Gå til innhold

Lokko

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    e34 520

Lokko's Achievements

  1. Lokko

    Problemer M50 B20

    Takker for svar, var det jeg ville høre, men er jo alltid gøy å høre det fra flere..
  2. Lokko

    Problemer M50 B20

    Ingen?..
  3. Lokko

    Problemer M50 B20

    Hei, drar opp igjen denne gamle tråden.. Har en E34 M50B20, med like symptom. Starter helt normalt når den har stått en stund, men etter noen minutter, så kveles den, og da er den tungstartet etterpå. Første gangen det skjedde, så kveltes den på tomgang, for så å bli tungstartet. Da jeg var på vei hjem, så kuttet den hvis jeg ruste motoren til 4k+ rpm. Da jeg skulle kjøre dagen etterpå var det samme regla, men etter den kuttet ved høyt turtall, gikk den etterhvert utrolig dårlig og gikk ikke høyere enn 2.5k rpm. Dette løste seg igjen etter stund, da ble den kun tungstartet etter kvelningen, eller evnt stopp etter å ha kjørt et stykke, men den gikk ikke dårligere. Nå er den derimot tilbake til stadiet hvor den igjen blir lat, og ikke vil høyere enn 2.5k rpm. Tomgangen blir også ruskete etter den stopper. Spesielt når den også blir lat.. Konkluderte idag med at den blir sprek igjen hvis jeg tar av - polen og tapper systemet, men den er fremdeles tungstartet etter jeg har gjort dette. Spørsmålet da er vel om noen har hatt lignende problem, og klart løse det. Har forresten hatt den inne på feilsøking, og da ble feil på temp føler oppdaget. Er dette noe som kan forårsake alt dette? Spør bare siden det er lite motiverende å begynne på dette, da ingen andre ser ut til å ha fått løst det..
  4. Mener å huske jeg slapp å skru av termostathus da jeg byttet på min m50.. Smal sak det.. Hadde forresten samme symptomene som hos deg, å hos meg var impelleren løsnet fra akslkngen..
  5. Bytta på min for et par måneder siden, og der var det like lite igjen av pumpa. Har ikke hatt noe problem med kjølingen så langt..
  6. Har en M41D17 fra en 318 Tds stående. Motor fungerte fint da den ble tatt ut ved ca 205k. Den står komplett. Akkurat nå står den bare og tar plass, så er åpen for bud da den må bort.. Står på Bømlo i Hordaland
  7. Lokko

    E34 520 koker..

    Tok ut gamle vannpumpa og den var ikke mye igjen av, dessuten så var impelleren løs fra akslingen.. Fikk i ny og nå fungerer ting som det skal igjen!
  8. Lokko

    E34 520 koker..

    Ja, tenkte å få sjekket ut vannpumpa.. Har en liten teori, siden den kokte for meg først etter å ha stått ute en stund med bilen mye i gang og lite bevegelse.. Så den ble varm, og en luring presterte å skru av lokket på ekspansjonstanken for å lette på trykket siden slangene var harde, noe som jeg tenker er selvsagt etter så høy temperatur, og vannet kom jo deretter.. Etter den hadde kjølt seg ned en stund, kjørte jeg 5-6 minutter for å komme hjem og se etter hvordan det sto til og det var da lite/tomt i ekspansjonstanken.. Fyllte opp etter det, men noe luft kan vel ha kommet inn da, og være grunnen til at den har kokt i ettertid?
  9. Lokko

    E34 520 koker..

    Kjørte den varm igjen nå for å kjenne på slangene, og slangene til varmeapparatet og slangen nede på radiatoren er kalde.. Dette tyder vel på sirkulasjonssvikt?
  10. Lokko

    E34 520 koker..

    Det er vel mulig det, tar en sjekk imorgen og ser etter alle "enkle" løsninger på problemet.. Takker for svar så langt:)
  11. Lokko

    E34 520 koker..

    Tok kjangsen på å kjøre den til skolen, ca 5 min, å da steg temperaturen til ca mellom normalt og det røde merket, men hadde vel kokt om jeg hadde fortsatt.. Hentet bilen et stykke borte, men ingen køkjøring, og da holdt temperaturen seg.. Varmeapparatet fungerer også noe dårlig, vil ikke si det blåser helt kaldt, men definitivt ikke varmt heller.. Har termostat liggende så skal se om ikke det hjelper noe..
  12. Hei! Var netopp å hentet meg en e34 520 24v. Gikk fint de første 350 km, men etter det har den kokt for meg.. Ikke hvit røyk eller vann i olja, kan heller ikke se noe grums i ekspansjonstanken, og den har heller ikke brukt noe vann.. Første BMWen jeg har hatt, så jeg har lite kjennskap til særskilte symptomer for disse bilene. Mitt spørsmål her er da om dette kan være noe så enkelt som radiator, termostat eller noe.. Er forresten noe harde kjøleslanger, men har hørt at dette ikke er unormalt grunnet høyt trykk? Har ikke hatt tid til å se mye på dette da jeg både jobber og går på skole, men har grei teknisk innsikt. Blir noe skruing senere, til helgen sannsynligvis, men hadde vert topp om noen som har vært borti lignende kunne kommet med erfaringer.. Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...