Gå til innhold

tullefanten

Medlem
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillehammer
  • Kjøretøy
    320i, E46

Nylige profilbesøk

689 profilvisninger

tullefanten's Achievements

  1. Hvor i verden
  2. Spennende tråd! Følger med
  3. Bare bilde
  4. Så det som har skjedd her, sveisa kanalen på 318is forleden som sagt, hu fikk smake et hengerfeste stakkars [insert name] Her romler det hele 1,796 ccm med m44 styring, vet ikke hvor heldig det er.. Vil forsøke å skifte til bosch 1,7 m42 styringen Dagslys ute
  5. Da er E36'n på skilter, og igår kjørte jeg på hengerfeste til en.. typisk.. men fotgjengeren kom seg trygt over, skvatt litt men heldigvis gikk det ikke fort, men sånt skjer. Alltid han bak som har skylda, gikk bra med bilen foran. Her er noen bilder fra det som er skjedd. Bilen er forøvrig til salg, det er en som sier han kommer i helga. Har egentlig ikke lyst til å selge....... Bakeluke før Bakluke in-progress Reusltata
  6. Har bunnpanne med servo, dynamo og motorfester fra M42 som satt i E30, ta kontakt hvis du vil ha det. Befinner seg på Lillehammer.
  7. "ting tar tid i store bedrifter" det sa alltid en kompis Men uansett, M42'en har våknet til liv, fikk aldri start med ledningsnett og hjernen som satt på motorn.. Tok til slutt av innsug og monterte M44 innsug og det som satt i bilen, starta med en gang
  8. Ga opp M42 ledningsnett box og innsug, starta på første med M44 innsug++
  9. Vesentlig å ta bilde ovenfra men er ingen komponenter som er svidde eller synlige skader, skal gjøre et forsøk å pipe baner. Har vært borti lodding før så vurderer å lodde opp hvertfall det som går til ledningnettet. Motor og alt har sitti i bil og han jeg kjøpte av sa motoren gikk, men det er jo aldri godt å si hvorfor en motor blir tatt ut.. Arg dette er kjett
  10. Etter å ha gjort nok et forsøk (flere forsøk) sitter jeg fortsatt med 2 plugger men gnist, 2 uten. Samme resultat når jeg flytter kontaktene. det er 2 av kontaktene som ikke fungerer, har målt fra kontakt til hjerne-kontakt, piper fint på singal. Har 12v på alle kontakter. Får meg nå til å tro det er hjernen som er sviker, ser jo helt greit og fint ut inni der.
  11. Tenker at jeg mangler endel jording på coiler samt hjerne, mulig det kan stemme. Har som skrevet kun gnist på 2 plugger, og på tegninga her ser det ut for at jeg ikke helt har peiling på noe som helst men mekkes skal det
  12. Jeg har satt inn en M42 i E36, alt er fryd og gammen men igår hadde jeg ikke bensintrykk eller gnist, sov på det og fant ut jeg hadde kjørt pluss på en kabel som skulle til jord. Nå har jeg noe gnist, og bensintrykk. Problemet er at jeg mangler gnist på 2 av pluggene. Målte verdier på CPS(veiv sensor) : .510 khom Kamsensor: 1.246 kohm Har brukt ledningsnett, hjerne, rele og det som hører til motoren jeg har satt inn. Ytterligere info, bilen er en 96 modell sedan, motoren vet jeg ikke årstall, men stammer ifra E36 men forrige eier hadde den i E30 så har bytta bunnpanne, motorfester. reimhjul foran, servo, dynamo. Dynamo er ikke montert, prøver å få motoren oppegående før jeg fullfører installasjon. -Har en kontakt jeg ikke finner et hjem til!!! Denne kommer ut sammen med kabler til dynamo, er dette noe du vet og har greie på, værsåsnill kommenter under, jeg setter veldig stor pris på hjelp og forslag da jeg seriøst ikke har peiling på hva jeg driver med!! Får ingen gnist på coil 3 og 4(de 2 mot torpedoveggen) Har målt spenning og får 12v på den gule lederen mot jord. Juksa innpå en leder fra den midterste polen på det hvite rele, den gikk til en terminal på kontakta til e30-e36 overgangen(fjernet den overgangen nå) Kontakt jeg har til overs(sikkert ikke så viktig) Jeg mistenker på en måte kabelbrudd i signal fra hjernen til coiler, har som skrevet 12 v på alle coil kontakter. Så det må vel være veivsensor eller kamsensor, spørr nå etter second opinion, har ikke sjekket hva verdiene skal være på kam og veiv sensor. Tusen takk hvis noen gidd å svare, er til stor hjelp hilsen "oppgitt95" update: har andre coiler, og samma problemet på de 2 kontaktene, så problemet er ikke defekt coil
  13. 318is kjøpt inkludert havari 1996 modell,, meget rust m44 med hull i blokka, ene råden har banka seg litt Kjøpt m42 på finn.no Denne kommer fra e30, men stammer fra e36 Først trodde jeg nesten det var bare å sette motor i, men har kommet fram til at bunnpanne, servo, dynamo, girkasse skal flyttes fra m44. og motorlabber Sikkert noen som har erfaring og kunnskap om dette temaet, innspill samt dine tanker mottas med takknemlighet på forhånd! Nå har jeg eksamen engelsk på torsdag så forberedelse skal utføres(vil skru MEN) Ha en fortsatt fin dag, kveld, morgen videre Asgeir
  14. E46 er nylig EU godkjent, byttet 4* støtdempere, venstre bærebru, høyre endeledd og bremseslanger framme. Fixxa slitasjeindikatorer, skiltlys. Ellers ruster bilen som vanlig, men er en god og trofast farkost. Nylig montert ny forsterker på basser, og LED lys i grillen. Har forsåvidt også gått over til LED i grøftelys fra anbefalinger her inne, 80 watt. Også har jeg bytta radiator, som kanskje var på tide. Nå må jeg gjøre noe produktivt snakkes!
  15. Advarsel:::mange bilder Har for tiden kjøpt en E36 med motorhavari, fotografen skal ut nå. Ha en fin bimmerkveld Her kommer en bilderull med røtt og roti, fare for at bilder er postet før!! Dette er ikke bilen som er kjøpt, denne er vrak Før mitt eie <<3
×
×
  • Opprett ny...