Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Bilen har ikke takboks, og låsen til panseret låser som den skal irriterende at en slik bil skal ha vindstøy i så stor grad
  2. Sliter med at bilen min har en del vindstøy i hastigheter høyere enn 80 km/t. Under 80 km/t er det ganske stille og behagelig. Er det flere som opplever det med sin F10/F11 og hva kan grunnen være? Mvh
  3. Takker for svar folkens Bilen er kjøpt hos en BILIA forhandler, er det da greit om jeg reklamerer hos Bilsalongen? Hvem av de to ville dere ha anbefalt å reklamere hos ? Tar gjerne imot flere meninger
  4. Bilen har 5 års norsk garanti samtidig som det er en BMW premium selection bil med tilhørende garantier Håper virkelig fler kommer med sine synpunkter her
  5. Har en F10 520D 2012 modell med noen feil som noen her allerede sikkert vet pga. tidligere tråder. En liste over feilene til bilen: - Turbo uler mye, spesielt ved kald motor - har tatt det med en forhandler tidligere, men de gjorde ingen ting med det. - Sjåførsete knirker, knirker også bakfra, muligens dørlister. - Reim/kjede ulyd fra motor ved varm motor. - Vindstøy ved hastigheter over 80 km/t - Risting/during ved sving og middelskraftig akselerasjon samtidig Så spørsmålet er da om jeg bør sende en mail til forhandleren jeg kjøpte den av og fortelle problemene jeg opplever med bilen? Eller skal jeg ta det med en forhandler som ikke er så langt unna der jeg bor? Et annet spørsmål som surrer rundt i hodet mitt er om jeg skal si ifra om alle feil med engang eller skal jeg ta det viktigste først? Grunnen til at jeg kvier meg litt for å ta alt med en gang er at jeg er redd for at det kan virke litt overveldende for dem og at de ikke kommer til å ta meg seriøst. Tar gjerne i mot flere synspunkter Mvh
  6. Tusen takk! Plutselig fungerte det nå, når jeg prøvde å koble til en gang til. Det hjalp visst å laste ned den nyeste updaten Lurer også på hva BMW services er ?
  7. Har nå prøvd den nye updaten også uten hell, hva kan problemet være?
  8. Har en Iphone 5. Oppdaterte bluetooth og multimedia idag UPD01006.bin. Det hjalp ikke, merket heller ingen forskjell. Saken er den at når noen ringer meg så kommer det på skjermen og jeg kan svare via Idrive. Men jeg kan ikke ringe opp via idrive, må bruke iphonen. Telefonboken er også utilgjengelig. Når jeg prøver å koble meg til bluetoothen via telefonmenyen på idrive står det bare add a new devise og empty på alle plassene under selv om den egentlig er tilkoblet. tusen takk for svar
  9. Hei! Trenger hjelp fra dere Idrive guruer Jeg har et problem med bluetoothen på min F10 2012. Mobilen kobler seg ikke opp til telefon menyen på idrive, selv om den er koblet til bluetooth musikk. Når jeg prøver å koble den via telefon-menyen kommer det bare opp add a new device. Virker som den ikke husker mobilen. Men så fort noen ringer meg opp kommer det opp på skjermen og jeg prate med de via bluetooth. Går bare ikke an å styre telefonen via idrive, bla igjennom kontakter osv. Iblant så vil ikke mobilen koble til bluetooth i det hele tatt. Det fungerte helt perfekt for en mnd siden.
  10. Gratulerer med flott bil! Det at bilen ikke er en M-sport gjør ingenting, tvert imot. F10/F11 uten M.sport fremhever bilens eleganse mye bedre enn en med M-sport gjør. Hvordan syns du bilen går? Komfortabelt?
  11. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64146132&searchclickthrough=true Nydelig F10 M-sport 530D med 258 hk til 395000kr. Det kan være muligheter for å prute litt også her
  12. Så ut som en veldig hyggelig tur Fredrik! F10 er virkelig laget for slike reiser som det, spesielt med 3.0 R6 motor
  13. Helt enig! Selv så forventet jeg MYE bedre av en slik BMW. Min gamle Audi A6 var helt super når det kom til innvendig knirk osv.
  14. Takk for svar! Får bare håpe at BMW fikser turbo-ulyd og knirkingene på garantien Mvh
  15. Hvordan rengjør du eventuelt listene ? step by step
  16. Tusen takk for svar folkens Det med knirkingen bak mistenker jeg, som torkild påpekte at det er dekorlistene som lager disse knirke/knase lydene. Virker nesten som Høyre er verre enn venstre. Skal uansett smøre inn pakningene før vinteren, slik at de ikke klistrer seg fast. Har allerede lagt merke til at ved fuktig vær har dørpakningene tendenser til å klistre seg fast, slik at det må litt mer kraft til for åpne dørene.
  17. Hmm, får nå se hva som skjer skal ihvertfall ta kontakt med bmw når jeg får fri fra jobben
  18. De dekorlistene på døren bak lagde knekke lyder når jeg trykket på de istad. Samme lyd som kommer under kjøring. Måtte trykke litt hardt for å få fram lyden. Skal prøve gummipfledge på dørpakningene Tuusen takk for svar Torkild
  19. Tusen takk for svar! Det med dekorlistene, hvordan kan jeg finne ut om det er de som faktisk lager ulyd ? kommer for det meste i harde svinger og ujevn/humpete vei. Kan det hende det også kan være dørpakningen, da de er kjent for å knirke på bmw. Setet vet jeg er vanlig feil på F10 med sportseter, men forhandler sier at de ikke hørte noe under prøvekjøring, skal ta det opp med en annen forhandler. Skal vurdere det performance kittet Turboen min uler rimelig kraftig, tror det er bare at den begynner å bli sliten. Har prøvd 525'n til et familiemedlem i tyskland, den hadde også noe knirking fra setet og bak, men ikke like ille som min. Den var også mye mer komfortabel enn min da det var en vanlig F10 uten M-sport. For å ikke snakke om motoren den ga hele bilen en helt annen følelse med tanke på at det er en R6 maskin. Tar gjerne kontakt med deg når jeg er over grensen for å handle
  20. Min har gått 80000 km og er "født" mars 2012. Har lyst til å bytte den ut med en som er knirkefri eller bare kanskje ta steget opp til 7-serien.
  21. Skal ta det opp med de igjen Hvor langt har bilen din gått ?
  22. Hvordan fikk du fikset sportsetet ditt? Hva byttet de? Hvordan ulyd lager hattehyllen?
  23. ingen med noen gode råd ?
×
×
  • Opprett ny...