
Auen
Medlem-
Innholdsteller
23 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Auen
- Bursdag 03/26/1993
Profile Information
-
Interesser:
Porsgrunn
Auen's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Bilen er mer eller mindre komplett og står i Porsgrunnsområdet, men har stått siden 2013 fordi toppen sprakk. Den har gått 350k+ og bærer preg av det samt at den har stått, men det er fortsatt noen fine deler der. GMIII-modulen ble kjøpt ny i 2011, en brukt topp ble kjøpt inn og planslipt, skjermen på førersiden ser veldig fin ut hva gjelder rust, men den har noen riper, alle (interiør)dørpanelene ser fine ut, tålekyset på førersiden var nytt ett år før bilen ble stående, frontlykten på førersiden ser grei ut og eksosen er fra Remus (vet ikke hvilken modell) og ser etter alt å dømme grei ut. Dekkene ser ok ut. De ble produsert i 2011 og står på originale 16" felger. Gi en lyd så finner jeg ut av det meste. Edit: Rettet felgstr.
-
Heisann! Jeg har prøvd å søke litt uten hell, så jeg spør i veg På E46en min ser det ut som at airbag-sensoren i passasjersetet er gåen. Skal kjøre en diagnose når jeg får mulighet, men jeg regner med at det er den. Spørsmålet er om jeg skal gå for å bytte sensoren ut eller kjøpe en sånn bypass-dings fra ebay. Det er jo både billig og lett å ta ebay-løsningen, men hvis uhellet er ute og jeg er aleine i bilen, så kan jo de ekstra airbagene bety forskjell mellom kondemnering og ikke. Jeg har forstått det sånn at airbager er dyrt, og lurer på om det kan by på problemer i forbindelse med forsikringsselskapet. Jeg regner med at de ikke blir direkte imponert hvis jeg har modda bilen så det blir masse dyrere å reparere den. Det skal også nevnes at jeg er glad i å skru og gjerne tar utfordringen å demontere setet for å bytte sensor, så den eneste baksiden med å bytte selve sensoren er at lommeboka mi gråter en skvett. Hva sier dere? Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Bor i Porsgrunn, så det er et par timer å kjøre hver vei. Helt supert on du vil sjekke fraktpris! Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Så bra! Kan du sende med posten, eller må jeg hente den? Sent from my iPad using Tapatalk
-
E36 325 tds motor, coilovers, skinn interiør osv..
emne svarte i Auen sin svampen i BMW-deler selges
Topp/motor solgt? Sent from my iPad using Tapatalk -
Solgt? Sent from my iPad using Tapatalk
-
Solgt? Sent from my iPad using Tapatalk
-
Søstera mi har vært så uheldig å få sprukket toppen sin, så jeg tenkte å være en hyggelig lillebror og hjelpe henne ut av knipen. Motoren er en M51D25 TU OL, (altså en E39 tds) men hvis jeg har forstått det riktig, så skal det gå fint med en hvilken som helst M52-topp? Jeg kan hente både i Bergens- og Østlandsområdet. Hyl ut om du har eller kjenner noen som har noe liggende! Sent from my iPad using Tapatalk
-
Thundercoil reagerte på et innlegg i et emne: Bytte motor i E46 (Dele erfaringer)
-
Da var motoren satt inn! Tenkte bare å dele erfaringene mine her Det tok meg og én kompis 30 timer å bytte den. Dette er tid medregnet jakt på motorjekk, fordi vår sank. Det kunne ha gått mye raskere, men ingen av oss hadde bytta motor på noe annet enn bobler før, også ville vi heller gjøre det ordentlig. Koblingsstykkene for vannkjølinga under innsuget og bak på toppen var (og er visst nesten alltid) morkne, og sprakk opp helt. Ellers hadde jeg alt jeg trengte fra før vi startet (alt over "klemme" på tabellen). Pluss litt til. Jeg fulgte instruksjoner i Haynes-boka. Den er veldig generell og kortfattet og dekker de 6-sylindrede motorene også. Den ville m.a.o. at jeg skulle ta ut girkassa også, noe vi ikke gjorde, siden motoren er så liten. Vi flytta over innsug og sprut fra den gamle motoren, fordi den ikke ville gå helt rent med delene fra den nye. Andre ting å merke seg, var at man ikke skal koble fra AC-pumpa hvis ikke man er helt sikker på at det ikke er trykk! Vi trodden det var tomt, siden det er en gammel bil og forrige eier ikke har brydd seg så mye med sånt. Vi var heldige og slapp unna uten skader av noe slag. Videre sitter det et deksel imellom motoren og girkassa. Det er festa på girkassa med en skrue eller to i tillegg til å være "sandwitchet" mellom motoren og kassa. De glemte vi og dro dekslet skjevt, så vi ikke kom til med verktøy for å løsne dem. Den nye motoren starta på 5. omdreining første gangen, og virker frisk og fin! Tenkte det kunne være moro å se alle utgiftene jeg har hatt med bilen, så jeg satte meg ned og noterte alt. Låsereleene har forsåvidt ikke noe med motorbytte å gjøre, men snarere med reparasjon av GM5/sentrallås. Også et lite stemningsbilde av den "nye" motorjekken Tror ikke jeg klarer å selge den med det første, da. Trenger jo tross alt en bil for å kjøre til og fra bobleverkstedet.
-
BMW E46 316i Komplett Motor og Girkasse Selges!
emne svarte i Auen sin Enes Yakici i BMW-deler selges
Jeg tar gjerne motoren! -
Jeg er også interessert i motoren
-
Opp?
- 4 svar
-
- ønskes kjøpt
- m43b19
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Noen? Sent from my iPhone using Tapatalk
- 4 svar
-
- ønskes kjøpt
- m43b19
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
M43(TU)B19 til E46 ønskes kjøpt. Holder til i Porsgrunn. Ideelt sett en 318i, men det går vel an å slippe nedi en 316i også, tror jeg.
- 4 svar
-
- ønskes kjøpt
- m43b19
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Jo. Når jeg tenker over det, så er jo påskeferien helt knall. Så bør jeg vel bytte eksospakninger, clutch, sentreringslager, væsker (motorolje, servoolje, kjølevæske, girolje likesågodt, clutcholje) og ccv? Er ikke det greit når jeg først har motoren ute? Sent from my iPhone using Tapatalk