Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Denne er bare helt rå! http://bimmers.no/forums/topic/806453-bmw-x3-f25-med-m50d-motor/ Se på denne her også folkens! Helt rått
  2. Etter å ha surfet litt på youtube etter diverse BMW'er så kom jeg over et beist av en E91. Mannen har puttet inn en 550D motor som i utgangspunktet yter 381 hk. Her er den skremt opp til 440 hk og 850NM. Rått!! Spesielt i en E91.
  3. Tusen takk for det Fahad! Du vet hva jeg synes om bilen din også Norges tøffeste og mest gjennomførte F10
  4. Da har bilen endelig fått en etterlengtet motor / interiørvask. Før: Etter:
  5. Deilig å få alt unnagjort. Nå er bilen klar for sommeren Mangler bare en grundig vask inn og utvendig før jeg får god samvittighet
  6. Dette ble helt rått!
  7. Ser nå at jeg formulerte meg litt dårlig De tok av dekslene og smurte den kanten der skinnet møter plastikken med lærpleie middel. Enn så lenge er det knirkefritt
  8. Da har bilen vært inne på fiks. De fiksa 01/2000 service lampen, smurte setene, software update, og resettet automatkassen. Deilig!
  9. Tusen takk for det Fredrik 90 Jeg har fulgt med på trådene til både deg og Svegis i lang tid nå og må si at dere vet hvordan man skal vedlikeholde biler. De som senere eventuelt kjøper bilene deres er heldige. Bilen din er helt rå, ca. 300 hester, R6, imperial blue, masse utstyr. Dette er oppskriften på en riktig F10 i mine ører hvertfall
  10. Tusen hjertelig takk for det sveigis Jeg synes at alle 5ere er like fine i både stv og sedan. Et designmessig kunstverk er de Dersom jeg skulle hatt en E61 engang. Da hadde den vært lik din. Bilen din er helt riktig Nydelig rubinsort farge, for å ikke snakke om interiøret i bilen din. Vakkert. Mange som burde ha lært av deg det å vedlikeholde bilene sine.
  11. 1500kr-2000 kr var ikke allverdens. Trodde det var mye dyrere enn det Er nok lurt å ta en update når bilen er litt over 4 år gammel Virker som den oppdatere alt av systemer bilen. 3d kart osv har jeg fra før av 1700kr er ikke allverdens, fryktet det var mye dyrere. Skal si ifra til de når bilen skal inn Tusen takk for all den kunnskapen din
  12. Du har rett i det. Kanskje jeg bare bør bite i det sure eplet å oppdatere idriven. Dumt av BMW og ikke la det være en del av serviceprogrammet.. Hvor mye koster det å oppdatere software på en F10? Og hva blir isåfall forskjellen ? Blir idrive noe raskere? Navigasjonen mindre hakkete? Tusen takk for svar
  13. Skal prøve å få gjort det Bilen skal inn til bilsalongen i slutten av Mai for å se finne ut noen andre feil også, så da tipper jeg de får fikset det også, da den skal være der noen dager. Det idrive/serviceindikator problemet kan være så mangt ifølge amerikanske forum. Virker som det er F10 og F01 som er overrepresentert, og at de fleste biler kommer til å oppleve det en eller annen gang. Der var det en som hadde vært inne for samme feil 5 ganger der hvor det har blitt byttet CIC, speedometer, software update og battery reset uten at det har blitt en permanent fiks. For andre har det holdt med å ta en software update eller speedometer reset (?)
  14. Tviler ikke på at det var en herlig tur Alltid moro med litt oppmerksomhet langs veiene, spesielt så fine biler som dere har Til og med bilen vår får litt oppmerksomhet på bensinstasjoner, folk som har lyst på lyskryss dueller osv tiltross for at det er en kjip r4 diesel i den
  15. Noen bilder av en skitten bil i høstlige omgivelser
  16. Nydelige bilder og bil(er) som vanlig Fahad
  17. Så ut som en fin tur! Får håpe jeg får møtt opp på et av de neste treffene Både bilen din og Fredrik90 sin er to stk tysk ingeniørkunst på sitt beste
  18. Ingen som har opplevd det samme?
  19. Både dato og tid er riktig innstilt på Idrive Leste igjennom denne tråden nå. Må si at jeg begynte å bli en smule bekymra, da den feilen kan være så mangt. Noen har byttet speedometer og CIC også har det kommet tilbake. Andre har oppdatert systemene i bilen. Jeg får ringe BMW og be de ta det når bilen skal inn til sjekk av andre feil.
  20. Ja, det gjorde de Bilen var ikke på en vehicle control service, men den var på oljeservice. Lampen for oljeservice ble resettet av dem. Det var også ca 30 000 km til vehicle control service, mens igår så sto det i idrive at den hadde gått ut 01/2000, altså lenge før bilen ble produsert
  21. For en uke siden så sto det på serviceindikatoren at bilen skulle til vehicle control service om 30 000 km, men plutselig idag så sto det at "fristen" hadde gått ut 01/2000, altså for 16 år siden Hva kan grunnen til det være? Det skal sies at bilen var på oljeservice for en to ukers tid siden, der de slettet meldingen for oljeservice. Kjørte også bak en F01 740D M-sport sophistogrå idag, fy for en feit bil. F01 blir garantert min neste bil. Etter min mening så er F01 en av BMWs mest vellykkede biler designmessig.
  22. Hei folkens! For en uke siden så sto det på serviceindikatoren at bilen skulle til vehicle control service om 30 000 km, men plutselig idag så sto det at "fristen" hadde gått ut 01/2000, altså for 16 år siden Hva kan grunnen til det være? Det skal sies at bilen var på oljeservice for en to ukers tid siden, der de slettet meldingen for oljeservice.
  23. Skulle gjerne ha gjort det, men eksamen står rett rundt hjørnet, så da blir det å øve til den Får prøve neste gang etter der igjen
  24. Jeg er også veldig fornøyd med Bilsalongen. Bruker alltid de dersom det er noe galt med bilen og den skal på service. Var innom der senest forrige uke pga. service og sjekk av noe feil. De ordner alltid opp med lånebil Har aldri vært borti en bilforhandler som tar så godt vare på kundene sine. Velger alltid å kjøre 50 km ekstra for å dra til bilsalongen, selv om en annen BMW forhandler er nærmere der jeg bor Jeg hadde også tenkt til å møte opp på det treffet i Skien, men kunne ikke pga. jobb. Får ta det neste gang
×
×
  • Opprett ny...