Gå til innhold

Staum-

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hadeland

Staum-'s Achievements

  1. Hei Har akkurat det samme probleme på den _høyere_ lykta mi. Den har bare kuttet ut helt, men før så var det plutselig att den virket å plutselig att den ikke virket. (Vell å merke, hvis den virket når jeg startet bilen så sluttet den ikke å virke igjen før bilen ble stoppet) men siden det ble sikkerlig kaldt så har den ikke fungert i det heletatt, mens venstere lykta funker fint. Prøvde å bytte pære au, men hadde ikke noe å si. hvis du bytter balast å det fikser det, kan du ikke forklare med litt bilder osv ?
  2. Min ville heller ikke starte her, nytt batteri og ett dieselfilter som ikke hadde fryst hjalp stort
  3. Okei, takk for nyttig info! jeg prøver å bytte egr'n først når jeg får den av GS, funker ikke det så får jeg sjekke forvarmeren.. men du tror ikke det kanskje ikke er noen forvarmer på min siden den kommer fra DE?
  4. Vell, hadde jo samme problemet ifjord, men så ble det plutselig våren å da har det ikke vært det store problemet. men nå som det har vert under -10 på det indre østland så har jeg slitet.. Men bilen kom fra tyskland 2011 på våren, så første vinteren på den var når jeg begynte å bruke den i februar ifjord, så vet jo ikke hvordan den reagerte på kulde i den forstand før jeg begynte å bruke den..
  5. byttet hovedtermostaten ifjord, å bestilt EGR/AGR nå. Tror du å bytte den vil bli løsningen?
  6. Dere som også har 320D, blir deres varm i det heletatt? min blir ikek varmere enn toppen av det blå feltet uansett hvor lenge jeg kjører.. E46,2004 modell.. Tenkte kanskje å kjøpe en slik sirkulasjons pumpe, da får jeg vertfall varme med en gang jeg drar.
  7. Du har sjekket att dynamoen lader ? Høres da veldig ut som den har kveldet..
  8. Nå begynner jeg virkelig å bli skeptisk på denna bilen.. -Var varm fra Hvam til skedsmo igår - Ble ikke var fra Skedsmo å hjem (1time kjøring) og ble lunken med div småkjøring hjemme. - På tur til Skedsmo idag så ble den helt optimal på tempen... En ting som kanskje er verdt å nevne, han jeg kjøpte den av mistet lappen i September 2011 så bilen har stått mer eller midnre stille siden den gang til nå for 14 dager siden, kan det være noe treighet i systemet på den siden den har stått såppas lenge i tilegg til første erfaringen den har med kald norsk vinter? Gir snart opp hele greia, for alt jeg vet kan det hende den ikke blir varm på vei hjem igjen fra jobb idag..
  9. Utrolig bra gjennomføring av prosjektet, stå på !
  10. Takk for all nyttig info
  11. Da er jeg med. Var innom Snap drive idag igjen å fikk dem til å gå over siden de hadde byttet Termostaten i første omgang, å de sto hardt på att det var lufting om å gjøre.. Så de lufta den, å den sto midt på som den burde på vei derfra til jobben (som er snakk om bare noen få km, også en vei med litt motstand), så skal bli intresangt å se når jeg skal dra hjem om den kommer opp på vanlig temp eller ikke. Er som du sier Thundercunt, ligger muligens maks på den første hvite streken ved normal kjøring, også går den opp ved godt bruk.. Hvis den er like håpløs nå etterpå bestiller jeg Den AGR termostaten fra GS (Fant den ikke på Koed?)
  12. Skjønner, men hva har det med tempen på motoren å gjøre?
  13. Unskyld min uvitenhet, men Dieselbiler generelt er ikke min sterke side Det er altså 2 termostater på den? Den som ble byttet er jo da sikkert hoved termostaten, men hva er den AGR termostaten godt for? Å har den virkelig så mye å si?
  14. Får prøve det da! Syns det var temmelig rart mtp att den funket fint når jeg byttet termostaten, mens så ble den gradvis mindre å mindre villig til å være varm.. Sitter den lettvindt til?
  15. Nei? Kjent problem med disse motorene?
×
×
  • Opprett ny...