Gå til innhold

enyrud

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    2003 E46 320D

enyrud's Achievements

  1. Hei. Har nylig blitt eier av en 2005 525d e61. Lurer på om noen har tips ang. varsellampe og feilkode på airbagsystem. Idrive sier: restraint system faulty. Jeg brukte bilen i 3-4-5 dager før jeg fikk denne feilmeldingen. Forrige eier nevnte at dette kunne skje når kona lånte bilen og flyttet setet helt frem, uten at jeg helt kjøper denne forklaringen. Feilkoden jeg får er: 9AF4, resistance squib ZK1 too big. Lest av med carly. Litt googling forteller meg at dette er beltestrammer førersete (?). Etter mer googling ser jeg at jeg ikke er den første med lignende problem, og en feilkilde som nevnes ved flere tilfeller er en såkalt BST terminal. Kan også nevne at batteriet i bilen er i fra 2007. Hvis jeg sletter feilkoden med motor i gang så kommer den ikke tilbake før jeg slår av motor/tenning og slår på tenningen neste gang. Er det noen her som har erfaring med dette eller lignende problem, og evt forslag til løsning/videre feilsøking? Mvh Even
  2. Hører du at fødepumpa går, så er vel den i orden ja. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
  3. Dette høres akkurat ut som det jeg skrev om på forrige side. I mitt tilfelle var det at matepumpe/fødepumpe ikke gikk. Så det trenger jo ikke være høytrykkspumpen? Med mindre du allerede har eliminert dette selfølgelig.
  4. Hei. Har et spørsmål vedrørende fødepumpe til en 320 D e46 (commonrail). Erfarte i går at den ikke gikk når jeg glødet, og fikk da heller ikke start. Fikk taua bilen hjem. Lada batteriet et par timer i formiddag, og prøvde så å starte bilen. Nå gikk fødepumpa, og bilen startet. Siden jeg ikke har lyst på samme feil igjen, så tenker jeg å bytte ut releet til pumpa i første omgang. Jeg var ute med hanskerommet og kikka litt bak sikringsboksen, der fant jeg bl. a. 4 releer på rekke og rad. Grønn - grønn - rød - grønn. Ut i fra hva jeg har lest på nettet hittil, så skal det være et av releene til venstre. Er det noen som vet nøyaktig hvilket rele som er det riktige? Bytter jeg releet, og problemet kommer tilbake, så blir det ny pumpe. Er åpen for andre forslag til løsning, hvis noen har erfart dette problemet. Edit: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/108-FUEL-Fuel_Pump_Testing/images_large/pic18.jpg Bildet viser releene jeg snakker om.
  5. Klart det går an.. Men jeg hadde jo håpet at jeg kunne spart meg for den jobben, foreløpig Må jo såvidt jeg vet av med innsuget.
  6. Hei, Vinteren nærmer seg, og jeg må prøve å få glødingen på bilen min i orden! Bilen er en 03 mod 320d med 150 hesters diesel. For noen måneder siden så fikk jeg bilen chippet (hos trimchip.com), og da fikk jeg samtidig lest ut feilkoder. Bl.a. fikk jeg denne: 4203 DDE: Glow control unit, no communication via BSD interface I tillegg lå det inne feilkode på alle glødepluggene, men jeg antar (og håper) at ovennevnte feilkode kan være årsaken. Så jeg lurer på om det er noen som har hatt samme feilkode, og om det bare er for meg å bestille ny? http://www.ebay.com/itm/Glow-Plug-Control-Unit-Relay-BMW-X3-E83-OE-12217786821-12217801200-7786821-/121063698587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c2ff5709b Mvh Even
  7. Bumper denne. Har nettopp byttet til M-tech II framfanger på min e46 03 mod. Tåkelyspærene som stod i var såvidt jeg vet H11, mens det er HB4 på m-tech fangeren. Dette vil si at pluggen i den nye sokkelen ikke passer. H11 passer ikke inn i m-tech tåkelysene. Noen som har noen tips? Finnes det en overgang jeg kan bruke? Eller kanskje det er mulig å bytte plugg.. Mvh
  8. Har denne bilen gått i trøndelag, mer spesifikt i Levangerområdet?
×
×
  • Opprett ny...