Gå til innhold

BimmersE39

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

282 profilvisninger

BimmersE39's Achievements

  1. Ikke pumpen. Men går det ann og bare bytte styreenheten på pumpen?
  2. Hei, Har en e39 Stv 2002mod. m47d20 Kjørte i type 30km/t og bilen plutselig stoppet, nektet å starte igjen. Har tatt diagnose da det slo ut på Speed Craft sensor og needle motion sensor. Etter et par ganger med kjinning til batteriet blei ganske lite strøm på så dukket det opp dette: Kode 67 Control unit injection pump ( Delivery outputstage faulty. Error currently not available ) Begge de to er byttet og feilkodene er slettet, men kode 67 blir ikke slettet, å bilen starter fortsatt ikke. Glow plugs står også som en feilkode, men det sku ikke ha hatt en sammenheng med at den ikke starter. Den starter på startgass men får ikke diesel virker det som, eller om startsperra står på så den ikke åpner dysa? Er det noen her inne som kunne hjulpet, trenger hjelp asap. Alle tips vil bli satt stor pris på, takk.
  3. Har skjekket sikringer. alt er ok. Skal prøve med et annet diagnoseverkstøy.. En 2002 modell. m47d20
  4. Hei, min bmw E39 2L Diesel plutselig stoppet under kjøring. Bilen har funket helt perfekt, på vei hjem fra butikken så plutselig stoppet den og nekter å starte. Starter med startgass men dør ut igjen ( ingen respons på turtelleren ) når jeg gasser. Luftet bilen, og skjekket at dieselen kommer fram og gjennom filteret. Kan det være Veivaksel sensoren / Kamaksel sensoren? Prøvd å tatt diagnose men får ikke kontakt med bilen. Håper på hjelp Asap
  5. Blir laget om ikke så lenge, venter på at den kommer ut av verkstedet. Da starter jeg
  6. Tappet ut olja da det var alt for mye plutselig. tok på ny til mellom min og maks. Starter bilen og kjører litt, uavhening hvor langt. Så er olja langt over maks.
  7. Skjekket oljen, helt fin. Skiftet olje også blir den plutselig langt over pinnen når jeg starter motoren.
  8. Har en e39 520d 2002mod. Fikk plutselig et problem der turtallet gikk opp til 5k omregninger, svart røyk ut eksosen, oljesprut ut av prilepinnen.. Fyller opp til mellom maks og min på pinnen, men med en gang jeg starter bilen går oljen langt over max. Sinnsykt trøkk i motoren.. Det er ikke kjøleveske som kommer nedi olja, og mest sannsynlig ikke diesel heller. Noen som har vært borti det problemet her? Kan det være et returfilter som er tett (om det er på disse) som gjør at olje går opp feil veg? Og forklare trøkket? Takk for svar
  9. Har en e39 520d 2002mod. Fikk plutselig et problem der turtallet gikk opp til 5k omregninger, svart røyk ut eksosen, oljesprut ut av prilepinnen.. Fyller opp til mellom maks og min på pinnen, men med en gang jeg starter bilen går oljen langt over max. Sinnsykt trøkk i motoren.. Det er ikke kjøleveske som kommer nedi olja, og mest sannsynlig ikke diesel heller. Noen som har vært borti det problemet her? Kan det være et returfilter som er tett (om det er på disse) som gjør at olje går opp feil veg? Og forklare trøkket? Takk for svar
  10. Takk til alle, legger ut bilder da ting blir satt på etter en hver tid!
  11. Noen erfaringer med Biltema Agm 95amp batteriene? Hører at de er bra, og noen sier de er søppel. Noen som brukes disse? Trenger mye strøm, da jeg har ; Dd m2b 2400Wrms gladen spl 2 x 12" 1800w per. 4stk6x9 og forsterker. Bruker 50mm2 kabler på pluss og jording, men strømbanken min er for liten.
  12. Hei, kjøpt meg nylig en bmw 520 e39 stv. Trenger litt tips å inspirasjon på hva jeg kan gjøre med den. Anbefallninger? -hvordan felger? -hvordan coilovers? -annet styling, etc. På bilen; -nye spredere. -xenon i kjørelys. Slenger inn et par bilder av bilen. (Orginal bil..) Fargen er litt rar pga, vinkel og lyset. Legger ved et bilde under av riktig farge. -Kjetil.P
  13. Hei, kjøpt meg nylig en bmw 520 e39 stv. Trenger litt tips å inspirasjon på hva jeg kan gjøre med den. -hvordan felger? -hvordan coilovers? -annet styling, etc. På bilen. -nye spredere. -xenon i kjørelys. Slenger inn et par bilder. (Orginal bil... O Fargene på bildene der er ganske spesielle pga lys og vinkel. Men fargen er som bilde jeg legger ved under. I -Kjetil.
  14. Hei, sliter med strøm på min 520d e39 touring 2002mod. Har koblet opp anlegg som består av; -Digital design m2b monoblokk 2400Wrms -to stk Gladen spl 12" 1800Wrms per. -4stk pioneer 6*9 diskanter -ads diskant Forsterker. Alt er lagt opp med 50mm2 kabler fra forsterkere og batteriet + jording. Har ikke sjangs til å dra anlegget. Det jeg lurer på; Er det stor nok dynamo originalt og tjukk nok kabel fra dynamoen og bak til batteriet? Hvordan batteri vil dere anbefalle, iallfall 1eller2 stk? Har ikke byttet jordingskabelen på dynamoen til 50mm2 enda, kan det være problemet? Takk for svar! Kjetil Pedersen
×
×
  • Opprett ny...