Gå til innhold

Espenss94

Medlem
  • Innholdsteller

    146
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Gjøvik
  • Interesser:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    F20 116i, E84 x18d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Espenss94's Achievements

  1. Noen som har vært borti feilkoden her? 180001. Har opplevd at det er litt "lag" ved kaldstart, nettopp tatt olje, filter og pluggbytte. Kan legge til at før dette så brukte jeg carb cleaner så jeg misstenker egt at det har løsnet karbon og skit som har satt seg fast i katalysatoren. Det med lag er også noe jeg til dels har opplevd før, men ikke slik som nå, om motoren er driftsvarm så merker jeg ikkenoe forskjell, men motorlampa er jo på i dashen. I tillegg om jeg slipper opp gasspedal når motor er kald og setter den i fri så kan den få en typisk drop på turtall så den jojoer seg mellom 500 til 1300 før den stabiliserer seg på 700, noe som egt er litt typisk vanos, så har ikke tenkt så mye mer over det. Men kan alt det her ha noe med at bare katalysatoren er tett eller gammel og rett og slett synger på siste verset? Det er mye småkjøring og bykjøring riktignok med bilen forsåvidt så det kan jeg jo skjønne at kan skje. En annen ting er at det ryker jo litt mer røyk som også er normalt ved kaldere klima, og den har lenge brukt litt olje. Byttet røret før turboen ifbm carb cleaner og da fant jeg et tynt oljelag i innsugsrøret på turboen så jeg har jo også tenkt at det kan være pakninga på veivhusventilasjonen som er gåen.. Nylig byttet olje, filter og plugger i tillegg. Herregud man kan jo google seg i hjel av alle symptomer omg muligheter, men er det noen som har vært borti det her? TLDR; Feilkoden tilsier at lambda avgir feil verdier. Nylig utført oljeskift m/filter, plugger, ladeluftslange m/tilhørende rør. Observert tynt oljelag i innsugsrør på turbo. Mulig tett katalysator pga carb cleaner, pakning på ccv, eller kan det være andre ting? Ujevt tomgang og opplever "lag" ved gasspådrag alt ved kald motor, oppleves ellers ok når driftsvarm.
  2. Spør for en kamerat som har en 525tds med avblåst innsugsmanifold. Er det noen som vet om dette er en svakhet(åpenbart er det jo det) og hva som forårsaker det her? Er en del olje i manifolden som virker over normalt nivå. Kan det være tett en stand så det skapes for stort trykk, eller en dårlig pakning slik at det olje kommer inn og skaper trykk til å blåse det av? Alle tips trengs!
  3. SOLGT!
  4. Jeg ser er div forskjeller på 168 og 188 mm deksler på diffene, er dette bare på selve dekselet bak eller hele kardang huset? pga 323 og oppover har vist 188 huset, mens mitt har 168 huset, hvordan eller hva må jeg i praksis gjøre for at det skal fungere?
  5. men en lavere utveksling i forhold til original på 3,45 vil det gi raskere akselerasjon men lavere topphastighet?
  6. noen som vet om en m54 diff med 3,38 i utveksling passer og hvordan det blir med min som har m52 og org 3,45 utveksling?
  7. passer differensialer/kardanger om inann bare de er innenfor samme girtype, bensin eller diesel og modell? for eksempel en 330 diff går på en 320 hvis begge er manuell og bensin og modell e46? eller e36 m3 diff går på en 328 e36?
  8. her er det andre bildet jeg tok, skjedde noe med linken. http://i.imgur.com/t7vbuu0.jpg
  9. tror desverre er en såkalt subframe disaster, sjekka kjapt over gulvet der fant jeg ingen sprekker. Passasjersiden var grei, men dette er førersiden. greit å forsterke begge festene mens jeg er i gang? http://i.imgur.com/jrehJaH.jpg http://i.imgur.com/t7vbuu0.jpg
  10. Ja har selv noe misstanke om diff da den er 15 år og jeg kan innrømme å ha burna litt, var etter en rundd med det den kom fram Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. nå i det siste har det kommet en liten kneppelyd som kommer hver gang jeg gasser på i lav hastighet, den kommer bare en gang når jeg trykker inn gassen, og noen ganger når jeg girer mellom revers og alt mellom 3. Noen som har formeining om hva det kan være? er coupe 99 modell.
  12. e46 mtech 2 frontfanger til coupe selges. BMW Titansilver fargekode 0354 hvis jeg husker riktig. Lakkert for 3 mnd siden så strøken bortsett fra uheldig møte med fortauskant, så er et par riper på førerside, se vedlagt bilde. Tenkte meg hbo 1000,- + frakt. Befinner meg i Gjøvik området. det som følger med er fanger med grøftelysene uten kontakter og uten skiltplate
  13. velger å beholde felgene.
  14. skal prøve å få til fler bilder, hjula er en annen plass men skal se hva jeg får til, blir evt i morgen pga jobb/skole idag
×
×
  • Opprett ny...