Gå til innhold

Abnorm

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Abnorm's Achievements

  1. Da er vi enig. Service handler om å være behjelpelig ovenfor kunden. Skape trygghet og gode rellasjoner. Hvordan dette gjøres må vurderes i vært enkelt tilfelle. Det er ingen fasitt her. Å behanlde en kunde som A4 (snakker ikke om Audi ) blir feil, da alle kunder er forskjellige med ulike behov og synspunkter. Selv har jeg ingenting å klage på. Dårlig kommunikasjon og misforståelser var årsaken til at selgeren virket "krass" i førsten. Da vi endelig fikk snakket sammen (ikke bare på epost), løste alt seg. Jeg ble også tilbudt å gå fra avtalen uten kostnader. I mitt tilfelle var dette ikke akktuelt, da jeg ønsket å kjøpe bil. Nå bare gleder jeg meg til bilen kommer. En euforisk følelse!
  2. Og det er denne goodwillen som får folk til å ville handle og kundene kommer igjen og igjen. Men... Når har alt løst seg for meg! Snakket med selgeren igjen i dag og nå var han plutselig mye "greiere". Fikk forbedret tilbudet mitt med ekstra utstyr på bilen. Nå er jeg i allefall meget fornøyd og det er helt sikkert selgeren også. Ingenting er vell bedre enn fornøyde kunder? Hjelper som sagt med Goodwill, nå kommer jeg antagelig tilbake og kjøper bil nummer to også.
  3. Dårlig sammenligning. På Elkjøp kan man bare levere tilbake TV inntil 30 etter kjøp og få pengene tilbake.
  4. Er det noen kriterier for dette? (F.eks sportsline osv.) og hva kostet det? Finner ikke dette på utstyrslisten til BMW, er det spessialbestilling eller noe?
  5. Det er ikke snakk om å endre prisen, men å legge på ett par ekstrautstyr. Det er heller ingen kampanjer på bilen, verken før eller nå. Grunnen til at jeg skrev kontrakt for rundt 3uker siden, var at selgeren sa han muligens kunne legge inn bilen nå i Mars, slik at bilen kom i April. Men nå i ettertid viser det seg at han ikke fikk lagt den inn alikevell og jeg må antagelig vente til Juni. Bilen det er snakk om er en 1 serie
  6. Står egentlig veldig lite i kontrakten under punkte "Avbestilling". Kun det lille som er nevnt i Forbrukerkjøpsloven § 41 På en annen side synes jeg det er litt rart at ikke selger kan ettergi noe? Når samtlige andre kommer med bedre tilbud. Må vell være bedre for BMW med fornøyde kunder, enn selgere med fulle lommebøker? Selgeren burde også sette pris på meg og vise sin takknemlighet, hadde det ikke vært for meg hadde han ikke tjent noen kroner. Sinnsyk smiskene før du kjøper bil, men så fort du skriver kontrakt, er du ikke lenger verdt noe. Leit å være missfornøyd og ha dårlig inntrykk av BMW før man i det hele tatt har fått bilen!
  7. Hvordan er reglene ved avbestiling av ny bil? Har bestilt bil hos en forhandler, men det er lenge igjen til bilen går i produksjon. Har de siste dagene fått flere gode tilbud av andre BMW forhanlere. Konfronterte min selger med dette og han var ikke villig å pynte på tilbudet jeg hadde blitt enig om tidligere. Jeg er klar over at jeg kan avbestille bilen, men hvordan er reglene? F.eks står det skrevet: Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr) Dette er veldig defust, hvor mye er satsen på avbestillingsgebyret?
  8. Er det mulig å prute ved kjøp av helt ny bil? Er det lagt opp til at kjøper skal prute, eller er prisene BMW opererer med i sine prislister endelige.
  9. Leser om den nye 1-serien. Hva er forskjellen på bay og parallel, hva vil det si?
  10. Hvordan virker Driving Assistant på en ny 1 serie (hvilke funksjoner osv.) ?
  11. Planen er en F20 uten sportseter, bilen skal deles med kona.
  12. Skal kjøpe meg nye bil og lurer på om det er verdt å kjøpe elektriske seter, hva er deres erfaringer?
×
×
  • Opprett ny...