Gå til innhold

Thomas_s

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandnes
  • Kjøretøy
    2002 520i
  1. Der har du jo mulige feilkilder listet opp Jeg vil si at de 4 første er de mest sannsynlige, og du har allerede eliminert de to første. Prøv å bytt dyse på sylinder 5 med den på sylinder 4 og se om feilen flytter seg til sylinder 4. Litt styr men... Har du flere feilkoder?
  2. Du burde fått tatt skikkelig diagnose med INPA eller noe lignende. Vet du hvilken feilkode du slettet da feiltenningen forsvant? Jeg har veldig lik motor, 2002 520i, altså M54B22. Jeg byttet de o-ringene og merket ingen stor endring. Feilmeldingene forsvant da, det er jo fint Tror vanos virker i mellomregisteret (2500-4000?) som en optimalisering. Har egentlig liten tro på at vanos kan forårsake fusking eller feiltenning.
  3. Sylinder 1 er ca 5% lavere enn de andre. Det tror jeg er godt innenfor det som er akseptabelt. Jeg ville ikke begynt med store operasjoner som bytte av toppakning osv. på grunn av dette. Du sjekker dette med kald motor, ikke sant? Ellers vil det jo være trykk der. Nivået skal sjekkes når kjølevannet er kaldt, men det visste du sikkert.
  4. Ja, men det er ganske svakt.
  5. Sygic navigasjon virker på min. Installerte fra Google Play på vanlig måte (over Wifi).
  6. Tror overklokking blir vanskelig også, desverre. Sånne prosessorer får klokkesignalet sitt fra en kvartsoscillator på 10-50 MHz, som så blir multiplisert opp internt i prosessoren (med en PLL). Denne multipliseringen blir konfigurert i software, så den er ikke helt enkel å endre på.
  7. Redd dette er vanskelig (les umulig). Prosessoren er mest sannsynlig loddet fast, og har sannsynligvis BGA-kapsel (stort sett umulig å håndlodde). Min gamle Hualingan hadde en System On Chip med ARM 9 CPU (Samsung S3C2450XH-53). Ikke lett å få tak i den i små kvanta. Mye av det samme gjelder RAM-brikkene. Synd det
  8. Skjedde noe liknende med min her en dag. Da jeg kom ut av butikken, fikk jeg ikke åpnet bilen ved å trykke på nøkkelen (altså fjernstyringen). Jeg satte nøkkelen i dørlåsen og åpnet døra på "gamlemåten", men da gikk alarmen. Jeg lukket døra, låste med fjernkontroll, og låste opp igjen med fjernkontroll - alt i orden. Tror egentlig det skjedde en brukerfeil på vei ut av bilen, men er ikke sikker. Mulig jeg kom borti en knapp på nøkkelen mens den sto i tenningen eller noe sånt. Hvis du har byttet batteri i nøkkelen må du vel synkronisere den på nytt?
  9. Glimrende informasjon fra aalgaard, da kan vi gå ut ifra at alle E39 med bensinmotor ihvertfall har elektrisk vannpumpe
  10. Ringte en fyr fra DHL nå Men jeg henter den på terminal på nyåret. God service da, positivt
  11. Jepp, min ligger i Leipzig. Ville ikke blitt montert i julen uansett
  12. Jeg gjorde som Kure skrev, men jeg startet den elektriske vannpumpa først: Sett på tenninga, men ikke start motoren - sett temperaturene på maks (32 grader) - sett vifta på laveste hastighet. Da holdes ventilene til varmeapparatet åpne mens vannet sirkuleres. Tror ikke dette er helt nødvendig , men det forenkler sikkert arbeidet. Min ble helt fin på første forsøk. Vet forresten heller ikke om alle E39 har elektrisk vannpumpe. Min 2002 520i har en liten pumpe nederst på radiatorkappen på førersiden. Denne er i tillegg til den vanlige som drives av viftereima.
  13. Jeg fikk mail fra Tommy i går med spørsmål om det er interesse for RDS i radioen. Svarte selvfølgelig at det er det stor interesse for. Det vil medføre et annet chipsett (modul?) for radioen, og en annen radioapp. Appen ser bedre ut en den opprinnelige (den som er på websiden nå). Sjekk dette:
×
×
  • Opprett ny...