Gå til innhold

Krsitoffer

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Krsitoffer's Achievements

  1. M54B30 blir generelt sjeldnere og dyrere. Vet ikke hvor lenge jeg blir og ha bilen heller, eller hvor mye det legger til verdien. Men ok, da er e60 og z4-motorene ute, mens M54B25/30 fra e39/andre modeller før 09/02 skal gå rett over? edit: forstår det sånn at svinghjul er det eneste som skiller motorer fra manuelle og automatbiler?
  2. Har en 325i 01' facelift, manuell. Har lyst til å bruke originalt ledningsnett, og minst mulig arbeid/tilpassning. Hvilken motor vil jeg helst ha da? Er en motor fra en 325xi/manuel 02' i i tillegg til flere M54-B25 fra E60 i nærheten. Blir litt mer styr og få tak i motor fra eksakt tilsvarende bil jeg har.
  3. Er 96% sikker på at jeg ikke hadde tenninga på da men motoren var varm, tenninga var iallefall av før jeg sjekket nivået før jeg sprang inn på bensinstasjonen for å kjøpe en palle med olje.
  4. Ok, nå har "nybilen" trillet over 500 mil i mitt eie, selger sa den brukte litt olje men tenkte ikke særlig over dette da han vistnok nettopp hadde byttet den før salg. Men her om dagen begynte oljelampen å lyse, peilet olje og så at det bortimot ikke var olje i motoren, endte opp med å helle på 5 liter før peilepinnen begynte å vise ett tilfredstillende nivå. Nå har jeg kjørt den et par dager men fortsatt lyser oljetrykklampa opp etter rundt et halvt minutt i noen sekunder etter hver start, blir å peile olje ofte fra nå av og være nøye med etterfylling men liker ikke dette forbruket. (tydligvis over literen per 100mil) Motoren lager fortsatt ingen ulyder og kan ikke si jeg merker noe forskjell på akselerasjon og bilen har for øyeblikket gått 198xxx km Klarer heller ikke finne noe tegn til lekasje og røyken er blank og fin Noen som har en liten checkliste på hva som kan være galt, har lyst til å holde bilen så godt teknisk som mulig da det er den fineste bilen jeg noesinne har hatt og ga faktisk dobbelt så mye for den som de fem siste bilene mine.
  5. Ser ut som om jeg blir nødt til å få lakkert opp både framfanger og panser pga. dårlig forsøkt reparerte steinsprutskader og lurte på om noen hadde ett lakkverksted de anbefaler eller vet om noen som driver på med dette på hobbybasis? alt fra fauske til mosjøen er relevant.
  6. Har bladd litt igjennom nettet nå og blir ikke klok på dette, har ett budsjett på 8000 inkl. frakt og må være tuv godkjent Frister forøvrig med senkesett som inkluderer dempere som for eks. weitec ST ultra gt (40/30) til 5185,- eller det GS selger for rundt 3500,- (supersport ett eller annet?) AP som senk selger virker dog alt for billig 4 fjærer og dempere for prisen av en orginalfjær kan jo ikke være bra. Noen som har erfaring med noen av disse settene? eller som vil anbefale andre senkesett, er det verdt det og gå opp til coilovers? har forøvrig 19/35/235 et38 dekk på for øyeblikket og bilen står litt på stylter så vil tro jeg har iallefall 40 og gå på framme og bak er han litt siræva så der antar jeg han vil se lik ut med 30mm senk.
  7. Har vist bare 8000,- og bruke, jeg ser forøvrig ikke mørkt på skruing, så lenge det ikke inbefatter rust/uoppklarte motor-problemer.
  8. Bump, e21/e30 er også aktuelt om det er innenfor prisklassen.
  9. Kan strekke meg litt på pris, helst i nordland (troms/nord trønderlag er ok.) Eu ok en stund fremover er ett solid plus, men så lenge det ikke er alt for omfattende arbeid som skal til for å få han i forskriftsmessig samt. at jeg får kjørt han hjem er det meste aktuelt. Firer eller sekser er ikke så farlig da det no ikke blir så mye herjing, er dog lei av å skru på dritbiler så nå som jeg trenger ny igjen tenkte jeg at jeg iallefall skulle gå for riktig merke. Kan svare her, eller så kan jeg nåes på 92499792/kris_sandnes@hotmail.com Årsavgift 2012 må være betalt.
×
×
  • Opprett ny...