
Babybeam
Medlem-
Innholdsteller
16 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
118D 08
Babybeam's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei! Skulle hatt utbedret noen små skader på karosseriet på en 1 serie samt byttet dempere/bærekuler/foringer. Kunne tenke meg å gjøre dette i utlandet siden det koster skjorta og litt til her i Norge. Noen som har gode anbefalinger? Spiller ikke stor rolle hvor det er egentlig siden jeg kommer til å kombinere dette med ferie uansett, men gjerne et sted/område der jeg kan både lakke og ta det mekaniske. Karosseribiten er viktigst dog. -Babybeam
-
Hei! Må bytte batteri, men verkstedet ville ha 2500 kr for et 77a batteri. Noen som vet om noe billigere batteri som matcher en 118d bra?
-
Da har jeg funnet en side som er såpass billig at jeg like godt kan kjøpe 2 stk nye lykter når jeg først er i gang: http://www.reservedeler24.co.no/bil-merke/reservedele-bmw/1-e81/22955/11757-11566/hovedlyskaster-innsetting.html De er oppført uten el motor - Er det noen som vet om det går an å ta ut elmotoren fra mine gamle lykter og montere i disse ? Står at det er for elmotor, men blir levert uten.
-
Takk for svar. Blir nok nødt til å returnere lykta da ja :/ Har du noen tips til hvor jeg kan skaffe ny lykt for en billig penge også kanskje? Ser de har på både skruvat og eurodel, men er usikker på å benytte de.
-
Hei! På høyre side har lykta mi blitt knust. Bestilte dermed en innsats fra et huggeri som jeg trodde var lik, men på bildet så ser dere at det er litt annerledes ringer osv rundt pærene. Noen som vet hva jeg har fått og om det eventuelt er noe som er satt på så jeg bare kan ta av for å få den til å se ut som de originale? Alt av tips og innsikt taes imot med takk
-
Hei! På tirsdag så hadde jeg min 118d på rutine service der de byttet olje, oljefilter, dieselfilter osv. Etter å ha kjørt ut ifra der så sjekket jeg oljenivået i konsollen og jeg stusset litt over at den ikke var toppet. Den var på det nest øverste hakket. Samme som før servicen også forsåvidt. Men på fredag, 20 mil kjørt etter servicen, så fikk jeg beskjed om at oljenivået var under minimum. Nå er jeg litt bekymra egentlig og får ikke kontaktet de før i morgen på mandag. Jeg vil anta/håper at de har glemt pakningen til bunnpluggen, men jeg er ikke noen ekspert så bekymrer meg for mer. Burde jeg fått et annet verksted til å ta en kikk før jeg drar innom på det første verkstedet for å ikke kunne bli sittende igjen med skadet bil på min regning, eller hva ville dere gjort? Alle innspill taes imot med takk
-
Tenkte jeg skulle ta å avslutte denne tråden med oppdatert informasjon om hva problemet var; Det var som antatt lengre opp at bilen hadde nedjustert alt som ikke var nødvendig av elektronikk for å konservere strøm. Problemet ble dermed borte etter at jeg hadde kjørt den lenge og batteriet var fulladet igjen. Takk til de som svarte
-
ogee1 - Tenkte på det jeg også på, men nå har jeg nettopp kommet hjem fra en tur på 30 mil og det ble ikke som vanlig igjen. Det funker som normalt på hakk 1-3 eller 4, men over det så øker ikke hastigheten på vifta. S. Gunstad - Hmm, har søkt litt rundt angående motstanden til vifta - hvis den går så funker vel ikke vifta i det hele tatt? Eller er det jeg som har misforstått her? Fin bil forresten Åge - prikk lik min
-
Hei hopp! Hadde lignende problem i dag selv. Her er posten jeg opprettet; http://bimmers.no/topic/793341-klimaanlegg-p%C3%A5-bmw-118-stoppet-i-dag-langtur-om-f%C3%A5-timer-hjelp/ Nå vet jeg riktignok ikke om det er store likheter i klimaanlegget mellom 2000 320D og 2008 118D.
-
For noen minutter siden så testet jeg å sette det på på auto og da økte hastigheten på vifta igjen. Nå kan jeg også bytte manuelt mellom flere av de lavere hastighetene, men kan fortsatt ikke sette det på full storm. *klørsegihodet*
-
Hei! Starta bilen i dag for å tine den litt. Satte på viftene og gikk inn. Etter 20 min så gikk jeg ut igjen og fant ut at det var like kaldt. Vifta gikk ikke. - Det viker som om vifta funker på laveste innstilling. Den er enten av, eller på minimum uansett hvilken kombinasjon jeg bruker (et unntak se lengre ned). - Kanalene justerer seg som normalt når jeg velger hvor det skal blåse. Eller det høres normalt ut i alle fall. - Dersom jeg setter på avriming derimot, så kjører vifta på fult, men da naturligvis bare på frontruta. Etter å ha kjørt en liten stubb, stanset jeg bilen og gikk på butikken. Når jeg kom ut igjen så var det beskjed på skjermen om at batteriet hadde koblet ut fordi det tappet seg unormalt fort - sammenheng? En annen ting som kanskje også er verdt å nevne er at den har stått veldig mye på tomgang i jula, for deretter å ta korte turer Det er mulig det her ble litt rotete, men jeg tror jeg har fått med alt av info som kan være relevant. Alt av tips og meninger taes imot med takk for jeg skal snart ut på en tur på 30 mil D:
-
Hei! Driver å skal bestille bremser fra Tyskland, men sliter med å finne en pakke med framme+bak med sensor. Har derimot funnet mange som er merket med e81. Er det de samme bremsene fra e81 til e87?
-
Ok, skjønner Da har jeg egentlig mye fin info å gå på til jeg får spart opp noen penger til å starte prosjektet Tusen takk alle for gode svar!
- 8 svar
-
- partikkelfilter
- dpf
- (og 4 andre)
-
Tusen takk TRF! Sånne linker liker jeg! Skal studeres nøye Hmm, det hørtes ut som en smart løsning crazy. Er det lett å skru av DPF for en mildt erfaren fyr,- eller vil det anbefales å sette dette bort til mere kyndige? Når du sier at TRF strekker strikken litt lengre, tenker du da på at de har muligheten til å gjøre flere modifikasjoner enn resten, eller at de legger inn mere agressive remaps..? Takk alle så langt for svar! Mye fin info
- 8 svar
-
- partikkelfilter
- dpf
- (og 4 andre)
-
Hah! Godt poeng Eksos ^^ Holder til i Akershus TRF racing skal jeg ha i bakhodet Men alt av relevant info og erfaringer tas imot med stor takk Er ikke bare bilinteressert, men også en skikkelig nerd så god informasjon om ting jeg liker er helt knall
- 8 svar
-
- partikkelfilter
- dpf
- (og 4 andre)