Gå til innhold

freser1993

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om freser1993

  • Bursdag 05/17/1993

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

freser1993's Achievements

  1. Ja sant det men er litt stusselig siden det lokket er originalt bmw å ikke noe kina tull, ble kjøpt nytt på GS samtidig med alt det andre til kjølesystemet, så tviler veldig på at det er det men skal aldri si aldri. Okei hvis jeg trykktester så skal jeg bare følge med på at den holder på trykket i 10-15min med bilen igang eller slå den av å så koble på trykktester? aldri gjort sånt før så blir en del løkete spørsmål her🤪 takker for svar uansett😀
  2. Rant over frostveske i trykklokket ja. er den gamle typen radiator på den hvor ekspansjonstanken er en del av radiatoren. M52b28 motor.
  3. Haha ja dæven når den først virker så føles det ut som man svever 🤪 får vell snart telefon av han Elon som vill ha meg til å ordne flyvemodus på nyeste Tesla modellen 😆
  4. Har en e39 528i som ble byttet vannpumpe,temostat,radiator og alle kjøleslanger i høst, bilen har ikke skilt men de få turene jeg har hatt med den har temperatur å motoren generelt virket veldig greit (sviver som en klokke å starter alltid på første forsøk uansett temperatur, varmeapparat fungerer også utmerket , motoren har heller aldri gått varm på noe som helst tidspunkt. Men når jeg startet bilen igjen nå for en ukes tid siden så rant det over i radiatoren etter bilen hadde svevet i 10-15min, temperaturen var fortsatt helt der den skulle da jeg slo av bilen. Jeg har blandet 40/60 på en frostveske som skal tåle 40minus ved 50/50 blanding. 40%vann å 60%% frostvæske (konsentrert) Det kaldeste som har vært her jeg bor var 33minus så tviler på det er frostpluggene. å syns å det er veldig rart hvis det skulle vært toppakning i å med at bilen har fungert greit både på tomgang å de turene jeg har kjørt med den uten noen som helst problem med verken temp eller luft i kjølesystemet til nå. Noen som har noe formening om hva det kan være?
  5. Tråløs rele virker jo litt stress igjen da hvis man vill ha ekstralyset til å virke samtidig med fjernlysene på bilen i tillegg, utifra det som står i beskrivelsen så så det ut til å måtte kobles rimelig rart om man vil både ha bryter og kunne bruke fjernlys som bryter i tillegg. vill jo ha det minst knotete som mulig tror jeg bare kobler strømtyv på fjernlysene å drøyer tanken med bryter til sommeren når jeg kan få kikket skikkelig inni motorrommet å mot torpedoveggen å dra en besluttning da om jeg vill ha bryter inni bilen 🙈 Joda noen er flinke på å skru av fjernlys det er klart, men her jeg bor som er en bygd som folk fra byen kjører forbi når de skal på hytta, å her er det som sagt ikke gatelys alle plasser, så blir man helt blind på fredag og søndag ettermiddag når alle skal opp eller ned fra hytta, siden folk får helt hetta når det ikke er gatelys å ganske mange som glemmer å skru de av da de er mest opptatt av å ikke kjøre av veien, så blir vell blenda av en 20-30 biler i gjennomsnitt i helgene om jeg skal ned til byen for eksempel å alle andre skal på hytta🙈 så da blir det deilig med en ledbar å kunne signalisere for alle disse skifolka at man tar av fjernlys i god tid å ikke bare kjører med de på😂
  6. Var pent arbeid det der ja👌 men som sagt ser etter noen som har montert led bar på X1 e84. beste er jo selvfølgelig om jeg finner en plass i motorrommet bak pedalene å føre inn en kabel å så til med drill å dremel for å lage et pent hull til en bryter 🙈
  7. Hadde jeg bod en plass med gatelys så hadde jeg vært enig i påstanden om å stoppe hvis man blir helt blind å vente til bilen passerer, men her jeg bort er det bekmørkt på kveldene og ofte nysnødd å is under så om man blir blendet i en sving for eksempel å da skal være "lur" å bremse for å kunne se noe vill da fort resultere i at man selv ender opp rett i autovernet eller enda værre en elv eller et tre 🙈 har som regel ungene i bilen så det er for meg rimelig uaktuelt😜 Nja ser poenget, men vill tro det er en hellsikkes jobb å få dratt en kabel inn in i bilen å så føre den ut på en plass den er lett tilgjengelig nærme rattet. Ligger manko info/tråder av folk som har montert ekstralys i e84 som jeg har, har søkt ned hele youtube å google i tillegg for å prøve å få noe innblikk i hvordan man kan montere en knapp inni bilen på enklest mulig måte. Så hvis noen her finner noe slik info så tas det imot med stor takk 😀
  8. Får bare prøve meg fram da^^ men det du sier med å ha en bryter inni bilen til ekstralyset er ikke det unødvendig da når man har koblet til fjernlysene? bryr meg for øvrig katta om jeg blender noen litt for folk suger til å ta av fjernlys her jeg bor, fin regel å ha at man skrur av fjernlysene når det kommer bil men hvis den bilen ikke tar av sine så er det full gnu med fjernlys, ekstralys og grøftelys🤣 noen som er enig i den? 😂
  9. Hei, ja jeg vet hvordan det skal kobles, spørsmålet var hvor pluss signalet hentes fra på min bil da jeg ikke så noe bolt å koble plussen på. hvilke av de 2 boltene du ser på bilde der mener du er riktig? går ut ifra at det er den som sitter nærmest tappen til kobling for starthjelp?
  10. Hei, har en X1 e84 2010 modell jeg ønsker å installere led bar på, men batteriet er bak i denne bilen som på veldig mange andre bmw modeller. Så spørsmålet mitt er da hvor skal jeg koble til pluss å minus for å gi ledbaren strøm? disse festes normalt med ringkabelsko å på min bil ser jeg bare den rød tappen (som man bruker hvis man trenger starthjelp fek) som er oppe i venstre hjørnet på bildet å koble til plus men det lar seg ikke gjøre da det ikke sitter noe bolt på denne. å sikrings boksen sitter jo i hanskerommet så noe ide hvor jeg kan koble til? gjerne fra noen som har installert ledbar på e84😆
×
×
  • Opprett ny...