Gå til innhold

conan12

Medlem
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

conan12's Achievements

  1. Hei, noen i østfold/sarpsborg som kan hjelpe meg med å få koblet av nullstilt alarmen eller sync med hjernen? så jeg kan få gnist på plugger... Det er en E34 535 1989 modell,, Det sitter en orginal alarm(DWA) på denne,
  2. Hei, trenger tips da jeg blir rådvill av bilen,,, har null gnist og strøm til bensinpumpa, og har prøvd det meste av triks og byttet ut en del deler men har funnet denne alarm boksen DWA som jeg lurer på om er synderen?? noen som har vært borti samme feilen? evt vet om det går an å koble ut denne på en grei måte??? er vel bare denne igjen som kan være problemet mitt tror jeg da alt annet som jeg vet om er prøvd...Bilen sto stille over vinteren under tak og etter motorbytte nå så vil den ff ikke starte,,, har strøm til coilen men den gir ikke no ut igjen når jeg vrir på startern,, prøvd 3 forskjellige coiler for sikkerhets skyld hehe, men samme dritt,,byttet DME, crashalarm rele alle andre releer er byttet testet, veivsensor, pulsgiver til tenning,, prøvd andre styringsbokser og sjekket for brudd i ledninger, alt er montert riktig så sitter igjen med denne alarmen da????
  3. Ja da har jeg byttet ut hjerne, releer veivsensor og grunnmodul og stort sett det som kan byttes ut for å prøve å få gnist og bensin,,,men nei det er fortsatt ikke liv i bilen??? noen som har vært borti lignende så si gjerne fra...det som er rart er at den har ikke byttet ut noe elektrisk, bare motor alt har stått i fra den forrige motoren,,,
  4. Takk for svaret ja mente kammen ikke kammene hehe, da får jeg sjekke dette,
  5. Hei, noen som har en formening om hvordan kammene skal stå på TDC punktet for riktig grunninnstilling? På en M30 3.5 E34 1989mod... Svar tas i mot med takk
  6. Har noen et bilde eller forklaring på hvordan kammene skal stå? og evt kan det være en originalmontert alarm som gjør at det ikke er gnist og bensin tilførsel tro, har ikke noen fjernkontroll til denne,den aktiviseres av låsen tror jeg,,, Hjeeelllpp
  7. Nei,du gjør ikke det,bare å gjøre det. Men disse toppdekselpakningene er som sagt sprø etter en stund og må nesten skrapes av,gummiopplegg,,er det noen tikking i fremkant av motoren ?,det sitter en svart veivhusventilator på førersiden, under innsug, sjekk denne og slangen nedover, blir tett disse slangene før veivhusventilatoren ryker(som regel),,Har du forresten sjekket at toppdekselt er skrudd ordentlig fast? under den svarte toppdekselet?
  8. Har da gått over det meste og bestillt brukt hjerne til innsprøytning :/ montere til uken så håper det beste da etter å ha prøvd utallige ting som feks å vende kamminnstiling for å sjekke at jeg har gjort riktig grunninnstilling osv etc ganger...
  9. Oppdatere softwaren på den og bytte fjernkontroll?? det måtte jeg gjøre på en Defa som kranglet på en E39( på et defa autorisert verksted, kosta rundt 1000 kr mener jeg)
  10. prøv med startgass rundt om innsuget og gasspjeld for å se etter falskluft,høres ut som noe sånt
  11. Hei, har du prøvd å kode/resette nøkkelen mot sensoren? jeg hadde noe lignende på en E32 jeg hadde, husker ikke helt prosedyren men det står i instruksjonsboken hvordan, mener det var å holde knappen(e) nede i noen sekunder mot sensoren og så slippe opp igjen,,,
  12. Ja, jeg må gå over en gang til hehe,best det
  13. Ja hvordan kan det tvangskjøres? tror jeg ikke jeg har vært borti før??
  14. hei,nei det var automat da også, merkelig
×
×
  • Opprett ny...