. I ditt tilfelle vil jeg tro du ikke trenger å gjøre noe annet enn å fjerne termostaten. Uten å vite eksakt mener jeg båter bare har et jevnt løp av vann, mener de går lavere på temp enn i bilen. Alternativet er vel ellers radiator og lukket kjøling. BMW leverer diesel-motorer til Yanmar-Marine
-
Hei kvasi. Les av "Bosch nummeret", altså delenummeret merket "Bosch" på tomgangsreg. I beste fall koster den noe mindre et annet sted.