Gå til innhold

Sheriffen

Medlem
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Stavanger

Sheriffen's Achievements

  1. Hei godtfolk! Då må jeg bare takke for mye interessant lesning og mange gode råd på denne siden! Dette er nok off topic,men jeg melder meg herved (foreløpig) ut av e60 menigheten.. Har nylig gått til anskaffelse av en Lexus GS 450 hybrid. En nydelig bil med 300 bensin hester + 200 el.hester og alt av utstyr. Må si jeg var fornøyd med min 530d også, men var på tide og prøve noe nytt nå
  2. Sheriffen

    745d

    Okei, så det er altså ikke den kassen som heter hp26 nei.. Takk for svar!
  3. Sheriffen

    745d

    Hei, bare et spørsmål jeg lurer på siden jeg vurderer en 07mod. 745d. Dette er jo en heftig motor (329hk) og den har 750nm. Hvordan er dette mulig når girkassen er oppgitt til å takle drøyt 600nm??? Noen opplysende svar?
  4. Har du forresten aut. nivåregulering bak på denne, og byr det på noen problemer ved senking?
  5. Utrolig hva litt senk og store hjul gjør med denne modellen! Liker veldig godt
  6. Nei, det er en ukjent variant i Norge. Var ikke så mange som spanderte SÅ mange kroner på en 4 dørs sedan:-) Ja den skal lakkeres før salg, men alle vet jo hvordan det ser ut med nylakket Carbonsort kontra gammel....
  7. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55756841&model=1.749.2131&q=550&make=0.749&sort=0&ref=fas E60 550i. Helt klart en grei familietralle! MEN pris/km stand henger jo ikke på greip.. I tillegg er den skadet og må lakkeres. Gikk akkurat en 1 år eldre 545i med 128k på telleren for 100 lapper mindre!!? En annen ting er forsikring på disse greiene, 25 lapper med 75% bonus
  8. Hei, jeg har en 530d -04 mod. Gått 200000. Sliter med en del rykking i drivverk når jeg går av/på gassen i et lavt låst gir. Inn mot kryss, da bilen skifter ned fra 2. til 1. gir oppstår også et markant rykk/klunk i drivverk. Er det noen foringer e.l. som er typisk slitasje her, eller ligger det kanskje i girkassa? ( mecatronic/ventilblokk?) Har forøvrig skiftet filter og flushet kassa på ca. 160k. Any ideas?
  9. Jeg hadde lignende problemer på min 04 530d. Hos meg var regulatoren/dynamoen gåen, den ladet for mye og gav feilmeld. Sett et multimeter på batteriet og start opp, se om spenningen forandrer seg i løpet av de første 5 min.
  10. Det er en mikrobryter inne i speilene (folding mirrors) som er gåen! Eneste løsningen er visst å bytte hele sulamitten, jeg var heldig og hadde et sett liggende..
  11. Hadde lignende problem på min e60, 04 mod. Der stoppet ikke speilet i rett posisjon ved utfelling, men fortsatte 180gr. Feilen var en mikrobryter og løsningen var nytt speil.. Det var vel ikke akkurat det du ville høre
  12. Symptomer for gåen vibrasjonsdemper er ujevn tomgang, lav lading, bortfall av servo, svidd gummilukt osv.. Vibrasjonsdemperen er reimhjulet som sitter på veiva, og "styrer" begge multireimene. Dette er en sak som er bygget opp i metall og en gummivulk som ryker før eller siden. Min røk på 175' For å komme til må du fjerne den elektriske kjøleviften, dette er i hovedsak gjort ved å løsne et dusin torx bolter (finnes andre diy for dette) Jeg fryktet at det ville bli vanskelig å få løsnet boltene til reimhjulet, da disse ofte sitter veldig fast og veiva vil jo bare svinge med.. Leste på utenlandske forum at vi måtte låse svinghjulet, men å finne denne tilgangen er nokså håpløs!! Min løsning ble en oljefilter avdrager fra Jula til Kr.39.- Denne ble litt modifisert med nytt lengre spennbånd, da den originale ikke rekker rundt reimhjulet. Boltene (4 stk.) er av typen utvendig torx, kalt E12. Vi var to mann til denne jobben, en holdt spennbåndet rundt reimhjulet, og andre mann brukte en lang skralle til å løsne boltene. Det gikk overraskende lett! Neste steg er å løsne på reimstrammehjula for å fjerne multireimene, disse bendes lett med hhv. 24 og 16mm pipe. Pass på og tegne opp eller ta bilde av hvordan reimene er tredd for å få det riktig på plass igjen.. Tok ikke bilder underveis, men legger ved et par bilder av ødelagt vibrasjonsdemper, bolter og spennbånd verktøy. Hele jobben tok oss ca. Halvannen time, og jeg sparte Kr. 3000.- på verksted. PS. Kjøpte ny demper hos Koed til Kr. 2000.- GS skal ha Kr. 5200.- for original!!
  13. Jeg har tatt en skinnrens og fargebehandling med Swissvax sine produkter, ble veldig fornøyd med resultatet!! Vet ikke helt hvordan det vil gå med dine seter fulle i porer, men det burde ikke være noe problem..
  14. Veiledende pris er nok det ja, jeg kjøpte Bosch dynamo til vennepris. Har lest/hørt at regulatoren er innebygd, og ikke var så enkel å skifte.. Lykke til med prosjektet!
  15. Innlegget mitt var jo bare tenkt som en kronikk, men gøy å se at folk henger seg på med erfaringer. Helt klart at en ny modell sliter med barnesykdommer, det må man bare forvente - og det finnes helt klart mandagsbiler... Som før skrevet, så er jeg allikevel fornøyd med doningen og kommer nok til å fortsette i samme sporet. Da blir det facelift STOR diesel
×
×
  • Opprett ny...