Jump to content

Amarios

Members
  • Content Count

    250
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Amarios last won the day on April 19 2018

Amarios had the most liked content!

1 Follower

About Amarios

  • Rank
    Kaptein
  • Birthday 08/01/1983

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Recent Profile Visitors

1737 profile views
  1. På min E39 var det en gåen vakumslange nede ved turbo som lagde lignende problem. Ingen power under 3500 rpm. Bytta den så ble den bra 👌🏻
  2. Fikk endelig tatt en liten runde shinings innvendig og utvendig i dag. Godt å få den sånn høvelig ok inni, var mye støv og shit. Pøser på med litt bilder 🙂 Memory til seter/ratt/speil 😍 Comfort seter som er helt fantastiske og sitte i. TV har man tilogmed, lurer på om man kan pakke i RiksTV kort 😅 Kassettspiller, retro det 😜 Mer retro, docking for Nokia 6310. Kult å fått tak i en og ha der. Glassluke 👌🏻 Midlertidig løsning for å få aux inngang, rævva lydkvalitet. Men heldigvis er det en smal sak å koble aux til spillern, må bare gidde å gjøre det. Rollo og netting. Faktisk noe igjen av orginalverktøyet. Knapp for automatisk lukking til høyre. Men baklukedemper virker ikke, samt ledningsbrudd som gjør at det ikke virker. Må si jeg liker denne motoren, godt med power selv uten tuning. (Er montert downpipe, så er vel litt mer enn orginalt?) Orginal ekstravarmer regner jeg med? Defa som kan styres via mobilen 👌🏻 Skumlegging Så noen bilder etter vask, bilen er ganske fin i lakken. Ingen store riper eller bungler. Men det hadde gjort seg med skikkelig polering og coating. Trenger nytt emblem bak, samt lyktene på bakluka er veeeldig matte og må byttes. Vurderte å pusse litt på stussen, men den blir nok like kjapt svart igjen. 😅
  3. Ikke jeg som har gjort dette i det hele tatt 🙉
  4. Noe dritt å plages med sånne problemer. Men har ett tips jeg ikke så nevnt her. På E46’n min fikk jeg noe sinnsykt risting foran, spesielt etter harde nedbremsinger. Fant ut at det var en kaliper som hang som var årsaken.
  5. Da ble det plutselig en E39 i bilparken. 2002 530D Exclusive Edition, passe lang utstyrsliste 👌🏻 Dette man kaller utstyrsbombe? 😜 S464 Ski Bag S470 Isofix-System S428 Warning Triangle And First Aid Kit S423 Floor Mats Velours S422 Fine Wood Trim, Mussle Maple S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip S494 Seat Heating Driver/Passenger S456 Comfort Seat With Memory S403 Glass Roof, Electrical S672 CD Changer For 6 CDs S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth S677 HiFi System Professional DSP S620 Voice Control S601 TV Function S609 Navigation System Professional S548 Kilometre Speedo S521 Rain Sensor S522 Xenon Light S500 Headl.washer System/Intensive Cleaning S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog Lights S534 Automatic Air Conditioning S232 BMW Light Alloy Wheel, Radial Spoke 50 S202 Steptronic S210 Dynamic Stability Control S255 Sports Leather Steering Wheel S216 Hydro Steering-Servotronic S249 Multifunction F Steering Wheel S879 On-Board Literature, German S316 Automatic Trunk Lid Mechanism S386 Roof Railing S801 National Version Germany S863 Dealer List Europe S851 Language Version German S302 Alarm System S319 Integrated Universal Remote Control S775 Headlining Anthracite Her er noen bilder jeg tok i dag. 🙂
  6. Ta kontakt med Martin på Tuningservice Bodø. Holder til på Rønvikleira ved Kiwi 🙂
  7. Har ikke skjedd så mye på E36’en her. E28 ble endelig solgt og 320’n ble solgt tilbake til han jeg fikk den fra. Handla meg en E46 som bruksbil/vinterbeater, bare en 316 men får vel duge. Bakluke og dører er ganske rustne, men ellers i fin stand. Fikk bilen på Rondell 0021 felger også. 👌🏻 Interiøret er det beste med bilen, delskinn sportsstoler og alt inni er sort. I sommer fikk man testa banebilen på ACR igjen, fungerte veldig bra 🙂 Ble bare sommertreff i år desverre og ikke noe høsttreff 😥 Hadde selveste Fredric Åsbø bak meg 😁 Har ikke noen garasje å skru bil i lengre, så 325’en står for det meste uten at noe blir gjort. Den fortjener en del kosmetisk jobb men det blir ikke med det første desverre.
  8. Vært litt mekking på 325’en siden sist, så man fikk den godkjent. Ny bærearm vf, nye blinklys da de gamle hadde en del sprekker, og ny reim siden biltema reima hyler når man girer ved full gass. Å få den gamle bærearma av var ikke bare bare.. Første problemet var at feste til stabstag knakk, veisalt og konsekvensene av å kjøre i det 😍 Så ny ble bestilt fra BMW Sulland: Når det kommer til selve bærearma kom den ikke uten mye makt, McGyver’ing og bannskap. Plagdes ikke på langt nær så mye når jeg bytta på høyre sida for noen år siden. Bildet her sier mye 😝 Kjøpte selvfølgelig ikke ny lollipop foring, men med ei skrustikke og mye makt fikk man flytta den over. Klar for montering, noe som gikk smertefritt 👍🏻 Nye festet til stabstaget: Så var det å få ned CO’en, sjekka hvordan luftfilteret så ut. Burde vært rensa for lenge siden ja. Frem med biltema filterrens kitet og se om man fikk det bedre: Innsida ser ny ut iallefall: Kjørte 3 runder med rens og man ser iallefall at det er blått på utsida igjen 😋 Kjøpte en dunk med E85 når jeg kjørte gjennom Sverige i påska og blanda 30-40% med bensin dagen før etterkontroll. Dette kombinert med rent luftfilter fikk ned CO’en fra 1.1 til dette (!) Ellers så ble handbrekk stramma, og kobla ut angel eyes og pussa ren kontakten inni viskerhendelen. Bytta til orginale speila, og fikk limt fast interiørspeilet hos Riis Bilglass. Har prøvd flere typer epoxy etc uten at det har vart særlig lenge, satser på at det ikke detter av igjen Tada ingen mangler igjen på lappen 👌🏻 Fant ut jeg var blitt lei BBS felga, for smalt, høyt inpress og lita leppe. Felgene jeg hadde på E34’en sitter som ett skudd. Fin fitment uten masse spacer, men de skulle hatt ny lakk da. Bilen ble innkjørt + i dag forresten 😜 Så var det 320’en, fant ut jeg måtte bytte luftfilter på den. Litt forskjell kan man si, og den ble sikkert litt friskere. Var på en cruisetur med andre bilentusiaster som Saltdal Amcarklubb har holdt i noen år nå. «Skjærstadfjorden rundt» Fin tur og mange fine biler, ble telt opp i mot 150 stykker. 🙂 Så da måtte jeg ta bilen som ser best ut, den fikk seg «litt senk», BBS hjula og en skikkelig vask for anledningen. Og her er en liten snutt med noen i en E36 som lager litt spor i asfalten med bakhjula, fantastisk lyd med full GS eksos. (Men jævli slitsom på langtur, durer noe helt grønnj*vli.) Dette var på privat lukka bane med en profesjonell fører bak rattet selvfølgelig. 😉 5E4F96D5-0CB3-4B49-A19B-1FC8B28395FD.mp4
  9. Liten oppdatering må til, hadde bestilt time for eu kontroll med 325’en. Bytta bremseklosser bak og slitasjevarsler. Var vel på tide etter to ganger på ACR, og en sesong med isbanekjøring. Samt en god del kilometer på veien. Bytta også kupefilter, ett par år siden sist. Tok også avfetting og grundig spyling under og i hjulbuene samtidig som jeg bytta 15» hjula tilbake. Så var det eu kontroll, ble noen feil men ikke mer enn at jeg fikser det på en ettermiddag/kveld. Så da har man følgende to-do liste: -Stramme handbrekk, evt. faktisk gidde å bytte til de nye handbrekkvaierene jeg kjøpte for ett par år sia 😅 -Montere de orginale speila, da justeringa ikke virker på de som er på nå. Var tydeligvis noe nytt i regelverket at den må funke, da det ikke var ett problem sist gang. -Er dårlig kontakt i vinduspusser hendelen, så er litt tricky å spylern igang. Får pusse bedre rent inni kontakten i, gjorde det for en stund siden og da funka den fint en stund.. Evt tjuvlåne den i 320. 😜 -Koble fra angeleyes og koble på parklyspærene. (Var lat og satset på at de ikke skulle anmerke det.) -Ny bærearm v.f. ble bestilt i kveld, orker ikke styret med å presse foringer osv. Enklere å bytte hele greia. -Ang. avgass så trenger bilen sikkert bare å kjøres litt hardt. Har stått i hele vinter, bortsett fra en liten tur kvelden før eu. Ellers så blir vel 320’n solgt etterhvert, har en billig og shabby 316 compact på handa som skal erstatte den. Kanskje jeg klarer å få meg en «winterbeater» endelig, en man ikke er redd for å ødelegge. Hatt en tendens til å ende opp med noe som er for fint til slik bruk. 😝 Ellers så har det gått noe tid med 180SX’en, nærmer seg å bli klar til sesong. Glad jeg bytta skiver bak på den, for der fant jeg en skikkelig overaskelse: Forrige eier hadde tydeligvis ikke råd til 5-bolts nav, så da er det bare å borre noen nye hull og _punktsveise_ to av hjulboltene? 🙈 Fikk ordna meg nav/hjullager fra S15, de blir montert til helga. 👍🏻 At dette holdt når jeg kjørte i fjor er ett mirakel, skal se bak framskivene også. Kjøpe en bil usett over nett er moro. 😅
  10. Siste pris, 10000,-
×
×
  • Create New...