Hei.
Stiller meg undrende til dette:
Leverte min 520 f11 2012 mod til service hoss Sulland BMW i slutten av august, hvor jeg ba dem skifte strammeren på registeret samtidig som service ble utført.(115000 km) ved skifte av strammer ble registerkjede målt. Det ble konstatert strekt registerkjede, ergo strammer ble ikke skiftet. Dette kostet meg uansett 11000,-. Ble anbefalt å skifte register. Ok, ble enige om å søke Goodwille garanti til BMW. De måtte demontere register, en 5 timers jobb for å kartlegge skader (12000,-) måtte vente 14 dager på at de gjorde jobben. Tilbakemelding ble "metallspon i motorolje, vi anbefaler motorbytte". Dette er nå inne til behandling til BMW som en Goodwille sak.
Men siden jeg enda venter og har fått tenkt mye, så kom jeg til å lure på hvorfor de ikke merket metallsponet i oljen når de utførte service. Olje og filter skal jo byttes? Skulle vel kanskje merket noe allerede da?
Noen som har noen tanker rundt dette? Har allerede brukt 23000,- på NADA føler jeg!!