Amarios

Medlem
  • Innholdsteller

    232
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Amarios vant dagen sist April 19 2018

Amarios hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Amarios

  • Rang
    Kaptein
  • Bursdag 08/01/1983

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Nylige profilbesøk

1172 profilvisninger
  1. Amarios

    Konfilter M52 E39

    Har dette fra Simota på 325’en min , fantastisk lyd og suger ikke varmluft. 🙂 https://www.schmiedmann.no/displayproductdetails.aspx?id=15327&product=cf610-19
  2. Fått kjørt 320’en en del nå, god bil stort sett. Men B20’en er passe «gutless» under 4000 omdreininger 😅 Merker forskjell i bunndrag på denne, og motoren i E34 som hadde vanos. Men ellers så er den veldig god å kjøre og ingen problemer så langt. Eneste er at sveisadiffen er litt irriterende til tider, understyrer i noen rundkjøringer etc. Er vel bare en vanesak. 🙂 Vinduet på førersida fungerte ikke som det skulle, knekt klips: Har en hel pose med nye liggende og fikk byttet. Men vinduet går fortsatt skjevt opp. 😕 Var litt hvining fra servo, olja så dårlig ut. Så pumpa ut av beholderen og fylte ny, starta bilen så det sirkulerte noen ganger. Ble mye bedre etterpå. Bytta også noe av bremsevæska, tømte bare beholderen og fylte ny. Trengs vel full flush der og etterhvert. Fant også ut at bilen hadde Defa Warmup, full pakke med motor og kupevarmer, vedlikeholdslader for batteri og fjernkontroll. Kommer godt med i denne kalde tida. 👌🏻 Mangla ett par ledninger, ble over 800,- Defa ledninger er dyre saker. >.< Og over til noe ikke så BMW orientert, fikk to pakker til banebilen. (Nissan 180SX)😁 HSD MonoPro coilovers og en del snacks til forstillinga, satser på at bilen er klar for shakedown på isen i vinter. Fikk bredbandslambda og spacere til den for ei stund sida. Det er nok denne som blir prioritert i vinter, dyr hobby nå som man har dedikert banebil kontra å kjøre med 325’en på bane. 😅 Men skal få tatt 325’en skikkelig når 180’en er på stell. Må få tatt det som er av rust før det blir helt for jævlig. Og litt tlc før neste eu kontroll på den.
  3. Da ble det vinterbil på meg, 91’ E36 320i sedan. Men egentlig litt for fin da, mindre rust og penere i lakken en 325’en 🤪 Likte fargen veldi godt, ikke sett mange E36 med den. (Granitsilber Metallic 237) Står på ST Suspensions coilovers (Produsert av KW) så bilen sitter greit på veien. 👍🏻 Full M-tech rundt om bortsett fra speil. Liten leppe på bakluka. Og en bakrutesenker jeg ikke helt klarer å like. Ganske pene 17» felger med Continental piggdekk. Men blir å ta 15» fra 325’en på, foretrekker smale piggdekk, mer grep. Er full GS eksos på den, grenrør og helt bak. Fjerna kat. Bråker en del, men tøft å bråke litt på isen 😜 Ellers så har den ei veeeldig kort utstyrsliste, men lettere uten masse ekstra. Vinduer og takluke med sveiv. 😂 Sveisa diff er det også, men fikk med en åpen. Slenger ut noen bilder. Hot air intake, må prøve å mekke til noe varmeskjold.. Dat booty 😋 Bakrutesenker 🤢 OMP ratt, fikk med orginalt bussratt: Sportsstoler i grei stand uten nevneverdige slitemerker: Ikke nedfellbart baksete på denne, men er kjekt å slippe å felle det ned for å få bass fra subwoofer 👍🏻 Grenrør Eksosen trenger en polish 🙂 Var noen småskader/rust: Sprekk i frontfanger Rustflekk på taket Rustflekk pga viskerarm som tar i panser Førerdør Sprekk/lakkskade på bakfanger Det værste med bilen, trykt inn foran baklykta og rust Men alt i alt så er bilen i grei stand, satser på å ikke ødelegge den på isen i vinter Liten snutt av lyden: 1835D023-3B75-4B50-A03A-CB77C2009324.MOV
  4. Da var bilen snart på vei til ny eier, ble en byttedeal med litt mellomlegg min vei. Kommer ny update snart om hva det er. Så i går gikk jeg over bilen for siste gang, og ga den en vask inn og utvendig. Ble litt kult bilde fra høyden: Den nye eieren hadde ordna seg noen sommerfelger her i Bodø som jeg skal ta med. M5/Throwingstars felger, kommer til å sitte som ett skudd. Lastet baki og godt pakka inn, så ingen bilder av de desverre. Så da kan man krysse E34 fra bucketlista for nå, men en med litt motor er noe jeg har lyst på i fremtiden.
  5. Da fikk man polert og behandlet lakken på bilen. Kjørte lakkrens og vokspolish med en maskin som jeg lånte av brodern. Ikke de beste produktene, men ble litt blankere og lakken er beskyttet. 🙂 HydrO2’en har jeg iallefall vært fornøyd med, vannet ligger ikke på bilen men perler seg og renner lett av. 👍🏻 Aldri skikkelig dagslys nordpå i mørketida, blir så som så med bra bilder. 😕 Ett i en dårlig belyst garasje: Ett ved en dårlig belyst bensinstasjon 😝: Dagen etter i «dagslys», men det regnet selvfølgelig: Ble tatt hjulstillingskontroll i dag. Spissinga foran var helt på bærtur, men ble veldig bra etter justering. Så nå er bilen veldig stabil og fin å kjøre. 👌🏻 Har kjørt bilen rundt 100 mil den siste uka, makan til komfortabel go’bil skal man lete lenge etter. Litt synd at den skal selges. Men trenger noe jeg ikke får dårlig samvittighet av å kjøre i saltlaka, og herje med på isbane. 🙂
  6. Philips Xtremevision og RacingVision er bra pærer. Sistnevnte har ikke så lang levetid da. Er ganske rimelige å få kjøpt på Jula f.eks.
  7. Fått tatt noen småting som irriterte meg. Første på lista var den pin/bolt greia som holder dørstopperen på førerdøra. Satt ikke ordentlig og løsna i ett sett. Ny del: Nye montert, ingen ulyder og irritasjonsmomenter ved åpning/lukking av døra lengre. Trengte vistnok ikke den låseklipsen. Var ikke en sånn på noen av de andre dørene. Neste var en irriterende knirkelyd når man vridde på rattet. Tok av dekselet ved rattet og lokaliserte lyden til sleperingen. Litt silikon glider mellom sleperingen og rattet så var ulyden helt borte. Neste på lista var å ta noe steinsprang og små rustflekker, samt overflaterust på jekkfestene. Fant fram skrumaskin med roterende stålbørste og dremel med diverse deler. Nesten ferdigpussa på jekkfeste, tok også på rustfjerner etter jeg tok det jeg klarte å få pussa vekk. Lakkerte med Hammerite, må være hardfør nok maling det. To små flekker på ene bakdøra: Til de små flekkene brukte jeg disse fra biltema. Litt sånn budget "smart repair" Pussa ned til rent metall med dremel, og flekket over. Ikke ett perfekt resultat men stoppa det fra å utvikle seg videre. Bakdør ferdig: Den værste rusta på bilen var i førerdøra: Pusset ned så bra det gikk, og rustfjerner før overmaling. Glemte selvfølgelig å ta etterbilde av førerdøra. -.- Var noe steinsprang på panseret: Ferdig: Fant også noe litt morsomt under det ene sete, utrolig at det hadde ligget der siden 1994. Nyvaska i dagslyset, må få polert bilen skikkelig før salg. Noe swirls og riper som må bort, men den ser absolutt ganske bra ut.
  8. Amarios

    Frontlys

    Sjekk om du har spenningsfall til lykta. I så fall kan man legge ny strøm med rele osv så blir det bedre.
  9. Amarios

    Noen som har video av lyden? :)

    Å fjerne bakpotta er ikke å anbefale, blir ett forferdelig leven. 😂 Simons og GS sine bakpotter ga helt grei lyd på E36 318is. Ikke for bråkete på normal kjøring, og litt mer hissig når du gir på. Men er ikke mye effekt å hente da. 🙂
  10. Fikk en pakke fra Koed før helga. Ble ikke sjokolade som bonus denne gangen, men en plakat 🙂 Eksosgummi, tennplugger og viskerarm for bakluka. Ny vs gammel, skjønner ikke hvorfor det er plastikk der viskern festes. Nye montert, ble litt feil vinkel men er kjapt å fikse. 🙂 Så var det å bytte plugger Må si at jeg syns bilen begynner å bli veldig bra nå. Vises at denne ikke har blitt ihjelskrudd, og at den har blitt tatt vare på. Nesten så man vurderer å beholde denne og selge 325’n istedet. Men bare nesten 😜 Og i dag ble den eu godkjent, så da er den klar for veien igjen. 😁
  11. Da fikk man bytta til orginal kamsensor og bilen går som den skal, var overaskende sprek til å være 2 liter. 😁 Da er det å få ordnet time til lyktejustering og etterkontroll snarest. 👌🏻
  12. Takk Ja satser på at neste eier blir noen som verdsetter og tar vare på den, det fortjener den når den er i såpass god stand som den er.
  13. En dag ble plutselig nesten to uker før man orka skru mer på E34’n. 😝 Kamsensoren funka selvfølgelig ikke, kjøpe uorginal sensor var lite lurt. Men får ny orginal sensor snart og da skal bilen gå som den skal forhåpentligvis. Fikk bytta skiver og klosser bak i dag, pussa over kalipere og smurte opp glideboltene som jeg gjorde foran. Så var det å se under bilen på eksosfestet midt under bilen. Var blitt slitt i stykker, så ble en midlertidig jallafiks til jeg får kjøpt nytt. 😋 Fant også ett deksel som skal være ved låsekassa til glassluka bak. Kjekt at det lå i reservehjulsbrønna. Kika litt nedi motorrommet og syns det var litt for skittent. Brukte avfetting, lot det virke og spylte av. Samt noe sprayrens og tørka over. Ble greit resultat. 👍🏻 Bilen var også passe skitten på utsiden, selv om den ikke blir brukt. Ble en kjapp avspyling. Frontruta ble bytta på mandag, så det som gjenstår før etterkontroll er å få bilen til å gå som den skal. 😁 Etter godkjenning så skal jeg gå over noe småplukk før den legges ut for salg. Vil ikke kjøre denne i saltlaka på veiene her, skal heller kjøpe en shabby vinterbil til det. 🙂
  14. Da var det på tide å få gjort noe med E34’en. Så ble en greit stor bestilling fra Autodoc. Skiver/klosser foran og bak, kamakselsensor, vindusspylerpumpe, dempere til bakluka, vannpumpe, termostat og termostathus, luftfilter, kupefilter, oljefilter, bensinfilter og kakkelstag. Begynte med dempere til bakluka: Men desverre manglet det en del som demperen skal festes i på høyresiden, så må få tak i den: Neste på lista var luftfilter, det var ikke ett i luftfilterboksen engang. 😑 Nytt filter montert: Så var det kamakselsensor, her måtte jeg av med vanossolenoiden og banjoen til olje for vanos så jeg kom til: Ny: Ferdig: Neste var vindusspylerpumpe, var trangt å komme til, måtte løsne øverste feste til lykta og vippe den fremover. Ny: Så var det kupefilter, det trengtes! Men selvfølgelig hadde jeg bestilt feil. 🤬 Rensa det gamle så godt det lot seg gjøre, men skal skaffe nytt: Bytta skiver og klosser foran, pussa ned kaliperene litt og smurte opp gliderene. Neste var kakkelstag/stabstag, det ble en uventet utfordring pga at det var ikke plass til verktøy for å løsne på en god måte. På høyresida gikk det etter mye om og men. Nytt på, montering gikk heldigvis mye lettere: På venstresida var man ikke så heldig, her måtte det vinkelsliper til: Etter å ha plagdes så mye med stabstag orka jeg ikke mer i dag, satser på å fortsette i morgen. Oppdatering kommer.