
Boble73s
Medlem-
Innholdsteller
50 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Stavanger
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Boble73s's Achievements
Newbie (1/14)
9
Nettsamfunnsomdømme
-
Hadde akkurat det samme problemet på en e39. Endte opp med å kjøpe en brukt abs modul og kode den på nytt mot bilen. Alle lys forsvant. Hadde samme feil som deg i carly.
-
Da tok jeg og resatte adaptions på girkassen med inpa. Kjørte en tur og ingen nye feilkoder eller lysende lamper. Har prøvd å trigge feilen både med kald og varm olje, ingenting. Altså ser det faktisk greit ut, men jeg forventer at det dukker opp igjen om kort tid. Uansett verdt for andre som sliter med det samme og prøve.
-
Morsomt å høre. Får se hvordan ting går, bilen er og har vært gull utenom abs feil og servo-problem. Det ble ordnet rimelig og med stort sett diy’er og brukte deler. Artig når en får det til. Skal holde denne tråden oppdatert en eller andre veien, er nok en del i samme båten med dette problemet. Fortsatt god påske.
-
Fikk nødmodus for to dager siden. Stopoet bilen, slettet feilmeldiger og alt var som normalt. Er som du sier aldri under pådrag, og hender bare av og til, men når feilmeldingen kommer var det akkurat som om nøkkingen var hardere. Skal gjøre som du sier og få sjekket nivået og bytte ved å tappe av og fylle på. Men det skjer ikke før eu godkjenning i mai, får jeg sndre store ting er jeg redd den da ryker.
-
Det er da 4 .til 5 .nøkket/rykket kommer og ikke 3. til 4. som tidligere skrevet.
-
Ja, da fikk jeg gul varsellampe på gir. Gikk i nødmodus. Fikk feilkodene «gang springer» og «gear monitoring 5». Jeg slettet feilkodene og kjørte i sport mode. Fungerte da uten feil. Nå satser jeg å bruke den som vanlig til mai da eu godkjenning er på trappene. Leser på nettet at noen har byttet olje og alt har da vært ok, mens andre har måttet bytte/overhale kassen. Noen som har opplevd lignende feil? Noen som vet hvilken og hvor mye olje som går på disse girkassene?
-
Lever bilen inn på eu godkjenning på et annet verksted og få tilbud fra de. Pleier alltid å gjøre det når jeg får en lang liste. Har alltid (9/10) blitt kortet ned.
-
Oljetypen er helt topp den. Tenker da at jeg ville ha flushet den, så er du sikker på å få byttet det meste av væsken. Er ihvertfall verdt forsøket før du evt må bytte pumpe og starte med mer grundig, og sikkert kostbar, feilsøking.
-
Har du måttet etterfylle væske ? Luftet du systemet etter at du byttet væske? Hvilken type olje er brukt? Sporadiske feil kan være vanskelig. Eneste du har nevnt er at det skjer bare når det er kaldt, tenker da vann i systemet. Skjer det under andre betingelser, annet enn kulde.
-
Har du flushet oljen? Hvis ikke kan det ligge vann igjen. Jeg hadde problem med tung styring. Jeg byttet beholder (er filter i beholderen), en slange som svettet og byttet alt av slangeklemmer. Måten jeg flusher er å koble av slangen på trykksiden Av beholderen Og forlenge slangen med en større slange og lede det i et kar under bilen. Plugger hullet i beholderen midlertidig. Fyller opp beholderen og får en til å starte bilen mens jeg fyller på med servo olje. Vrir og vender på rattet og fyller helt til ren olje kommer i karet. Kobler alt tilbake og lufter og etterfyller. Dette har funket på flere biler jeg har hatt med godt hell og er en relativ billig mulig løsning.
-
Det jeg i tilfelle ser for meg er å kjøpe et kit med olje og pakninger. Rengjør det jeg kommer til og bytter oljen. Som blir skrevet her er ikke det store kosten, ei heller jobben. Flushing er ikke verdt det tenker jeg med denne bilen, får vel fatt i en brukt kasse som er gått mindre for den prisen. Da med mer arbeid. Er en bruktbil hvor jeg bare ønsker å holde hode over vannet og bytte det jeg må. Så lenge ikke kassen går i nødmodus er jeg heller ikke tvunget til å foreta meg noe. Håpte at noen andre hadde opplevd det samme og funnet en fiks på det. Holder uansett tråden oppdatert hvis det skulle utvikle seg eller jeg foretar meg noe.
-
Har hatt bilen i 1 år og ca 12000km. Ser fra ikke ut som om den har blitt byttet olje eller flushet noen gang. Har tenkt tanken, men det koster like mye som ca 20% av bilens verdi. Og da er jeg der med å kjøre til det ryker, evt bytte kasse når så skjer. Kan være heldig at den holder ut en god stund til.
-
Har en 2002 BMW E39 520i med automat, gått 201000km. Har opplevd i det siste tidvis nøkking ved giring på lavt turtall fra 3 til 4 på rundt 60 km/t. Dette skjer bare av og til, og det skjer ikke ved giring på høyere turtall fra 3 til 4. Noen som har vært borti lignende? Feilkoden som ligger inne og kommer opp er «000031 transition jump».
-
Min var gått nesten 70k når jeg selv oppdaget det. Service var tatt hos bmw i tyskland en plass. Ble importert på 60k. Du kan da spørre deg hvor nøye den vehicle inspection er. Videre hadde ikke jeg tatt på meg å bevise hvor nøye servicen er utført. Godkjent verksted har utført og signert for servicen, det er det jeg hadde forholdt meg til. Igjen, de kan ha sjekket at vehicle inspection var kvittert ut i idriven, men serviceheftet så de ikke. Heller ikke spurte de.