Godt poeng. Aldri prøvd eller prøvd en gang i tiden, og lest masse om det fra gamle tester, uten å skjønne at utviklingen her går raskt.. Blir som å dømme diesel nedenom og hjem fordi det var dritt på 80 tallet, det samme gjelder piggfritt: bare dritten.
Dog vet jeg ikke om jeg er enig med det hva gjelder bane og aktiv kjøring, stive dekksider gir meget god styrefølelse og respons.
Runflat er ei katastrofe på norsk asfaltkvalitet. Har E60 med runflat har også kjørt F10 med runflat. Første gangen jeg prøvde runflat var i en F10 demobil, må si jeg var rimelig sjokkert over et støynivå som lå veldig mye høyere enn i E39. Ringte til selgeren mens jeg kjørte og han sa at mange kunder fikk ny bil levert med andre dekk.
15-20km av E6 sør for Lillehammer ble i fjor høst frest, tydligvis uten at ny asfalt skulle legges. De første turene etter denne fersingen føltes det som hele bilen var plassert på ei vibrasjonstestmaskin, støynivået var ekstremt, blew heldigvis betraktelig bedre etter at jeg fikk på vinterdekk.
Kjører nå på vinterdekk som ikke er runflat og det er en nytelse sammenlignet med sommerdekkene, mulig jeg bytter til sommeren selv om dekkene er langt fra halvslitte.