Gå til innhold

a100abt

Medlem
  • Innholdsteller

    447
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om a100abt

  • Bursdag 11/11/1981

Profile Information

  • Interesser:
    Røra, Inderøy
    Nord-Trøndelag

a100abt's Achievements

  1. Blir kalt begge deler men ja
  2. En stillmotor er en motor som ikke bare snurrer rundt. Den kan gå i trinn, eller som nevnt fra A til B. Lyktejustering er vha stillmotor, regulering av spjeld osv.
  3. Ja, det har du. Loven er soleklar på det området.
  4. Du kan ha noe å fare med, men skal man reklamere i en slik situasjon, må du sannsynliggjøre at selger kjente til motorfeil. Det blir utfordringa. Gjør som foreslått, ta kontakt med selger for å evt få delt kostnader for å få en status. Helst på merkeverksted. Så får man ta løypa som den ligger etterpå. Dersom det finnes verkstedhistorikk på feilsøking for tilsvarende oppførsel/feil hos tidligere eier, har du en sterkere sak for å få selger til å stå for deler av kostnadene.
  5. Hva skal man kalle dette da? Hadde du vært min bror hadde du fått sånn juling at du aldri turte det igjen. Hva om han hadde skifta felt for å unngå den idiotien som svingte over? Barnslig og livsfarlig! hahahah hadde du vært min bror hadde jeg knekt trynet ditt så hardt at du aldri hadde skjønt forskjell på høyre og venstre Jeg svingte ikke ut mot han/bytta felt. Jeg simpelthen tok en unnamanøver fordi det lå ett dødt dyr på høyre side av mitt felt, ergo, jeg gjorde intet galt Det var ikke slik du beskrev det først. Likevel er det bare idiotisk og barnslig oppførsel å skremme noen i trafikken.
  6. Hva skal man kalle dette da? Hadde du vært min bror hadde du fått sånn juling at du aldri turte det igjen. Hva om han hadde skifta felt for å unngå den idiotien som svingte over? Barnslig og livsfarlig!
  7. Tror du bør rulle noen kilometer til før du uttaler deg då bombastisk. Å aldri bli/blitt blenda av tåkelys som er reflektert i våt asfalt, da har du ikke kjørt på våte nok veier, i nok mørke.
  8. Bare send bilder tatt med skikkelig kamera, direkte på mail uten at de har blitt redusert størrelse på.
  9. Kjører med park/tåke på dagtid, for å spare hovedlykter, samt det ser bedre ut. Riktignok ikke alle biler det gjelder for, men for mine i alle fall. Etter mørkets frambrudd bruker jeg stort sett kun nær/fjern. Men det er unntak hvor jeg benytter tåke sammen med nær/fjern. Foruten ved tåke: I caravellen (samme situasjon kan bli gjeldende for X'er) er hovedlyktene så høyt, og man sitter enda høyere, at man ved å benytte tåke kan få opplyst en god del ekstra som i utgangspunktet skygges av autovernet. Ved hastigheter under 60 vil dette være til hjelp for meg pga vinkelen lysfeltet har og vilt vil kunne sees tidligere så man kan starte en unnamanøver tidligere. Nå er vilt også en stor fare i mitt område. I den andre har jeg tåke i hovedlykta. Da lyser den ikke opp veien så nært foran bilen som de fleste biler er plaget med. Derfor vil de faktisk med bidra til økt belysning til sidene enn foran bilen. Når det gjelder caravellen er disse tåkelysene også såpass fint tilpassa at de ikke lyser opp veien foran bilen i stor grad, og ulempen av den grunn er altså minimal.
  10. Hvilken pris? Kan du sende store høyoppløselige bilder på Frode (a) grandan . no ? Spesielt hvordan fargen oppfører seg i mye/lite lys osv. Hvor rosa den blir er veldig viktig. Og rust såklart.
  11. Har du formening om hva han har til minstepris?
  12. Det kan da umulig være tilstrekkelig for å justere innspr.tidspunkt korrekt? På alle VAG må man inn med måleur, skal måle løft på stempelet i pumpa ift øvre dødpunkt på motor. Varierer fra 0.55mm til 1.05mm løft, målt med måleur. Å da hekte på reima å tro at alt er korrekt kan jeg vanskelig forestille meg. Selv om den skulle starte har den trolig et helt feil tidspunkt for innsprøytning.
  13. Når det er slakke i endeledd er det anmerkning på eu.
  14. Eller om innpress endres mer enn 15mm pr aksel.
  15. Feil innspr.tidspunkt kan gi hvit røyk, og da går det dårlig ja.
×
×
  • Opprett ny...