Gå til innhold

Krizern

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

400 profilvisninger

Krizern's Achievements

  1. Jeg har en 04mod E46 316i som det sitter en N46B18 motor i. Jeg har pratet med flere som har eller har hatt denne motoren og jeg har fått en inntrykk av att denne motoren bruker litt olje og att det skal være helt normalt. Er det noen her inne som kan avkrefte eller bekreftet dette? Jeg vet att man må bytte veivhus filter, slanger osv. Så når jeg lurer på hvor mye olje som er normalt forbruk på denne tar jeg høyde for att motoren er i bra stand. Har forsøkt og måle forbruket på min i en periode og har kommet frem til att den bruker ca 1l olje på omtrent 130mil med variert kjøring.
  2. Får sjekke pluggene om de er ok og bytte coilen i sylinder nr 3, håper og tror det er dette som er problemet.
  3. Helt grøn på dette området og bil generelt Bavarian technic ble brukt til scanning. Kodene skal ifg. han som gjorde det være i standard BMW format som om det skulle blit scannet på et BMW verksted. 29CC misfire several cylinders 29CD misfire cylinder . 29CF misfire cylinder 3 2E26 Ignition Coil Cyl 3 Skjønner jo att det er noe galt med sylinderne, men ellers rimelig greskt for meg. Coil?
  4. Ser ut som filmen jeg hadde ikke ble lastet opp. Men har idag tatt diagnose på bilen og har fått opp følgende feilkoder: 29CC 29CF 29CD Error will cause a warning light Error is currently present Test conditions have been completed Short circuit or signal interruption 2E26 Error will cause a warning light Error is currently present Test conditions have been completed Noen som kan hjelpe meg og tyde disse feil kodene og evt. gi meg en pekepinn om hva som er galt. 2004 316i med 1,8L motor mener jeg. Litt info om problemer: Motorlampe lyser. Bilen går litt ujevnt på tomgang, virker også som den har mistet litt kraft ved pådragning. Synes også motoren har fått en litt annen dur en tidligere.
  5. Idag begynte motor lampen på min 2004 E46 316 (1,8L) og blinke før den gikk over til bare og lyse. Jeg synes også motoren går litt "hakkete" og ujevnt på tomgang, spes ved kaldstart. Er klar over att man må ta diagnose for og finne ut hva feilkoden er men legger ved en film fra hvordan motoren går på tomgang. Til opplysning er dette ca 30sek etter kaldstart. Noen som har en formening om hva dette kan være? Regner med det kan være lurt og la bilen stå til jeg vet hva som er galt og får utbedret evt. feil.
  6. Her om dagen så begynte varsellampen til kjølevæske og lyse på min E46. Jeg har sjekket vann tanken og den er full, frostvæsken skal holde godt over 40 minus. Det som er litt rart er att den slukner og lyser litt til og fra. Virker som den lyser når jeg kjører og går bilen på tomgang så slukner den igjen. Men den kan også slukne når under kjøring. Temperaturen på motor virke og være normal. Noen som vet hva dette kan være og er det farlig og kjøre når den er slik?
  7. Hvis du ser første innlegg ser du att det er en N46 motor. 2004 316i Touring. Jeg kan bruke både 5w40 og 5w30 og begge oljene er "riktig" olje til min bil. 5w30 er vel den typen som er anbefalt. Uansett, jeg fyllte på Castrol 5w40 så fikk jeg brukt denne også. Den er litt tykkere men satser på att det går bra..
  8. Har en E46 Touring (N46) som har gått 177.000km. Skal ha oljeskift på denne og har både 5 30 og 5 40 olje liggende. Akkurat byttet veivhusventilasjon og slanger hvis dette har noen betydning. Hvilken av disse to er og anbefale med tanke på dette og årstiden? Ser begge kan brukes til min bil.
  9. Ok. Så hvis jeg ønsker og bytte slangene også så trenger jeg oljeseperator og ventilasjonsslange, thats it? http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E46/Tou/316i%20N46/ECE/L/N/20040300/11/15/1/11_3180/
  10. Jeg har en 04 E46 Touring N46 med regnr HS87177 og må bytte veivhusventilasjonen. Har ikke veldig peiling på dette men kan noen være så snille og hjelpe meg og si eksakt hva jeg trenger av deler til dette? På forhånd takk.
  11. Toppen og pakningen var ok. Det hadde kommet kondens i motoren. Så her burde et olje og filter skift + bytte av veivhusventilasjon gjøre susen. Ser det blir anbefalt og bytte slanger også. Er det noen som vet eksakt hva jeg skal bestille av deler for og få bytte veivhusvent og tilhørende slanger?
  12. Kan virke som att både topp pakningen og veivhusventilasjonen er gåen på bilen min. Det att den bruker olje og att det lukter olje inne i bilen er nok veivhusventilasjonen. Mulig det er derfor der er majones i oljen også. Men att det spruter opp vann av ekspansjonstanken ved rusing på tomgang har ingenting med veivhusventilasjonen og gjøre ifg en mekaninker jeg har snakka med. Skal på verksted til uka og finne ut hva som er galt. Litt kjipt med tanke på att bilen har gått 170.000km og er i veldig bra stand karroseri messig og ellers. Takker for all hjelp her inne!
  13. Har testa litt ikveld. Når jeg ruser den på tomgang og tar av lokket til ekspansjonstanken så skummer det litt. Trykker jeg enda mer på så spruter det opp gjennom tanken. Legger også merke til att det lukter litt olje inne i bilen av og til når jeg kjører. Kan dette tyde på att topppakninga er gåen tru? Vil den bruke mer olje hvis dette er tilfelle?
  14. Jeg har en 2004 modell E46 Touring 316 (115hk) I det siste har den bruke unormalt mye olje og idag når jeg peilet oljen ser jeg att det har kommet noe i oljen som ikke skal være der. Mistenker att det er vann men er ikke sikker. Bilen har gått 170.000km og jeg har ikke merket att den lekker olje. Noen som har en idè om hva dette kan være og en løsning på problemet? Legger ved et bilde av peilepinnen etter att jeg oppdaget att det er noe i oljen.
  15. Ingen som har erfaringen med denne?
×
×
  • Opprett ny...