Gå til innhold

Kaarhus

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kaarhus

  • Bursdag 05/01/1989

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Kaarhus's Achievements

  1. Da var bilder lagt til
  2. Har et sett m6 replica felger tils salgs med 3mnd gammle dekk. Passer det meste av bmw. Er en liten ripe på den ene bakfelgen. Disse er 8,5 og 9.5 breie. Et 10 forran og bak. Senterhull er 74.1. Dekk er 245-35 og 275-30. Stod på min e 39 å så etter min mening veldig bra ut. Bakfelgene gikk kant i kant med skjermen, noe som så bra ut. Selger disse da bil blir solgt uten. Sender ikke, står i stavanger. Bilder kommer så fort bildene er lagt inn på pcen. Tenkte meg en pris på 7000 eller bud
  3. Hehe ja kanskje både min og 520 er første generasjon og han har manuel. 525 er automat og er facelift utgave
  4. Regner i allefall at den blir for varm. Når bilen blir det jeg tror er for varmt, Slår viskose vifta inn og følger bilens turtall ved køkjøring. Høres ut som om jeg kjører en volvo. Denne vifta følger ikke med på den måten Når ac'en er av uansett hvor lenge jeg står i kø, da bare slurer den og ingen problemer med bilen. Kan jo selvfølgelig ikke si 100% at motoren blir for varm, men symptomene er der. Har prøvd å sammenligne med en 520 og 525 av samme utgave, der slår ikke viskoseviften på og av ved køkjøring
  5. "såfremt alt er i orden" hehe nei vet de selger termostater i usa fks som åpner på lavere temperatur, men disse er ganske dyre om du vil ha de inn til norge (i allefall på de sidene jeg fant)
  6. Okey, har han automat? Hvis han har det, vet du om den går i nød etter en stund når den er så varm? I instrumente mitt viser det normal temp selv om jeg vet motoren er varm og sliter i køkjøring når ac'en er slått på. Vet ikke Om en plass de selger termostater som åpner noen grader tidligere?
  7. Ac vifta virker ja, går av og på som den skal. er Nokså sikker på at viskosevifta virker, fordi denne "slår" inn når bilen blir så varm og følger turtallet på motoren å suser som bare det. Har en liten mistanke angående termostaten. den ble bytta uka før jeg kjøpte bilen. dette ble gjort på "grøftekanten auto" som jeg kaller de bilverkstedene for. vil tro de har satt inn en uorginal termostat som mulig åpner litt seint? noen som vet hvor de kan selger termostater som åpner litt tidligere evt? lurer på å bytte både termostat og vannpumpe for å være på den sikkre siden uansett
  8. har problemer med at min e39 blir for varm ved kø kjøring eller ved kjøring i små gater når ac knappen er koblet på, tar jeg den av så går dette som normalt. å ha på ac på motorveien osv går helt fint. noen tips og råd hva dette her kan være? noen som har hatt like tilfeller før? El vifte virker også som den skal til ac apperatet På forhånd Tusen takk!
  9. Har en 97modell 523ia. Etter å ha lest opp og ned på forumet her om viskosevifter følte jeg ikke fikk at jeg helt fikk svaret på det jeg ville. Er noen sier du skal kunne stoppe vifta lett ved driftstemperatur, og noen sier det motsatte. Uansett, mitt problem er at jeg føler bilen blir skikkelig varm når jeg kjører i kø og smågater, når jeg da gir litt gass ut fra et kryss osv, så følger vifta veldig godt med og suuuuser vilt. temp måleren i instrumentet er helt fin, men om jeg ikke kommer opp i fart litt hurtig og får "kjøling" etter å ha stått i kø, går bilen i nød. Vifta suser ikke ved kjøring på motorvei, og heller går ikke bilen i nød ved kjøring på motorvei. Vifta slår inn og ut ved bykjøring(klarte å stoppe vifta med hånda når den var driftsvarm, men var vanskelig og endte opp med et par kutt på hånda) Er det noen der ute som kan si om vifta mi er som den skal eller ikke? Vifta går "tregt" rundt når bilen er slått av både varm og kald Takk på forhånd!
  10. hadde noe tilsvarende på min 523. bilen ble varm og fikk aldri luftet den sikkelig. tok av slangen på toppen av radiatoren, fylte en del vann inn mot toppen, da føltes det ut som om jeg fikk lufta den noelunde og tempen på bilen ble normal og fin, men dette måtte jeg plutselig gjøre vær dag i 3-4 dager, fant ut at det var en liten lekasje på ekspansjonstanken i bunn, bytta denne og lokket, fikk lufta ut. ingen problem siden kontroler gjerne nivået på kjøletanken om morningen før jobb
  11. Bilen min fusker sporadisk. Prøver å finne ut av omstendighetene når det skjer. Men dette skjer kun når bilen er varm. Og helst ved bykjøring, aldri på landevegen eller motorveg. Det som skjer er at uten noe forvarsel så virker det ut som om bilen kutter 2 sylindre og går såvidt framover. Bruker ikke mer bensin eller noe. Slår jeg av bilen og starter den igjen, så er den som oftes i orden igjen. Men dette gikk ikke over i dag. Bilen har rullet 188000 om det skal ha noe å si. Vil så inderlig ha dette fiksa. Håper det er noen glupe hoder der ute med noe logisk svar og løsning. Takker så mye for svar
  12. Bilder? Kan evt selge i deler?
  13. Takk for hjelp. Fant ut at lokket på ekspansjonstanken ikke slapp ut trykket og hadde blåst opp tanken slik at den lakk i nedre del. Bytta tank og lokk. Lufta og alt i orden
  14. Fin rettskriving på meg haha
×
×
  • Opprett ny...