
Mr.Goodisland
Medlem-
Innholdsteller
202 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Ulsteinvik
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Mr.Goodisland's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei Har et smp. anngående kupévarme i en importert E61 525d. I dag tar det 15-20 min med normal kjøring for å få tilstrekkelig varme i kupéen. Har prøvd å søke litt rundt og forstår det slik at disse bilene kan bli levert som versjon for kalde forhold, cold climate eller lignende, som da jeg kan tenke meg bla. vil gjøre kupéen raskere varm? Bilen har ikke dette tilvalget. Det jeg lurer på er hva forskjellen denne pakken utgjør? Har forstått at det er ulike teorier om dette. Og er det ting som er mulig å ettermontere for at kupéen skal varmest opp raskere? Vet at webasto fungerer, men finnes det rimeligere alternativ? Bytte termostat eller lignende?
-
Hei, Grunnen til feilen er at ledningen til displayet får dårlig kontakt med tiden. Det finnes mange ulike sett for å reparere dette og sikkert en del tråder med fremgangsmåte om du søker litt på forumet. Å utbedre feilen er ikke enkelt og det beste alternativet er kanskje å kjøpe nytt. Jeg forsøkte å reparere dette selv, og er ikke helt fornøyd med resultatet da pixelfeilen fortsatt er tilstede av og til. Har lagt ut noen bilder av reperasjonen i tråden om bilen min som du finner i bioen min om du er interessert i å se
-
Stemmer! Man bestiller nytt simkort som da blir levert i kreditkortstørrelse. Når du får det bør det settes inn i en telefon for å slette pin koden, ellers må denne tastes inn hver gang man slår på tenninga. Med litt superlim eller lignende klarer en å lime på plass igjen sim kortet inn i holderen som gir det kredittkortstørrelse. Moderne simkort er det bare boksen i bagasjerommet som klarer å lese.
-
Hei Ønsker å kjøpe fire E39 M5 felger i god stand, eventuellt BBS LM som passer E39. Helst på sørlandet eller i Møre og Romsdal.
-
Mener på at camber kan justerest på desse bilene ja. Og det er ikke uvanelig at det endrer seg med tiden. Send bilen på firhjulskontroll du, så justerer de etter BMW sine standarer. Koster ca 2000kr på de fleste verksted, men kan spare deg for et par feilslitte dekk
-
Okay, men da så. Jeg bestillte de slangene som står på i går, men da har jeg i alle fall et sett i reserve
-
D.Toft reagerte på et innlegg i et emne: e39 bilen går som en dass
-
Hmm, det forstår jeg meg ikke helt på. Men utifra RealOEM så bruker ikke Touring desse slangene. Men kan godt være at det er deres info som er feil.
-
Ser det er lenge siden sist oppdatering, så for vel komme med en liten rapport. I det siste har jeg bare drevet med diverse småprosjekt, som jeg ikke er så flink å ta bilde av. Har gjort et forsøk på å fikse skjermen i instrumentpanelet. Det første instrumentpanelet klarte jeg å dele opp i småbiter under en litt uheldig hendelse med et borr. Men jeg skaffet meg et nytt og prøvde om igjen. Det var en jobb som krevde stødige hender og tålmodighet, noe som jeg ikke eier, men etter 8 timer var det satt i hop igjen og fungerte mye bedre enn før. Ellers har jeg byttet toppdekselpakkningen og spandert på ny Castrol 0W-40 olje og orginalfilter. I samme oprasjon fikk jeg sett litt tilstanden under toppdekselet. Så ikke så alt for verst ut med mine øyne i alle fall. Til slutt slenger jeg på et par bilder i fra da jeg polerte bilen i høst før den ble vinterlagret. For de som er interessert brukte jeg trestegs rubbing i fra 3M for å korrigere riper og swirls. Det ble etterfulgt av NXT-lakkforselgler i fra Meguiars. Sistnevte er jeg ikke helt sikker på hva jeg synest om. Den er syntetisk og varer derfor lenge, men en får ikke den samme glans og beading som en får med en god vox. Et par halvgode 50/50 bilder: Sluttresultatet:
-
Noen for rette meg om jeg har feil, men jeg mener på at en kan få samme feilkode på veivakselsensor som på kamakselsensor. Dvs at om du får feil på kamsensor, så kan det egentlig være at det er veivakselsensoren som en gåen. Altså at diagnoseprogrammet ikke klarer å skille de.
-
Okay, nei det skal jeg ikke nekte på. Prøver bare å finne ut hvilke slanger jeg skal ha. Den er vel laget av aluminium ja. Er i alle fall ikke i stål. Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår deg rett, men mener du at de slangene jeg fikk først ( 34301165190 ) kan monterest på de kaliperene? Med mine øyne ser det i alle fall feil ut når halve nippelen står ut av kaliperet. Og når det i tillegg står de slangene til 7-serie (34301163080 ) på bilen nå, så synest jeg det er litt rart.
-
Takk for et veldig bra og forklarende svar! Jeg tror ikke de er de orginale kalipterene nei. Slangene er i alle fall forskjellige selv om lengden er nesten lik. Om du går til: http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/96B47ABEE6610D97FE6FCC342DAB358B.ows_cs1.srv;jsessionid=96B47ABEE6610D97FE6FCC342DAB358B.ows_cs1?view=VIndexFramesetJsp Trykk på "Article Direct Search". Her kan du søke opp tegninger av slangene med BMW sitt OE artikkelnummer. Så om du samenligner 34301165190 (BMW 520i) med 34301163080 (de som står på min bil) ser en at innfestningen på kalipteret er forskjellig. Gjengene har samme dimensjon og stigning, men gjengene på 520 bremsene sitter "dypere" inne i kalipteret.
-
Er en 520i 97 mod. Fikk bremseslange: 3430116519 Dette skal vere rett til denne bilen. Men ser at kalipterene må ha vert byttet til 7-serie/Z8 kaliptere av en eller annen grunn. Nå fant jeg i alle fall artikkelnummeret til de slangene jeg skal ha, så da går det fint
-
Ja. De stemmer med info i fra RealOEM og med butikken jeg kjøpte de fra. Men nå klarte jeg nettopp å tolke hvilken levrandør de kommer i fra. Var ATE, som jeg tolket som ATO og forstod ingen ting. Så nå fannt jeg delnummeret til BMW og! Men et lite spm til. Jeg skjekket delenummeret med RealOEM og fannt dette: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=34301163080&showus=on&showeur=on Jeg vet det burde stå på listen, men kunne dette ha stått på bilen orginalt gjennom en eller annen utstyrspakke? Om ikke, er det vanlig å bytte til slike bremser på desse bilene?
-
Hei Jeg driver nå å skal skifte bremseslanger bake for å få bilen EU godkjent. Da jeg skulle bytte de, fannt jeg ut at bremseslangene var av en annen type enn de orginale. De passet ikke på kaliperet, så da tenker jeg at en tidligere eier har byttet kalipter en gang i tiden. Jeg har lest på slangene og prøver å finne ut av artikkelnummeret, men tror ikke bmw sitt nummer står på de, bare nummeret til underlevrandøren. Så da håper jeg noen her inne kan tolke noe ut av desse nummerene. På slangene står det: 83.6124-0275.3 2G0777 På kalipterene står det: 40/10/298 BMW På forhånd takk!
-
Toppdekselpakkning er helt klart forbruksvare på desse motorene. Dette får du kjøpt til under 200kr (uorginal) på koed, og er noe du bytter lett selv om du har interesse for det. Jeg byttet dette på min for en liten stund siden, og den gamle var så hard at den knuste når jeg slapp den i gulvet. Men jeg synest det er litt rart en får så mye høyere oljeforbruk av dette, men helt klart å gi det et forsøk. Men selv synest jeg det er vanskelig å få nøyaktige oljepeilinger på desse motorene. Får å få dette rett bruker jeg å peile om morgenen når bilen er helt kald og stått stille en stund.