Gå til innhold

henrikhoe

Medlem
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

henrikhoe vant dagen sist Oktober 20 2014

henrikhoe hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

525 profilvisninger

henrikhoe's Achievements

  1. Har dog hørt at e46 og oljepumpa og evt sensor er et "vanlig" problem
  2. Jau, var mest bare for å se (angående olje viskositeten altså). Ja, parkeringsanlegg var kanskje ikke det beste å stå i, men vil ikke kjøre bilen. Så nei den skal ikke bli kjørt noe mer, skal høre med verksted mandag. Viktig dog å poengtere at oljelampa ikke lyser noe mer, men lyden er der (bankelyd)
  3. Så har en gammel e46 som bil nr 2. I dag når jeg skulle ta ferge så blinka oljetrykk lampa rødt i et halvt sekund når jeg stod på tomgang før det så gikk bort. Syntes også bilen rista en del. Nesten så du ikke så det. Kjørte av ferga og bilen var eksemplarisk. Kommer til en lyskryss etter å ha kjørt normalt i 20 min. Oljetrykk lampa lyser nå konstant. Gir gass. Lampa går bort (alt over 1000 omdr gjør at det går bort). Kjører til en venn (tar 30 sekunder). Metker når jeg kommer frem at jeg syntes billen lager en tikke lyd som jeg ikke har hørt for. Slår av tenninga og lar bilen ståd i 15-20 mim. Peiler oljen og virker bra. Drar på jobb og sjekker 8-9 senere. Ikke oljetrykk lampe på tomgang. Men syntes det bråker fælt fra motoren. Se video. Hørtes jo ut som noe med oljepumpa. Men virker ikke å skje ved lave omdr. Som forsåvidt er greit. Prøve å fylle på litt olje som er tynnere? Takker for hjelpen
  4. VIktig å presisere at EML lyset nesten alltid er på når jeg kjører. Men da går den bare i nødmodus light, altså kommer meg opp i turtall, ting tar bare tid. Og så kan det fks under pådrag plutselig stoppe og gå helt i nødmodus. Merkelig er også at selv om dette har pågått i 1.5 år nå, så har bilen alltid vært fin vinterstid. Vet ikke om det har noe for seg å bytte coilene og tennplugger, men lurer på om jeg skal gjøre det før jeg har pensjonert den. Bavaria vil ikke ha noe mer med den å gjøre, og jeg er temmelig lei selv
  5. Litt sent svar men er N42, vet det er mange problemer med den. Har skiftet spjeldhus før ja i 2014. Derfor jeg fikk det på garantien i 2016. Fikk en 12000 kr service gratis, som var skifte av stillmotor og toppdekselpakning. Dog er jeg usikker på forskjellen mellom spjellhus og stillmotor.
  6. Hei Noen hadde bestemt seg for å stjele speil housing på fører siden min. Altså det som er rundt speilet. Speilet er i god stand. Noen som vet hvor jeg kan skaffe det. Bilen er e46 compact
  7. Så jeg har spurt om dette før. Har hatt bilen inne flere ganger for samme feil, først ble det byttet spjeldhus (altså gasspjeld), og sist gang ble valvetronic motoren (stillmotor) skiftet sammen med toppdekselpakning. Vet ikke hvorfor, var en garantisak så jeg sa ja. Bilen vært en drøm å kjøre de siste ukene. Havner i kø i Oslo på mandag, og mens den står på tomgang kommer EML lyset på. Dette var nøyaktig det samme som skjedde sist gang, da hadde jeg skiftet kamakselsensor insug (dette var i mars i år), og mens jeg stod på flyplassen med tomgang på, kom lyset på. Så ble bilen værre og værre. Prøver å gjøre meg klok på nettet, og mange nevner throttle body, som er gasspjeld. Mange andre mener også bare at de sletter feilminne så kommer ikke feilen tilbake. I mitt tilfellet nå, når først feilen har kommet, så går den i limp modus eller såkalt nød modus hver gang jeg kjører. Så en oppoverbake blir fort et problem. Har nevnt tidligere at energien og viljen til å fortsette med dette er lik 0. Betalte netopp 11 000 kr også for å få den EU godkjent og har jo tatt ekstremt godt vare på den så litt kjipt å bare selge den og. Ihverfall når jeg har brukt så mye penger også.
  8. Helt ut av det blå så ringte bavaria før helgen og sa de skulle fikse bilen uten kostnader. Det var nå veldig snilt syntes jeg. Blir det ny spillmotor og toppakning gratis. Eneste jeg gjorde i forrige uke var å sende en epost der jeg fortalte at jeg var litt lei av å bytte deler frem og tilbake uten at det ble bedre. Er jo skeptisk til om det vikke bli bedre nå også. Men vi får se etter 24 mai.
  9. Men kan en coil føre til at bilen nærmest stopper i fart. Og ja kjenner meg jo igjen. Har selv strammet registerkjede, kamakselsensor, gasspjeld og nå evt valvetronic. Skal sjekke det. Takk!
  10. Ja syntes og det var helt "random" å skifte toppakning Motoren er n42. Og vet den er trøblete. Så er sånn 50/50 hva jeg skal gjøre nå. For se om bavaria verkstedet som skiftet gasspjeld viser goodwill. Bilen har aldri vært bra etter det. Men er 1 år siden det ble gjort og mange andre deler har blitt byttet siden da uten at det har hjulpet. Så av natur er jeg jo blitt veldig pessimistisk. Forøvrig valvetronic er det utsatt under oppstart og evt fukt? Bilen har vært ok i dag. Stopper på butikken. Starter opp igjen etter å ha vært der i 10min og bilen rister og trykker jeg på gasspedalen rister bilen mer men turtallet øker ikke. Starter jeg den på ny. Er alt ok. Det vanlige er dog at det skjer mens jeg kjører og bilen mister mye effekt og går noen ganger i nødmodus. Bilen fungerte helt fint i vinter og i fjor vinter men om sommeren spesielt våren så sliter den. Hørtes sikkert rart ut. Men er 2 året på rad at bilen er helt fin halve tiden av året og et mareritt resten. Kanskje en tilfeldighet
  11. Så var det feil igjen. BIlen har vært bra i noen uker, men før helga så var det tilbake. Bavaria sa at de kostandsfritt kunne diagnosere og feilsøke for å få dette problemet ut av verden. All honnør til dem. Etter 2.5timer med feilsøking. De sier at det ligger en feil på gasspjeldet. Dette ble skiftet av et annet Bavaria verksted for 1.5 år siden, usikker på garantien. Har ikke så mye peil, men på prisoverslaget jeg fikk fra Bavaria der jeg var i dag, så står det skifte valvetronic motor, samt skifte topppakning. Det virker jo litt rart, når det ble sagt det var gasspjeld. Jeg skiftet som sagt gasspjeldhus, men nå står det altså at "stillemotor" må skiftes. Er dette samme greia, hun mente at jeg kunne høre med det andre Bavaria verkstedet, men lurer på om jeg bare blir å selge den veldig rimelig som et prosjekt for de som liker å skru. Hun skulle forøvrig ta kontakt med det andre verkstedet, så får vi se. Bare lei av å bytte en del, før så å bytte en ny, så en enda en osv osv.
  12. Hei igjen Del ble skiftet denne uka og bilen er nå som en drøm å kjøre. Da blir den beholdt som bil nr 2, samt en bil jeg skal bruke til å lære meg mer om bil. Da interessen bare øker og øker. Den har vært med meg i snart 10 år, så føltes litt rart å bli kvitt den. Samt at vi fra tid til annen har behov for en bil nr 2. Takker for hjelpen og tips folkens
  13. Hei igjen Skal kjøpe orginal, setning med "så ja er jo mye pengere å spare" var ment på bytting selv mot verksted. Liten oppdatering, snakket med Bavaria i dag og fikk svar på e-post: "Hei, pris på bytte av del , samt inn på tester og slette adopsjoner og feil er kr 2454,- totalt. " Er ikke dette forholdsvis rimelig? Fikk ikke noe papirer på det, men går ut ifra at jeg bare betaler dette nå, når de først har skrevet det. Kan vel ikke forlange mer nå, som de har sagt det skal koste 2454kr. Pleier bare å levere bilen fra meg, og betale, så har ikke brukt prisoverslag så mye.
  14. Så vidt jeg vet så er det en stor jobb å bytte innsug kamakselsensor, hadde vært bedre hvis det var eksos. Av det jeg har lest på nett / sett på youtube. Ser at ny sensor koster alt mellom 500 kr uorginal til 1100 kr orginal, så ja er jo mye pengere å spare. Men har bare fått intrykk av at det er en krevende jobb.
  15. Hei Jeg har en BMW e46 2003 utgave er det vel, hadde egentlig tenkt å pensjonere bilen i våres, fordi det er så mye trøbbel med den. Men så fikk jeg litt ekstra med penger, så tenkte jeg fuck it, vi prøver å ha den som bil nr 2. Jeg har det siste året vært plaget av EML lys og gul motorblokk. Jeg mister effekt, noen ganger så bilen stopper helt. Nødmodus altså, Noen ganger kommer lysene på og jeg mister effekt, men er ikke prolbem å komme opp i hastighet. Jeg fikk for snart 1.5 år siden byttet gasspjeldet. Bilen var bra, men så kom våren og bilen begynte å fuske igjen. Veldig ujevn tomgang. Det "morsomme" var at det som regel bare vare å kjøre inn til siden. Stoppe og starte bilen på nytt så gikk lysene bort. Dog neste dag, noen timer eller faktisk talt minutter senere kom lysene tilbake, og det kunne også skje mens jeg lå i 60km/t og bare "cruiset". Det enda mer morsomme er at fra høsten og til mars er det ingen problemer. Nå i april, er vi i gang igjen. Fukt? Jeg vet ikke, men bilen var som en drøm i hele vinter. Og det er 2 året på rad at bilen er fin i vinter månedene og dårlig i sommer/Vår månedene. Jeg hadde diagnose på den for noen uker siden, og viste feil med kamakselsensor innsug. Er dette noe som kan stemme overrens med feilbeskrivelsene? Hvor mye koster det å skifte noe sånt hos bavaria fks? 3000?
×
×
  • Opprett ny...