Gå til innhold

TorAtle

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

TorAtle's Achievements

  1. Bump! Suget etter ny bil har igjen kommet (det må være sommeren?), så har oppdatert opprinnelig salgspost. Har siden sist montert Quaife diffsperre, Øhlins dempere og Mosselman Performance Pack. Reduserer i tillegg prisen med 100000kr. Synes selv det er en meget god pris for denne bilen, men er åpen for bud.
  2. At man på min bil (2012 E92 325i) slapp å dele LSD'n for å få den inn i diffhuset betyr ikke at det gjelder for alle andre. Nå tror jeg forsåvidt ikke den delen av jobben er den vanskeligste, det bare tar litt ekstra tid. Legger ved installasjonsveiledningen jeg fikk fra Birds så kan du vurdere vansklighetsgrad selv. 33468302 13n 14n 2.doc
  3. Fikk den montert i dag. Bullstar har flyttet til Knapstad som er i nærheten av Spydeberg. Heldigvis like ved en togstasjon. Prisene: * Selve LSD'n, kjøpt direkte hos Birds i UK, 11500kr inkl mva. Kan fås omtrent til samme pris hos Schmiedmann. Vet ikke hva Bullstar skal ha, men regner med at det er i samme gata. Hvis man ønsker å la Bullstar ta monteringsjobben så er det åpenbart greit å også bestille derfra. * Montering Bullstar, 7000kr. Sertifisert, livstids garanti. * Montering Arctic Trucks. Fikk beskjed om 6-7.5 timer @ 980kr + mva + olje (måtte ta med egnet olje selv). * Montering Arne Gulbrandsen, ca 12250kr inkl mva. Jeg tror egentlig ikke Gulbrandsen har spesifikk kunnskap om Quaife. Det betyr ikke at sluttresultatet ikke hadde blitt bra, men i dette tilfellet priset de seg ut. Arctic la seg også litt høyt hvis de tar betalt for 7.5 timer (regningen har erfaringsvis en tendens til å bli worst-case . LSD'n jeg fikk var forresten av ny type som går rett inn i diffhuset uten å måtte deles.
  4. Ble tipset av Even (tidligere Schmiedmann, nå Bilia Skøyen) om Bullstar. Bullstar er godkjent og opplært (lisensiert?) av Quaife og når de i tillegg er rimeligst så var det et lett valg. 4000kr+mva for bare diff og 1500kr ekstra for installasjon.
  5. Takk. Har kontaktet de, ønsker et verksted som har gjort akkurat denne jobben før. Andre som kan være aktuelle?
  6. Hei, forslag til hvilket firma dere ville latt gjøre jobben mottas med stor takk! Må få satt den inn nå før snøen er tilbake Tor Atle
  7. http://mosselmanturbo.com/remapping-car ... e90-218hp/ http://www.manhart-racing.de/german/pag ... d-81-7.php Mosselman sitt kit består av nytt variabel innsug + remapping (jeg tror bla ventilløft er høyere på 330i). Manhart selger såvidt jeg kan skjønne bare en ny ECU. Go for it
  8. 31000km. Kjøpt ny hos Bilia Stenshagen juni 2012, garanti til 2017. 1 eier. 5 år / 60000km service inclusive. 449.000,- / bud Så å si alt av utstyr: * Full M-pakke * Safirsort metallic * Sort skinn * Navigasjon professional * DAB+, iPod, USB-audio, Bluetooth, Internett, BMW Apps * Individual High End Audio (825W med DSP, betydelig bedre enn det vanlige Harmon Kardon surroundanlegget) * Comfort Access * Soltak * Tilhengerfeste (skjult, felles ut med knapp i bagasjerommet) * Adaptive lys * Adaptiv cruisekontroll * Kupevarmer (fjernstyrt) * Elektrisk setejustering med minne * PDC foran og bak * Klimaautomatikk * Homelink integrert universalfjernkontroll (til åpning av garasje) * Individual solbeskyttende vinduer * Individual shadowline høyglans * Individual antrasitt taktrekk * Lyspakke * Oppbevaringspakke * Fjernlysassistent 18” sommer og vinter. I tillegg: * Quaife diffsperre, livstidsgaranti. Standard åpen diff medfølger. * Øhlins Road & Track justerbare dempere / fjører. Standard M-sport dempere/fjører medfølger. * Mosselman Performance package. Oppgradering til 330i spec. 272hk. Standard innsug medfølger. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50162317
  9. Flott bil! Som deg valgte jeg også å kjøpe ny E92 325i M-sport i våres. Jeg ville ha hengerfeste, individual high end audio og ellers mesteparten av utstyret. Hadde ikke troen på å finne en riktig spec bil på bruktmarkedet, og forhandleren var mer enn villig til å selge meg en Jeg er enn så lenge på standard 18" M-sport felger og runflat dekk. Disse sporer endel, spesielt irriterende på veier med nedsunket hjulspor. Har du samme problem med dine dekk?
  10. Takk, det var godt å høre. Noe av poenget med å velge den utgående 3'er coupe var å få den "siste" R6 sugemotoren, og det hadde vært sabla trist hvis den låt dårlig. Da bekymrer jeg meg ikke mer om det
  11. Har en 325i coupe i bestilling og har de siste dagene lest litt på nettet om N53-motoren og dens tendens til å låte diesel-aktig både på tomgang og ved fallende turtall når man er av gassen. Jeg har N43 i dag (118i), og den har også HPI med piezo-injektorer mellom ventilene. Den har den karakteristiske harde klangen på tomgang, men bortsett fra det plager ikke lyden meg. Til sammenligning prøvde jeg den nye 328i med N20-motoren, og der var det ikke mye godlyd å spore når man gikk av gassen. Plagsom hard klang! Noen som har erfaring med N53 og kan fortelle meg hvordan den låter?
  12. Det var litt av et gullkorn.
  13. Enig i det, besparelsen må være i området 100k for en bil til 600-650k. Det ser ut til å være mulig for Alfa, men jeg vet ikke hvordan marginer BMW-importør og -forhandlere opererer med. Det jeg fant ut sist var at Stenshagen/Bavaria/Bilia overhodet ikke var interessert i å konkurrere på pris. Får en dårlig smak i munnen av slikt.
  14. Finnes det noe godt alternativ til å betale veiledende pris hos merkeforhandler i Oslo? Jeg tenker noe ala dinbilpartner.no men da for BMW. Planlegger kjøp av nye 1- eller 3-serien.
  15. Bare logistikken som må til for å frakte bil og legeme fra og til to forskjellige verksteder, hjemme og jobben er nok til å droppe den tanken. Det er garantert ikke verdt det. Det er første uforutsette utgiften siden bilen var ny, så greit nok. Til sommeren er den 5 år, og da er det tid for å få seg 5 nye år med garanti igjen
×
×
  • Opprett ny...