Gå til innhold

kalleballe

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    Mercedes 220 CDI 2007

kalleballe's Achievements

  1. Til CrZyWiz: Med 211 etter faceliften som kom i 2007 har de fått skikkelig orden på bilen. Ikke mye problemer med 2007-2009 modellene nei. Skal være enig i at den var belemret med en god del problemer fra 2002 til og med 2006. Men tilbake til tråden, TRF-Racing, er det så at senere utgaver av N47 og N57 er relativt problemfrie motorer? Evt. fra hvilken årgang fikk de bort barnesykdommene?
  2. Så at TRF-Racing ikke hadde så veldig tilovers for N47 og N57 motorene, så da blir man jo skeptisk.
  3. Hadde vurdert en 5-serie diesel 2011-mod. Men etter å ha lest denne tråden pluss diverse andre blir jeg meget betenkt. Finnes den kun med dette motoralternativet?
  4. Ene festeskruen (det er 2 stykker) har gått av ved demontering så den er litt kortere enn hva den skal være. Men sikkert lett å fikse for en som ikke har ti tommeltotter. Det er der hvor den festes i et stag (tror jeg) for oppheng. Ellers er katalysatoren helt i orden. Ingen lekkasje på flex-koblingen og selve katalysatoren er helt åpen.
  5. Automat ja.
  6. Har ikke sett innleggene før nå. Den er til automat, og ingen lekkasje i flexirøret. Lar den gå nå for 700 kr inklusive frakt.
  7. Har en slik katalysator tilsalgs. Kun 700 kr inkludert frakt. Sto på 320D 2002 mod. 150 hk.
  8. Selger fremre katalysator til 320D E46 150hk 2002-mod kr 900 eller bud. SOLGT!
  9. Vurderer å bytte turbo, Garrett GT1749V på min 320D – 2002- 150hk. Så ser jeg at bl.a TRF-Racing skriver i noen andre tråder man ikke bør kjøpe overhalt turbo da det ikke finnes orginale deler fra Garrett til dette. Samtidig blir det skrevet i en annen tråd at det dog finnes noen få større leverandører med "flow benk" eller hva det kalles som kan overhale disse. Hvor får da de tak i delene, er det Kina-varer? Fikk tilbud fra Dieselgrossisten på overhalt bytteturbo til kr 3900 + mva. Kan man stole på at dette er bra eller bør man styre unna?
  10. Har sjekket turboen. Ikke noe slakke på den. Ikke noe oljesøl i den. Røret/slangen fra turbo til intercooler er tørt og fint uten olje. Motoren bruker ikke olje, går godt og trekker som den alltid har gjort. Ikke antydning til røyk. Det høres ut som plystringa kommer på motsatt side av motoren. Ikke der turboen står. Låter akkurat som på denne videoen. Hva kan det da være?
  11. Hva er enkleste måten å teste for om det er lekkasje i trykksystemet?
  12. Turboen har ikke stått i mer en knapt ett år. Brukt-turbo som jeg byttet selv. Ikke noe slakke på den.
  13. Har en del plystring fra turboen på min 320D E46 som gradvis har øket en del siste året, nesten så det er sjenerende. Tenkte å etterstramme boltene som fester turboen til eksosmanifolden i tilfelle det ikke er helt tett der. Ser at momentet er 50 Nm. Hvordan er beste måten å gjøre det på? Løsne litt på en og så stramme til, og så likedan på neste? Er det noe lurt å øke momentet litt, eller kan de gå av? Motoren oppfører seg forøvrig helt som den skal.
×
×
  • Opprett ny...