Gå til innhold

TeslaCoil

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TeslaCoil

  • Bursdag 06/25/1987

Profile Information

  • Interesser:
    Sørlandet

TeslaCoil's Achievements

  1. opp
  2. I 22 tiden på mandag og 22 tiden onsdag (da bestemor slutter på kveldsskift) kom det to E60 M Sport med tåkelys i mørket og med angel eyes på kun én side. Da en sort ene kvelden og en sølv andre kvelden. Begge med samme lysfeil. Så rimelig teit ut, ja! Men slenger meg på med at det er irriterende med nærlys+tåkelys, spesielt i mørket. Kjører endel på landeveiene, og da er det typisk Ford-biler med nær/LED+tåke. og SUV/pickup med en million ekstralys som blender. "Flash bang grenade". Og SUV med Xenon er jo alltid kjekt å ha bak seg i mørket. Må vippe sidespeil og interiørspeil 720 grader feil vei, ellers kan man jo bli lurt til å tro at man blir beemet opp i en UFO, og da kan det skje mindre trivelige ting. (Les: probing) Fokus og konsentrasjon forsvinner hvertfall delvis fra veien foran deg.
  3. Ja, kan liksom ikke se noen hindre. Bortsett fra div pakninger som kanskje må/bør byttes. Hadde vel blitt andre dimensjoner og litt deler om jeg skulle tatt over den store 320z kassen også. Men vi holder det enkelt både kassen og clutch tåler nok b30 utmerket. Det kjipeste med jobben, må være prisen på m54b30! Hehe. Ser ut som jeg må spytte ut 20-24k for en med lav km. Men det er vell verdt det imo Har savnet et prosjekt en stund nå. Bare tatt slitedeler og div motorplukk siste årene. Takker for svar hvertfall!
  4. Ingen som har noen tanker eller mistanker rundt dette? Dette skal gjøres uansett. Bare litt kjipt å måtte vente i 2 uker på billige originaldeler midt i motorbyttet. Edit. Fant ut at det var ganske mange som delte svinghjul ved sammenligning av delenummer. Begge har visst dobbelmasse på 240mm.
  5. 325en har jo 250g getrag kasse. Det er to M54b30 motorer som er aktuelle, begge var manuell i utganspunktet. En var 2000mod, en 2002mod. Ifølge Realoem.com ser det ut som begge disse kom med 320z kassen. Kan man da bare nappe ut b25en og bruke b30 sammen med 250g kassen (Og 325 svinghjulet?) Tenkte å kjøre med 325 drivverket også. Hadde ikke tenkt å godkjenne ombyggingen, men kan være jeg går for 2002 motoren hvis jeg vil gjøre det senere. Ellers programmere 3l software.
  6. Opp
  7. Opp
  8. Bompi
  9. Selvfølgelig! Det er ikke et must, derfor det står under "ting man setter pris på", eller bonus om du vil,men det føles bare tryggere med "ny i Norge"-bil, mtp biler med 'lav' km. Vet ikke hvor mye man kan stole på at importerte bilers kmstand er korrekt. Leser jo støtt og stadig om importerte biler med justert km, mens veldig sjeldent Norske. Selvfølgelig kan det forekomme, men virker også som at når det er norske kjeltringer som stiller, gjelder det også importerte biler. Kan være jeg tar feil, men det er nå det jeg føler.
  10. Opp
  11. Opp
  12. Har kjøpt bil nå.
  13. TeslaCoil

    ..

    ...
  14. Hva kan være galt når fjærene foran vrir seg på demperen (ved rattutslag e.l.) ? E46 Topplagre er helt nye. Kjørt på i 2 dager. Det er montert ny senk, ikke coilovers. (fjærer+dempere+topplagre) Det er ikke skive mellom fjærskåler og topplagre. Det er skiver der på deletegningen, men står på delenummeret at det er til E34, så regner med E34 og E46 deler samme tegning, bare at noen deler er til bare en av modellene.
  15. Jeg bare kastet meg ut i det, i dag! Gikk strålende og var enklere enn jeg trodde. Bare skrudde av plastdekselet under motoren og tappet kjølevæsken ut fra den blå pluggen i bunn av radiator. Det rant ganske sakte, og stoppet kjapt. Åpnet påfyllingslokket, så fikk det litt fyk. Men jeg ble litt utålmodig og brukte (forsiktig) blåsespiss ned i ekspansjonstanken. Tettet rundt spissen med hånden. Slet litt med viskosekoblingen, da jeg bare hadde én skiftenøkkel og en gigantisk tang. Skrudde derfor løst viftekappen, la den over viften og løsnet viftebladet fra viskosekoblingen. Deretter måtte jeg demontere slangene som går inn på termostaten, samt fjerne et plastrør som går fra vannpumpe og langs reimen mot topp av motoren. Så skrudde jeg bare ut noen 10mm bolter, dro ut vannpumpen og løsnet viskosekoblingen med en skiftenøkkel i skrustikke, og den store tangen i hånden. Monterte igjen på samme måte. Har akkurat byttet kjølevæske, så jeg tappet den i en bøtte og brukte en trakt med sil til å fylle på igjen. Ble ca. 1 liter i svinn, men hadde 1l kjølekonsentrat, samt et par flasker med vann. Byttet også reimene og stålpakning osv. Tok meg god tid til luftingen, og det gikk supert som de andre gangene! Setter en planke på gasspedalen og mot førersetet, så dytter jeg på el.justeringsknappen på setet, til pedalen er der jeg vil ha den. Rundt 1500rpm+, helt til bilen når normal driftstemp. Samtidig er varmeapp. på full blås og varmeste temp. Åpner og lukker de 3 luftepunktene innimellom. Mest den på radiatoren. (ett punkt på EGR-termostat, ett punkt oppe med/foran EGR-ventil) Etterfyller kjølevæske, slik at nivået holder seg mellom min/max, helt til det slutter å boble. Bilen ble som ny etterpå! Ble kvitt kaklelyder, skrapelyder, noe som minnet om tikking i kupeen (ved pådrag), reimstøy forsvant og en surklelyd forsvant. Ingen vibrasjoner, ingenting som hopper eller banker. Heeeeerlig. Fant ut at vannpumpen må ha vært dårlig ganske lenge, for mange av lydene som forsvant, er lyder som ikke har kommet siste uken (der det var åpenlyst hva som hadde røket)
×
×
  • Opprett ny...