Amarios

Medlem
  • Innholdsteller

    226
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Amarios vant dagen sist April 19

Amarios hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Amarios

  • Rang
    Kaptein
  • Bursdag 08/01/1983

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Nylige profilbesøk

1059 profilvisninger
  1. Philips Xtremevision og RacingVision er bra pærer. Sistnevnte har ikke så lang levetid da. Er ganske rimelige å få kjøpt på Jula f.eks.
  2. Fått tatt noen småting som irriterte meg. Første på lista var den pin/bolt greia som holder dørstopperen på førerdøra. Satt ikke ordentlig og løsna i ett sett. Ny del: Nye montert, ingen ulyder og irritasjonsmomenter ved åpning/lukking av døra lengre. Trengte vistnok ikke den låseklipsen. Var ikke en sånn på noen av de andre dørene. Neste var en irriterende knirkelyd når man vridde på rattet. Tok av dekselet ved rattet og lokaliserte lyden til sleperingen. Litt silikon glider mellom sleperingen og rattet så var ulyden helt borte. Neste på lista var å ta noe steinsprang og små rustflekker, samt overflaterust på jekkfestene. Fant fram skrumaskin med roterende stålbørste og dremel med diverse deler. Nesten ferdigpussa på jekkfeste, tok også på rustfjerner etter jeg tok det jeg klarte å få pussa vekk. Lakkerte med Hammerite, må være hardfør nok maling det. To små flekker på ene bakdøra: Til de små flekkene brukte jeg disse fra biltema. Litt sånn budget "smart repair" Pussa ned til rent metall med dremel, og flekket over. Ikke ett perfekt resultat men stoppa det fra å utvikle seg videre. Bakdør ferdig: Den værste rusta på bilen var i førerdøra: Pusset ned så bra det gikk, og rustfjerner før overmaling. Glemte selvfølgelig å ta etterbilde av førerdøra. -.- Var noe steinsprang på panseret: Ferdig: Fant også noe litt morsomt under det ene sete, utrolig at det hadde ligget der siden 1994. Nyvaska i dagslyset, må få polert bilen skikkelig før salg. Noe swirls og riper som må bort, men den ser absolutt ganske bra ut.
  3. Amarios

    Frontlys

    Sjekk om du har spenningsfall til lykta. I så fall kan man legge ny strøm med rele osv så blir det bedre.
  4. Amarios

    Noen som har video av lyden? :)

    Å fjerne bakpotta er ikke å anbefale, blir ett forferdelig leven. 😂 Simons og GS sine bakpotter ga helt grei lyd på E36 318is. Ikke for bråkete på normal kjøring, og litt mer hissig når du gir på. Men er ikke mye effekt å hente da. 🙂
  5. Fikk en pakke fra Koed før helga. Ble ikke sjokolade som bonus denne gangen, men en plakat 🙂 Eksosgummi, tennplugger og viskerarm for bakluka. Ny vs gammel, skjønner ikke hvorfor det er plastikk der viskern festes. Nye montert, ble litt feil vinkel men er kjapt å fikse. 🙂 Så var det å bytte plugger Må si at jeg syns bilen begynner å bli veldig bra nå. Vises at denne ikke har blitt ihjelskrudd, og at den har blitt tatt vare på. Nesten så man vurderer å beholde denne og selge 325’n istedet. Men bare nesten 😜 Og i dag ble den eu godkjent, så da er den klar for veien igjen. 😁
  6. Da fikk man bytta til orginal kamsensor og bilen går som den skal, var overaskende sprek til å være 2 liter. 😁 Da er det å få ordnet time til lyktejustering og etterkontroll snarest. 👌🏻
  7. Takk Ja satser på at neste eier blir noen som verdsetter og tar vare på den, det fortjener den når den er i såpass god stand som den er.
  8. En dag ble plutselig nesten to uker før man orka skru mer på E34’n. 😝 Kamsensoren funka selvfølgelig ikke, kjøpe uorginal sensor var lite lurt. Men får ny orginal sensor snart og da skal bilen gå som den skal forhåpentligvis. Fikk bytta skiver og klosser bak i dag, pussa over kalipere og smurte opp glideboltene som jeg gjorde foran. Så var det å se under bilen på eksosfestet midt under bilen. Var blitt slitt i stykker, så ble en midlertidig jallafiks til jeg får kjøpt nytt. 😋 Fant også ett deksel som skal være ved låsekassa til glassluka bak. Kjekt at det lå i reservehjulsbrønna. Kika litt nedi motorrommet og syns det var litt for skittent. Brukte avfetting, lot det virke og spylte av. Samt noe sprayrens og tørka over. Ble greit resultat. 👍🏻 Bilen var også passe skitten på utsiden, selv om den ikke blir brukt. Ble en kjapp avspyling. Frontruta ble bytta på mandag, så det som gjenstår før etterkontroll er å få bilen til å gå som den skal. 😁 Etter godkjenning så skal jeg gå over noe småplukk før den legges ut for salg. Vil ikke kjøre denne i saltlaka på veiene her, skal heller kjøpe en shabby vinterbil til det. 🙂
  9. Da var det på tide å få gjort noe med E34’en. Så ble en greit stor bestilling fra Autodoc. Skiver/klosser foran og bak, kamakselsensor, vindusspylerpumpe, dempere til bakluka, vannpumpe, termostat og termostathus, luftfilter, kupefilter, oljefilter, bensinfilter og kakkelstag. Begynte med dempere til bakluka: Men desverre manglet det en del som demperen skal festes i på høyresiden, så må få tak i den: Neste på lista var luftfilter, det var ikke ett i luftfilterboksen engang. 😑 Nytt filter montert: Så var det kamakselsensor, her måtte jeg av med vanossolenoiden og banjoen til olje for vanos så jeg kom til: Ny: Ferdig: Neste var vindusspylerpumpe, var trangt å komme til, måtte løsne øverste feste til lykta og vippe den fremover. Ny: Så var det kupefilter, det trengtes! Men selvfølgelig hadde jeg bestilt feil. 🤬 Rensa det gamle så godt det lot seg gjøre, men skal skaffe nytt: Bytta skiver og klosser foran, pussa ned kaliperene litt og smurte opp gliderene. Neste var kakkelstag/stabstag, det ble en uventet utfordring pga at det var ikke plass til verktøy for å løsne på en god måte. På høyresida gikk det etter mye om og men. Nytt på, montering gikk heldigvis mye lettere: På venstresida var man ikke så heldig, her måtte det vinkelsliper til: Etter å ha plagdes så mye med stabstag orka jeg ikke mer i dag, satser på å fortsette i morgen. Oppdatering kommer.
  10. Ble litt mekking på 325’en tidligere denne uka. Kupevifta takka for seg etter å ha plystra i ett par år, samt tatt livet av flere viftemotstander. Passa dårlig når man måtte kjøre 60 mil tur retur. Var en jobb jeg ikke hadde lyst til å ta, men ble nødt til det. 😝 Mye demontering og noe så inni faen trangt, måtte også ut med viskermekanismen. (Fikk smurt den opp iallefall mens den var ute. 🙂) Ble lite bilder mens jeg banna og plagdes med å få bytta vifta. Men her ser dere hvor trangt det er: Satser på at denne viftemotstanden holder mer enn ei uke som den forrige. Var nok pga den gamle vifta at de tok kvelden fort. Har mekka litt på E34’n i dag, lager ny post på det.
  11. Har en gammel laptop med com-port og TinyADS kabel. Og scanner etter feilkoder etc med Inpa. 🙂
  12. Amarios

    Erfaringer med coilovers

    Har kjørt ca. 40k km med mine supersport coilovers på E36. (Samt flere helger på bane/isbane.) Ingen problemer så langt.
  13. Amarios

    E28 518 1984 selges

    Pris nedsatt til 15000,- Må bort.
  14. Amarios

    E28 518 1984 selges

    Bump*
  15. Bestemte meg for å shine opp interiøret i E34’en litt. Den var rett og slett nasty innvendig, forrige eier var ikke flink å holde det pent og rent innvendig for å si det mildt. Før bilder skal dere slippe. 😝 Ble først en omgang med å rydde ut søppel og støvsuge og det tok vel rundt 3 timer. Og så en runde med mer støvsuging og vask av alt av plast etc samt vinduer innvendig. Ble en veldig hyggelig plass og sitte etter hvert. 🙂 Pøser på med noen bilder: Litt slitasje på førersete: Interiøret er stort sett i veldig bra stand, mangler noen deksler etc men det skal man få ordnet. Samt jeg trenger dørmatte på førersiden foran. Motorrommet ser forsåvidt også greit ut, trenger en shine da. Vannvittig hvor mye plass det er i motorrommet også, i forhold til på E36'en min. Ellers så har jeg kjørt bilen litt nå og da, og den begynte å gå dårlig igjen. Så da ble det å ta fram diagnose pc’n. Må tydeligvis bytte kamakselsensor: Hadde den også på eu kontroll, absolutt ikke avskrekkende